مجلس

ایران در سیستم‌های کشورهای متجاوز اخلال ایجاد می‌کند

نقوی حسینی: امکان تهاجم سایبری از سوی ایران وجود دارد و تهران این توانمندی را دارد تا در سیستم‌های کشورهای متجاوز اخلال ایجاد کند .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم،با بیان اینکه قبل از انجام مذاکرات مسکو، حمله سایبری به ایران طراحی شده بود، گفت:امکان تهاجم سایبری از سوی ایران وجود دارد و تهران این توانمندی را دارد تا در سیستم‌های کشورهای متجاوز اخلال ایجاد کند .
سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره خنثی سازی حمله عظیم سایبری علیه تاسیسات ایران از سوی وزارت اطلاعات، گفت: آمریکا نمی‌خواهد برنامه هسته‌ای ایران با مذاکره پیش رود.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حمله سایبری یکی از روش‌های آمریکا برای توقف برنامه هسته‌ای ایران است، افزود: متاسفانه دشمن برای عملیاتی شدن این هدف خود برنامه‌ریزی دارد.
وی با بیان اینکه قبل از انجام مذاکرات مسکو، حمله سایبری به ایران طراحی شده بود، اضافه کرد: کاملا مشخص است که مخالفان هسته‌ای شدن ایران، نمی‌خواهند برنامه هسته‌ای تهران با مذاکره حل شود.
نقوی حسینی، توضیح داد: آمریکا اگر قصد حل مسئله با مذاکره را داشت، قبل از مذاکرات مسکو به طراحی حمله سایبری علیه ایران اقدام نمی‌کرد بنابراین آمریکا و صهیونیست‌ها قصد دارند تا با حمله سایبری در برنامه هسته‌ای تهران اخلال به وجود آورند.
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: در مقابل این تلاش‌ها،  ایران از لحاظ پدافند غیرعامل و عملیات‌های الکترونیکی تا حدی صاحب تکنولوژی و فناوری است که توان مقابله با این تهدیدات را داشته باشد.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم، ادامه داد: علاوه بر مقابله، امکان تهاجم سایبری نیز از سوی ایران وجود دارد، ایران این توانمندی را دارد تا در سیستم‌های کشورهای متجاوز اخلال ایجاد کند.
وی، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال حل مشکل هسته‌ای ایران نیستند و نمی خواهد موضوع هسته‌ای تهران از طریق دیپلماتیک و گفت‌و گو حل شود، تصریح کرد: سیاست‌های اعلامی قدرت‌های غربی با سیاست‌های عملی آنها متفاوت است، درحالی که اعلام مذاکره می‌کنند اما در عمل به راه حل‌هایی چون فشار، تهدید و تحریم روی می آورند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه استکبار جهانی دنبال راه حل‌های دیگری است که منجر به توقف برنامه هسته‌ای ایران شود، توضیح داد:همکاری‌های دولت‌ها برای حملات سایبری علیه ایران راه به جایی نخواهد برد.

https://shoma-weekly.ir/vdoy1y