جامعه

بازدید اجباری

شما که خیلی مقید هستید، برنامه روزانه بازدیدتان را منعطف تنظیم کنید تا اگر زبانم لال صاحبخانه مورد نظر را جایی دیدید دو روز بعد به خدمتش برسید. خیلی ساده است! نه؟!
آقای یکی یدونه- اصلاً فکر نکنید که در این زمان و در این مکان و در این وضعیت و با این همه دید و بازدید نوروزی و آجیلخوری و پسته نخوری در ایام نوروز قصد سنّت شکنی و توهین به سنّتها را داریم! در این نقطه فقط قصد ترمیم سنت ها را داریم. ضمن اینکه از ما گفتن بود!

شما می خواین گوش بدین، می خواین نه! و آن هم اینکه مگر نه که غرض از دید و بازدید نوروزی صله رحم و تجدید دیدار از اقوام و دوستان است؟ مگر نه اینکه شخص مورد نظر و خانواده اش جهت صله رحم مهم هستند؟

 آیا خانه او هم مهم است؟ آیا اگر کسی را در خانه شخص سومی دیدیم، چون نیت کردیم حتماً باید همان روز به خانه او برویم؟ واقعاً؟! با این که او را در منزل شخص دیگری دیدهایم؟

پس چرا این فک و فامیل ما در ایّام نوروز وقتی همگی در منزلی مهمان بودیم یکی از مهمانان را به خانه اش فرستادند تا دید او را با بازدید پس دهند؟ شاید مهم است که حتماً اشخاص را در خانه شان ببینیم؟ شاید  باید حتماً خانه او را ببینیم تا نکند دور از چشم ما تغییری کرده باشد؟!

راه حل: شما که خیلی مقید هستید، برنامه روزانه بازدیدتان را منعطف تنظیم کنید تا اگر زبانم لال صاحبخانه مورد نظر را جایی دیدید دو روز بعد به خدمتش برسید. خیلی ساده است! نه؟!

https://shoma-weekly.ir/4GCrZp