مجلس

باید از ادغام وزارتخانه ها در یک سال آینده جلوگیری کرد

حمیدرضا فولادگر عضو فراکسیون موتلفه اسلامی با اشاره به انتصابات اخیر که در دولت صورت گرفته است، اظهار داشت: این انتصابات جزو اختیارات رئیس جمهور است و مجلس نمیتواند به عنوان حوزه نظارت مستقیم وارد عمل شود الا اینکه از خود رئیس جمهور سوال کند که این هم در شرایط فعلی مقتضی نیست.
حمیدرضا فولادگر عضو فراکسیون موتلفه اسلامی  با اشاره به انتصابات اخیر که در دولت صورت گرفته است، اظهار داشت: این انتصابات جزو اختیارات رئیس جمهور است و مجلس نمیتواند به عنوان حوزه نظارت مستقیم وارد عمل شود الا اینکه از خود رئیس جمهور سوال کند که این هم در شرایط فعلی مقتضی نیست.
وی افزود: آنچه میتوان یاد آورشد در حوزه معاونت  رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی  و گردشگری است که در این سه سال اخیر، چهار رئیس عوض شده است. این عملا امکان برنامهریزی دراز مدت را از مسوولین سلب میکند. یعنی  میراث فرهنگی و گردشگری به این ترتیب دست خوش تغییر و تحول است. نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: حوزه دفتر ریاست جمهوری  که از اختیارات رئیس جمهور است و ما بحثی در آن نداریم. آنچه مهم است نوع جابه جایی و این بیانیهای است که در حکم آقای مشایی نوشته شده است. وی افزود: به نظر میرسد با مباحثی که  دلسوزان کشور دارند، حتی حامیان رییس جمهور و آنچه که رهبر معظم انقلاب در گذشته در بحث انتخاب معاون اولی وی گفتند و خواهان آن شدند که دلسوزان و حامیان رییس جمهور از این بابت دلسرد نشوند، القاب و الفاظ ذکر شده در این  حکم و انتصاب اخیر به مصلحت نبود.
عضو کمیسیون صنعت و معادن همچنین در خصوص ادغام وزارتخانهها  یادآور شد: نکته دیگر عزل آقای تقی پور بود که ما نظر خود را در کمیسیون صنایع و معادن مطرح کردیم ما کاری به شخص وزیر نداریم و عزل وزیر از اختیارات رئیس جمهور است اما انحلال این وزارتخانه و ادغام آن نظر مجلس را میخواهد که مجلس با این امر موافق نیست. حداقل کمیسیون صنایع ومعادن با اتفاق آرا موافق این امر نیست و تصور آن است که قاطبه مجلس با آن مخالف هستند. حتی ما طرح دو فوریتی آماده کردیم که اگر ضرورت پیدا کرد این طرح را میدهیم که از ادغام وزارتخانه ها در یک سال آینده  جلوگیری نماییم .
وی تصریح کرد : در ادغام وزارتخانه ها نظر این است که یک وزارتخانه زیر بنایی تشکیل بدهند که این بسیار بزرگ است و جذب نیرو زیادی را میطلبد و به نظر میرسد که کار درستی نباشد . یعنی ما در وزارتخانههایی را که ادغام کردهایم هنوز دولت لایحه شرح وظایف آنها را به مجلس ارائه نداده است و شاید به آن اهدافی که خواهان آن بودهایم، نرسیدهایم . زیرا ما خواهان آن بوده ایم که حجم کمتر شود و دولت چابکتر شود و یک سری واگذاریها باید انجام میشد بعد این ادغام صورت میگرفت و شرح وظایف خیلی از مسائل را حل میکرد که این محقق نشد و کوچک سازی انجام نشد. به طور کلی ما در نتایج ادغامهای قبلی بحث داریم. این که بخواهیم دوباره ادغام دیگری صورت پذیرد و وزارتخانه بزرگی را تشکیل بدهیم، به نظر میرسد که این امر در ماههای آخر دولت درست نیست. خصوصا آنکه ما در برنامه پنجم در خصوص وزارت ارتباطات شرح وظایفی در عرصه IT در نظر گرفتهایم.

https://shoma-weekly.ir/XIpmmS