مجلس

باید سیاستهای اصلاحی جمعیتی در برنامه ششم توسعه لحاظ شود

بار مالی سنگین این طرح و مشکلات عدیده دیگر از جمله مشغله های زیاد مجلس باعث مسکوت ماندن طرح جامع "جمعیت و تعالی خانواده" شده است
عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از علت مسکوت ماندن طرح جامع "جمعیت و تعالی خانواده" خبر داد و گفت: بار مالی سنگین این طرح و مشکلات عدیده دیگر از جمله مشغله های زیاد مجلس باعث مسکوت ماندن طرح جامع "جمعیت و تعالی خانواده" شده است.

فاطمه رهبر در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای حل یک موضوع به ویژه بحث جمعیت و تعالی خانواده که به نوعی به سیاست های جمعیتی کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری مرتبط می شود، باید فصل الخطاب را سیاست های کلان ابلاغی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب قرار دهیم.

رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه تاکید کرد: در برخورد با این گونه مسائل باید از اعمال سلیقه های شخصی، گروهی، حزبی، صنفی و یا حتی اعمال سلیقه هایی که در مراکز پژوهشی کشور وجود دارد بپرهیزیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: برای حل این موضوع باید تمامی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به برنامه تبدیل شوند تا بتوانیم آنها را اجرا کنیم.

رهبر به اندک زمان باقی مانده به پایان دوره نهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه زمان کمی از این دوره مجلس باقی مانده باید از عجله کردن در موضوعات بویژه مسئله تعالی خانواده اجتناب کرد چراکه ممکن است کارهای شتاب زده نه تنها فایده ای نداشته باشد بلکه ممکن است مضراتی را به همراه داشته باشد به همین دلیل باید سیاست های کلان را در برنامه ششم توسعه پیش بینی کنیم.

عضو کمیسیون اصل نود در پایان افزود: شاید بهتر باشد طرح جامع "جمعیت و تعالی خانواده" را به طرح های کوچکتری در برنامه ششم توسعه تقسیم و پیش بینی کنیم تا ان شاءالله ظرف مدت کوتاهی آن را به اجرا در بیاوریم.

https://shoma-weekly.ir/14OJZ4