مجلس

باید الگویی جهانی برای چگونگی حضور بانوان در انتخابات باشیم

ما قصد داریم الگویی در زمینه انتخابات و حضور بانوان برای کشورهای دیگر باشیم به ویژه برای کشورهایی که برای حضور بانوان سهمیه می‌گذارند که ما این موضوع را قبول نداریم زیرا هم موجب محدودیت حضور آنان در عرصه سیاسی و هم موجب وهن جایگاه آنان است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با یادآوری جایگاه ویژه بانوان در جریان بیعت با پیامبر اسلام (ص) گفت:‌ بر خلاف کشور عربستان سعودی که تازه اخیرا اجازه شرکت بانوان در انتخابات را داده است اسلام از همان آغاز شأن ویژه‌ای برای زنان قائل بود.

دکتر لاله افتخاری با تأکید بر اینکه سازمان ملل متحد نمی‌تواند برای نظام اسلامی ما تعیین کند که زنان باید برای مشارکت به صحنه آورده شوند یا نه، گفت: مشارکت زنان در امور سیاسی جامعه یک دستور دینی است و این ما هستیم که در این زمینه پیشتازیم.

وی انتخابات را یکی از عرصه‌های حضور افراد در جامعه عنوان کرد و افزود: در جامعه ما شرکت در انتخابات با تکالیف شرعی گره خورده است.

افتخاری با اشاره به آغاز به کار کمیته بانوان جبهه پیروان امام و رهبری جهت شناسایی ظرفیت‌های بانوان در استان‌ها و بکارگیری ظرفیت‌های آنها به عنوان انتخاب شونده و انتخاب کننده گفت: از آنجا که امام خمینی (ره) معتقد بودند زنان باید در تعیین مقدرات کشور فعال باشند ما تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های بانوان را برای انتخابات شناسایی و به سمت ستاد انتخابات هدایت کنیم؛ در همین زمینه با استان‌های مختلف کشور صحبت شده و افراد تأثیرگذار شناسایی شدند و شوراهای استانی نیز تشکیل گشته است.

وی به دعوت از اقشار و صنوف مختلف و نیز گروه‌های اجتماعی از جمله کارمندان و کارگران برای حضور در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته اقشار جبهه پیروان امام و رهبری در تهران و استان‌ها به صورت میدانی کار خود را آغاز کرده است.

رئیس کمیته بانوان جبهه پیروان امام و رهبری از آغاز به کار کمیته تبلیغات و رسانه‌ و فضای مجازی این جبهه و نیز کمیته برنامه‌ریزی برای انتخابات خبر داد و گفت:‌ تلاش داشتیم در جهت همگرایی با روحانیت و نیز ایجاد همگرایی میان اصولگرایان حرکت کنیم و توانسته‌ایم در این زمینه تأثیرگذار باشیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری از رصد دغدغه‌های خانواده‌ها سخن گفت و با اشاره به اینکه در طول هفته بیش از هزار نامه به ویژه از سوی بانوان درباره مشکلات‌شان دریافت می‌کند، ادامه داد: در این زمینه با بزرگان و دبیر جامعه روحانیت مبارز به ویژه در مورد دفاع از کرامت و جایگاه بانوان صحبت کرده‌ایم.

افتخاری با اشاره به دیدار خود با رئیس مجلس و تأکید وی بر افزایش تعداد بانوان نماینده در مجلس آتی، گفت: ما قصد داریم الگویی در زمینه انتخابات و حضور بانوان برای کشورهای دیگر باشیم به ویژه برای کشورهایی که برای حضور بانوان سهمیه می‌گذارند که ما این موضوع را قبول نداریم زیرا هم موجب محدودیت حضور آنان در عرصه سیاسی و هم موجب وهن جایگاه آنان است.

رئیس کمیته بانوان جبهه پیروان امام و رهبری با تأکید مجدد بر اینکه سهمیه‌گذاری برای حضور بانوان در انتخابات مجلس خلاف قانون اساسی است، بیان داشت: گزینه‌هایی نهایی از میان بانوان داوطلب شرکت در انتخابات مجلس بر اساس مقبولیت و قابلیت‌های آنها انجام خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/QUa3uf