مجلس

باید به راهپیمایی اربعین رنگ قرآنی داد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: می‌توان با الهام گرفتن از تلاوت قرآن توسط سر بریده امام حسین(ع) یک برنامه قرآنی در راهپیمایی باشکوه اربعین گنجانده شود و عنوان آن را «کهف والرقیم» نام نهاد و این راهپیمایی را به حرکتی قرآنی بدل کرد.
لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره پیشنهاد قرآنی خود به مناسبت مراسم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: مراسم راهپیمایی اربعین فرصت بسیار مناسبی است که افراد باید در ساعاتی که مهمان اهل بیت(ع) هستند و در ظرف مکانی و زمانی بسیار نورانی قرار دارند از آن به بهترین وجه استفاده کنند.

وی افزود: از سر مبارک امام حسین(ع) آیات شریفه قرآن تلاوت شده است و این یعنی اینکه در هر شرایطی باید به ترویج فرهنگ قرآنی پرداخت و حقانیت اسلام را از طریق تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) نشان داد.

افتخاری اظهار کرد: این تمسک می‌تواند در راهپیمایی اربعین هم به خوبی نمایش داده شود و زمانی این تمسک کامل می‌شود که این راهپیمایی با توجه و قرائت قرآن صورت بگیرد و طبق روایت پیامبر(ص) در کنار عترت، قرآن نیز حاضر شود و در این راهپیمایی ظهور و بروز عملی داشته باشد.

رئیس فراکسیون قرآن مجلس با بیان اینکه در کشورمان برنامه‌های مختلفی به مناسبت محرم از قبیل شیرخوارگان حسینی، سه سالگان، جوانان و ... وجود دارد، گفت: لازم است که برای تلاوت قرآن سر بریده اباعبدالله الحسین(ع) نیز برنامه‌ای لحاظ شود.

وی در تشریح پیشنهاد خود گفت: پیشنهاد من این است که با الهام گرفتن از این حرکت، یک برنامه قرآنی در راهپیمایی باشکوه اربعین گنجانده شود و یا آیات مربوط به امام حسین(ع) از طریق بلوتوث یا برگه‌های کوچک در اختیار افراد قرار بگیرد.

افتخاری عنوان کرد: همچنین می‌توان به عنوان نمونه حفظ سوره «هل اتی» که در شأن اهل بیت(ع) نازل شده است را پیشنهاد کرد و این در جهت ترویج فرهنگ قرآنی است که رهبر معظم انقلاب نیز برآن تأکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: می‌توان عنوان این طرح را نیز براساس آیه‌ای که سر حضرت قرائت کردند؛ «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقیمِ کانُوا مِنْ آیاتِنا عَجَباً»، طرح «کهف و الرقیم» نام نهاد یا عنوان دیگری برای آن برگزید.

افتخاری در پایان اظهار کرد: به هرحال انجام این کار خیلی هم پرزحمت نیست و اگر امسال هم برنامه‌ریزی شود می‌توان با همکاری دارالقرآن عتبه مقدس امام حسین(ع) قاریانی این آیات را در طول مسیر تلاوت کنند و در خود حرم نیز این کار انجام شود تا این راهپیمایی تبدیل به یک حرکت قرآنی شود.

https://shoma-weekly.ir/NPipEF