مجلس

بازی های رایانه ای هویت بخش نیازمند حمایت است

باید در عرصه بازی های رایانه ای، آثاری را تولید کنیم که منجر به هویت بخشی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت ارزش های دینی و ملی مانند دفاع مقدس شود.
به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای،" لاله افتخاری "شب گذشته در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران، افزود: دنیای تکنولوژی با چنان شتاب و سرعتی حرکت می کند که اگر از اکنون برنامه ریزی نکرده و از کودکان و نوجوانان خود حمایت نکنیم، شاید در آینده لطمات جبران ناپذیری را شاهد باشیم.

وی گفت: باید در عرصه بازی های رایانه ای، آثاری را تولید کنیم که منجر به هویت بخشی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت ارزش های دینی و ملی مانند دفاع مقدس شود.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، تلاش های موثری در حوزه فرهنگی انجام شده است که نمونه آن تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با هدف پیگیری ماموریت های جدید مقابله با جنگ نرم در این عرصه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: گاه شنیده می شود که بعضی از افراد با استعداد به سبب نبود حمایت های مناسب و مطلوب، به کشورهای دیگر می روند که این امر خسارت به شمار می رود.

وی ادامه داد: باید از جوانانی که با نشاط و تعهد وارد این عرصه شده اند حمایت و پشتیبانی کرد و مجلس شورای اسلامی در این زمینه آمادگی کمک و یاری دارد.

افتخاری خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با تمام ابزار و امکانات سعی در نفوذ فرهنگی بین جوانان دارند و اگر نتوانیم برنامه ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشیم در آینده با خلاء های جدی مواجه خواهیم بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید با شناسایی ظرفیت های موجود موارد بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی گفت: برای تولید بازی های رایانه ای از لحاظ محتوا چون حماسی، دینی، داستانی و غیره منابع غنی داریم که باید با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان این محصولات را نه تنها در سراسر کشور بلکه به سایر ملل اسلامی نیز ارائه دهیم.

https://shoma-weekly.ir/cC5dal