مجلس

ایران اشاعه دهنده اصول و قواعد حقوق بشر اسلامی در جهان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روز حقوق بشر اسلامی، روز بزرگداشت ارزشهای انسانی و دینی است که به همین دلیل ما ایرانیان باید اصول و قواعد آن را به روشنی تبیین و در جهان گسترش دهیم.

«احمد بخشایش» نماینده مردم اردستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن سالروز حقوق بشراسلامی و کرامت انسانی گفت: حقوق بشر اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به طور ذاتی، فطری و به صرف انسان بودن از آن بهره‌مند می‌شود .

وی با اشاره به طرح ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی کشورهای استکباری  وغربی تصریح کرد: حقوق بشر واژه‌ای زیبا و انسانی است که کشورهای غربی از آن استفاده ابزاری  کرده و در موارد مختلفی از این واژه به نفع اهداف استعمارگرایانه خود بهره‌برداری می‌کنند.

نماینده مردم اردستان افزود:  همه افراد فارغ از عواملی چون نژاد، ملیت، جنسیت و... در برخورداری از این حقوق با هم برابر و یکسانند وهیچ کسی بر دیگری در این زمینه برتری ندارد.

بخشایش تاکید کرد: به رسمیت شناختن منزلت ذاتی و حقوق یکسان و انتقال‌ناپذیر همه آحاد بشری، اساس آزادی، عدالت و صلحی است که اسلام پیوسته به آن تاکید داشته و دارد.

وی تصریح کرد: حقوق بشر اسلامی مبتنی بر کلام وحی و قرآن کریم مدون شده و این در حالی است که در برخی کشورهای اسلامی نظیر عربستان، بحرین و... این حقوق رعایت نمی‌شود چراکه سردمداران این کشورها خود فروخته جهان غرب هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: روز حقوق بشر اسلامی بزرگداشت ارزشهای انسانی و دینی است که ما ایرانیان باید اصول و قواعد آن را به روشنی تبیین کرده و در جهان گسترش دهیم.

 

https://shoma-weekly.ir/le2uAK