مجلس

باید به عمران فرهنگی مساجد هم اهتمام داشت

اجرای طرح تلاوت نور، اقدامی برای عمران مساجد است زیرا که علاوه بر عمران فیزیکی باید از لحاظ فرهنگی هم به عمران و آبادانی مساجد اهتمام داشته باشیم. امروز اجرای این طرح در سطح کشور جایگاه قابل توجهی پیدا کرده است.
لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اجرای طرح تلاوت نور را یکی از اقدامات ارزشمند ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: قرآن کریم ویژگی هایی را برای کسانی که به عمران مساجد می پردازند، بیان می کند که یکی از مصادیق عمران مساجد ساختن خود مسجد است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: اجرای طرح تلاوت نور، اقدامی برای عمران مساجد است زیرا که علاوه بر عمران فیزیکی باید از لحاظ فرهنگی هم به عمران و آبادانی مساجد اهتمام داشته باشیم. امروز اجرای این طرح در سطح کشور جایگاه قابل توجهی پیدا کرده است.

وی افزود: تلاوت قرآن کریم، بعد از نماز جماعت در مساجد اقدام ارزشمندی است که امروز جایگاه خود را پیدا کرده است. این اقدام ارزشمند می تواند افرادی را که فقط برای نماز جماعت در مسجد حضور دارند را جذب قرآن کریم کند.

افتخاری با اشاره به اهداف اجرای طرح تلاوت نور در کشور تصریح کرد: اجرای این طرح بستر خوبی برای شناسایی و عمل به قرآن کریم و گسترش فرهنگ قرآنی است که توسط ستاد عالی کانون ها اجرا می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امید است اجرای طرح تلاوت نور در نمازخانه ها، ادارات و دیگر مراکز هم گسترش یابد، به گونه ای که مردم حتی وقتی در منزلشان نماز می خوانند خود را موظف به تلاوت قرآن کریم بدانند و نماز خود با قرائت قرآن کامل کنند.

وی با اشاره به حمایت مجلس شورای اسلامی از طرح تلاوت نور بیان کرد: در طرح ساخت، توسعه و تجهیز مساجد جایگاه خاصی برای کانون های مساجد دیده شده است زیرا کانون های مساجد، ظرفیت ارزشمندی برای تربیت نیروهای قرآنی هستند که امید است حافظان قرآن نیز از طریق کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت شوند و از طریق مجموعه کانون ها مدیریت شوند.

https://shoma-weekly.ir/t4o885