مجلس

ایران باید برای حل بحران یمن وارد عمل شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به دامنه تعاملات جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی کشورمان باید در جهت حل هرچه سریعتر بحران یمن وارد عمل شود.

لاله افتخاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره ادامه تجاوز عربستان به کشور یمن اظهارکرد: این اقدام کشور عربستان یک رویه غیرقانونی و غیرشرعی است که متاسفانه با همکاری برخی کشورهای غربی دامنه این اتفاق روز به روز در حال گسترش است از این رو جوامع جهانی به طورحتم باید راهحل موثری برای این موضوع اتخاذ کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی انتظار است کشورهای منطقه هرچه سریع‌تر برای مقابله با تجاوز گستاخانه عربستان به مردم یمن وارد عمل شوند و اقدام اساسی را برای رفع این بحران در منطقه انجام دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام قوه‌مجریه و مقننه در محکوم نمودن اتفاقات اخیر یمن تصریح کرد: در حقیقت اقدامی که از سوی کشور عربستان در سرکوب مردم و کشور یمن صورت گرفته است سبب ایجاد ناامنی در منطقه خواهد شد و عربستان با انجام این حرکت در چاهی که خود آن را کنده گرفتار خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تا به امروز وزارت خارجه کشورمان با محکوم کردن تجاوز عربستان به کشور یمن اقدام مثمرثمری را در این زمینه انجام داده است اما انتظار میرود با توجه به دامنه تعاملات جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی کشورمان باید در جهت حل هرچه سریعتر بحران یمن وارد عمل شود و در این زمینه اقدام اساسی را به کمک کشورهای همسایه انجام دهد.

افتخاری تاکید کرد: به طورحتم برای حل مشکلات موجود در کشور یمن استفاده از راهکار نظامی از سوی برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان موثر نخواهد بود لذا بهتر است کشورهای منطقه به فکر یک راه‌حل اساسی برای حل این مشکل باشند.

https://shoma-weekly.ir/RQD7YR