ویژه

باید برای فتنه های احتمالی آماده بود

قطعا ما از فتنه 88 سخت تر هم خواهیم داشت و باید برای مقابله با آن آماده باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند گفت: رهبر معظم انقلاب 14 نکته در رابطه با انتخابات بیان کردند. اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی و اظهارنظرهای عده ای در راستای شبهه افکنی به نتیجه انتخابات از جمله نکاتی بود که ایشان درباره آن صحبت کردند. این عادت بدی است که عده ای از قبل از انتخابات بگویند به نتیجه انتخابات اطمینان نداریم. این همان کار غلطی است که در سال 88 نیز انجام گرفت و به نظام جمهوری اسلامی اتهام زدند و خسارات فراوانی را به کشور وارد کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: تخلف در هر کاری ممکن است پیش بیاید؛ اما همان طور که رهبری نیز فرمودند تخلفاتی که نتیجه انتخابات را تغییر بدهد و تخلف سازمان یافته مطلقا وجود ندارد. ساختار انتخابات ساختار سالمی است. متاسفانه برخی جریانات سیاسی هرگاه نتیجه انتخاباتی به میل آنها باشد نام آن را حماسه می گذارند اما اگر مردم انتخاب دیگری داشته باشند نام تقلب را روی آن می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین خرسند در رابطه فرمایش مقام معظم رهبری به حق الناس نامیدن رای مردم نیز خاطرنشان کرد: این حق الناس نامیدن معنای گسترده ای دارد. دست بردن در نتیجه انتخابات یکی از موارد حق الناس است اما موارد دیگری مثل پذیرش داوطلبان صالح و رد داوطلبان ناصالح نیز حق الناس است.

وی به فضاسازی عده ای برای شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: گفته می شود چرا برخی افراد رد صلاحیت می شوند. البته شاید برخی هیئتهای نظارت شهرستانی و استانی اشتباه هم بکنند اما نباید ساز و کار قانونی انتخابات را زیر سوال برد. نباید با شورای نگهبان سیاسی برخورد کرد. اما متاسفانه الان اینگونه برخورد می شود. همین تایید صلاحیتهای فله ای که در سراسر کشور صورت گرفته است معلوم است که قرار است جریانی علیه شورای نگهبان مبنی بر حجم رد صلاحیت شدگان توسط این شورا به وجود بیاورند.

ایشان تاکید کرد: در برخی شهرها به ویژه تهران، وزارت اطلاعات صلاحیت افرادی را کتبا رد کرده است اما آقایان آنها را تایید کرده اند. خوب قطعا این در شورای نگهبان رد می شود. بعد با مددگرفتن از رسانه های بیگانه علیه شورای نگهبان موضع گیری می کنند. البته ان شاالله عزیزان در هیئت های نظارت بر اساس ضوابط قانونی عمل می کنند و تحت تاثیر این جوسازی ها قرار نمی گیرند. در هیچ سیستمی در دنیا اجازه نمی دهند هر کسی وارد ارکان قانون گذاری شود. در قانون اساسی این امر به عهده شورای نگهبان گذاشته است. خرسند با بیان اینکه فتنه 88 آخرین فتنه نخواهد بود گفت: قطعا ما از فتنه 88 سخت تر هم خواهیم داشت و باید برای مقابله با آن آماده باشیم. از آن جا که هر فتنه ای یک اسم رمز دارد فتنه 88 هم اسم رمزش تقلب در انتخابات بود. این را از قبل از انتخابات کلید زدند. از فضای قبل از انتخابات معلوم بود قرار است اتفاقاتی بیفتد.شعارهایی که داده می شد این را نشان می داد. آقای موسوی یک ساعت مانده به اتمام انتخابات، مصاحبه می کند و خود را پیروز انتخابات معرفی میکند. همسر یکی از شخصیت های نظام می گوید اگر کسی جز آقای موسوی از صندوق های رای بیرون بیاید تقلب شده است و به خیابان ها بریزید. اینها چه معنایی می داد؟ حجت الاسلام والمسلمین خرسند به لزوم تبری جستن از فتنه اشاره کرد و اذعان داشت: ضرورت برائت از فتنه برای این است که بشود با فتنه های بعدی مبارزه کرد.همین الان کسانی دنبال ایجاد فتنه هستند. یکی از فتنه ها دوقطبی کردن فضای جامعه در آستانه انتخابات است که یک خیانت است.

https://shoma-weekly.ir/0w24cA