مجلس

بانوان به دلیل عدم آگاهی تحت تاثیر ناتوی فرهنگی قرار می‌گیرند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه ها در حوزه زنان و خانواده، گفت: بانوان نسبت به جایگاهشان در اسلام، آگاهی ندارند و این امر باعث شده تا آنان تحت تاثیر ناتوی فرهنگی قرار بگیرند.
لاله افتخاری، در همایش مرزبانی فرهنگی در مهدیه مشهد اظهار کرد: چشم و هم چشمی، جایگزین کردن مسائل فرعی به جای مسائل اصلی، افزایش طلاق و اینکه اغلب خانم ها داشتن شغل را موجب احترام می دانند و مسئولیت خانه داری را فراموش کرده اند بخشی از عواملی است که نشان می دهد زنان تحت تاثیر ناتوی فرهنگی قرار گرفته اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: در حال حاضر کاهش جمعیت مورد توجه خانم ها قرار دارد و این امر به زیان جامعه است بنابراین باید در این بخش فرهنگسازی لازم صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص مرزبانی فرهنگی بیان کرد: به اعتقاد بنده در مسئله مرزبانی فرهنگی باید مسئولیت اولیه را، خانم ها بر عهده داشته باشند زیرا طی 8 سال گذشته آقایان در خط مقدم قرار داشتند اما امروز باید بانوان در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار گیرند و ضمن شناخت فرهنگ وارداتی، به صورت جدی با آن مقابله کنند.

به گفته وی مرزبان باید بصیر باشد و راه نفوذ دشمن را بشناسد.

افتخاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دقیق تر و با جدیت بیشتری نسبت به مسائل زنان و خانواده فرمایشات خویش را مطرح می کنند، افزود: ایشان بازگرداندن زنان به قرارگاهی که اسلام در نظر گرفته را مدنظر قرار داده اند، یعنی آنجا که جاهلیت مدرن به زن تحمیل شده؛ حضرت آقا، بانوان را متوجه به جایگاهی می کند که خداوند برای زنان خواسته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبری می فرمایند زن و مرد همسفر یکدیگر هستند و زن باید دامنی داشته باشد که مرد از آن به معراج رود.

افتخاری با تاکید بر اینکه باید نگاه واقع گرایانه ای به زن داشته باشیم، گفت: از یک سو در خانواده به زن کم توجهی شده و از سویی دیگر بانوان نسبت به جایگاهشان در اسلام، آگاهی ندارند و این امر باعث شده تا زنان تحت تاثیر ناتوی فرهنگی قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: امروز به خاطر همین عدم توجه ها دشمن به عرصه فرهنگ و حوزه زنان حمله کرده و در این راستا خانم ها باید با تشکیل حلقه بصیرتی، فدایی ولایت باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر برای رفع دغدغه ها در حوزه زنان و خانواده و مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن باید با توجه به قوانین عفاف و حجاب، تسهیل در ازدواج جوانان و ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس و ریاست جمهوری؛ حرکتهایی منسجم، هدفمند و متناسب با نیاز جامعه را انجام داد.

https://shoma-weekly.ir/ae9cbs