مجلس

بازنشستگی خط پایان فعالیت‌های اجتماعی نیست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از کمک 14 میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی خبر داد و گفت: تورم، حقوق‌های بازنشستگان کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: تکریم از خانواده و جایگاه بازنشستگان همواره در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه دولت تلاش و سعی در به نتیجه رساندن اهداف و تعهدات خدمات‌رسانی به جامعه را دارد،‌ افزود: امروزه وضعیت اقتصادی دولت اجازه تحقق این مسئله را کمتر ایجاد کرده و در آینده بزرگترین چالش در کشور، مسئله صندوق بازنشستگی است که تنها در سال‌جاری 14 میلیارد تومان از هزینه و درآمدهای کشوری برای آن صرف شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس مجلس شورای اسلامیبرخی اقدامات اندک و نارسایی در خدمات‌رسانی‌های انجام گرفته طی سال‌های اخیر، گفت: معنای یک نماینده مجلس انجام همه امورات کشور و معنای مصوبات نیز اجرای همه آن‌ها نیست چرا که دولت اکنون پول و اعتبارات کافی در اختیار ندارد.

مصری با اشاره به اینکه از 6 سالگی نصف روز را به کار و فعالیت و نصف روز به درس و تحصیل مشغول بوده است، گفت: در نوجوانی کارهایی از قبیل دست‌فروشی، رانندگی، بنایی و... انجام داده و امروز نیز با مسؤولیتی خطیر در خدمت‌رسانی به کشور به‌ویژه کرمانشاه فعالیت دارم.

وی با اشاره به تاسیس خانه مهر بازنشستگان در دوران گذشته به مواردی از دغدغه‌های اجتماعی بازنشستگان در کشور اشاره کرد.

مصری به موضوع اقتصادی و جایگاه‌های اجتماعی در زندگی بازنشستگان پس از اتمام دوران اشتغال اشاره کرد و گفت: وظیفه دولت و حاکمیت به ویژه مسؤولان صندوق بازنشستگان توجه به بازنشستگان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور است.

مصری با یادآوری تعدادی از خدما‌ت مجلس به این قشر جامعه از جمله افزایش 90 درصدی حقوق‌های بازنشستگان کشور، گفت: تورم، شیرینی افزایش حقوق‌های بازنشستگان را می‌بلعد اما باید با صبوری و هم‌اندیشی در رفع چالش‌های اقتصادی کمک کنیم.

این مسؤول ادامه داد: استقبال بازنشستگان پس از ارائه طرح افزایش حقوق در آن دوران چند برابر شد و حدود 48 هزار نامه و پیام قدردانی به وزارتخانه رسید، اما تورم و شرایط سخت زندگی شیرینی افزایش حقوق‌ها را تحت‌شعاع قرار دارد.

وی آمار و ارقام دریافت و کسورات بنیاد‌های صندوق بازنشستگی را نامناسب دانست و گفت: عدد و ارقام پشتیبان صندوق بازنشستگان نباید کمتر از نسبت 6 به یک باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جلسات دولت و مجلس همه مسؤولان خواهان افرایش حقوق بازنشستگان هستند و در انتظار بازنگری جدی این لایحه در مجلس هستند.

به گفته وی در کشور دغدغه و بحث اقتصادی بازنشستگان مطرح است اما خارج از مرزهای کشور نیز بحث جایگاه و منزلت اجتماعی بازنشستگان از نظر معیشت، تکریم، رفاه اجتماعی و... وجود دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افرادی که امروز با حضور خود به مراسم یازدهمین همایش روز خانواده و تکریم مقام بازنشستگی لبیک گفتند در حقیقت افراد فعال در ارتباطات اجتماعی هستند.

مصری با اشاره به بعضی دیدگاه‌های بازنشستگان از معقوله بازنشستگی، گفت: تعدادی از افراد بازنشستگی را خط پایان فعالیت‌های اجتماعی می‌دانند در حالی که این موضوع به طرز تفکر و تعریف افراد بستگی دارد که باید با دیدگاهی مثبت دوران بازنشستگی را بنگریم.

مصری ادامه داد: بعضی از افراد ناتوانی و پیری را مترادف بازنشستگی می‌دانند، اما عده این دوران را اواسط راه زندگی خود به‌عنوان نخستین روز از مابقی فعالیت‌ها با اختیارات کاملتر قلمداد کرده و معتقدند که از شخصیتی حقوقی به شخصیتی حقیقی تبدیل می‌شوند.

https://shoma-weekly.ir/ihuMA3