مجلس

ایجاد اشتغال با یارانه تولید به نفع ثروتمندان نیز هست

وقتی اشتغال ایجاد شود و درآمد 50 درصد یارانه ها برای تولید و زیرساخت ها به کار گرفته شود سه دهک بالای جامعه نیز فرزندانشان شاغل می شوند یعنی سود این طرح برای همه دهک های جامعه است و در حقیقت مجلس از این طریق به همه آحاد جامعه خدمت انجام می دهد چرا که باعث می شود چرخ های تولید بچرخد، کسب وکار بهتر پیش برود و بازار اقتصادی رونق بگیرد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اگر دولت دغدغه انتخابات را کم کند و به وظایف اصلی بیشتر بپردازد در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی خیلی موفق تر خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لاله افتخاری نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ره به ری، با اشاره به اهمیت عملکرد دولت در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر دولت خوب عمل کند و قانون را صحیح اجرا نماید در زمینه اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم شد.

افتخاری ابراز کرد: پیشنهاداتی که مجلس در برنامه ششم و مسائل بودجه مصوب کرده است در راستای اجرای صحیح هدفمندی یارانه ها می باشد.

وی افزود: از ابتدا قانون هدفمندی یارانه ها برای این منظور شکل گرفت که 50 درصد آن بصورت نقدی به افراد نیازمند پرداخت شود و 50 درصد نیز در جهت زیرساخت ها، تقویت بنیه اقتصادی و حمایت از تولید در زمینه های کشاورزی و صنعتی صورت بگیرد که اگر این کار انجام می گرفت بجای تعطیلی روز افزون کارخانجات و کارگاهها، اکنون شاهد اقتدار اینها بودیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس به عدم اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه چه در دولت گذشته و چه در دولت کنونی این قانون بطور صحیح اجرا نشده و باعث کاهش روز به روز اشتغال و تعطیلی کارگاهها شده است که این امر بر خلاف اقتصاد مقاومتی است.

افتخاری تصریح کرد: قانون بودجه 95 که توسط مجلس ارائه شد و با همکاری و پیشنهاد دولت تنظیم شده بود ولی بعدا دولت مخالفت کرد که اگر این کار بصورت دقیق انجام بگیرد به افزایش تولید و اشتغال و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

وی در مورد طرح پیشنهادی خود به مجلس گفت: طرح حمایت از اشتغال را پیشنهاد کردم که مصوب شد از صندوق توسعه ملی در جهت ایجاد اشتغال استفاده شود و این طرح کمک می کند حدود چهار میلیون شغل ایجاد شود و صنعت تولید و کسب و کار در بازار رونق پیدا می کند که بخش قابل توجهی از اقتصاد مقاومتی است.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه دغدغه دولت بیشتر درباره انتخابات است، اظهار داشت: اگر دولت دغدغه انتخابات را کم کند و به وظایف اصلی بیشتر بپردازد خیلی موفق تر خواهد بود و مردم نیز در دوره های بعدی از دولت استقبال خواهند کرد، ولی مردم می بیند که دولت فقط به دنبال برگزاری انتخابات و روی کار آوردن افراد همسو با خودش است و خود دولت بجای اینکه مجری باشد، یک ضلعی از پازل انتخابات شده است که بدین طریق اقتصاد مقاومتی هم به نتیجه نمی رسد.

افتخاری ابراز کرد: تاکنون اقدام جدی و مؤثری در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته و به همین جهت مقام معظم رهبری امسال را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند و امید است در سال جاری طرح های پیشنهادی مجلس از سوی دولت اجرا شود.

وی افزود: در آستانه انتخابات مجلس دهم برخی افراد به مجلس تذکراتی می دانند که حذف یارانه سه دهک بالای جامعه به ضرر شما در انتخابات است، در حالی که وظیفه دولت و مجلس حفظ مصلحت نظام و حمایت از مردم است و حمایت از مردم با ایجاد اشتغال محقق می شود که مجلس همواره حمایت از مردم را به سایر امور ترجیح داده است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حذف سه دهک برای افرادی است که درآمد سالانه خانواده آنها بیشتر از سیصدو پنجاه میلیون ریال باشد که برای این افراد ماهانه 45500 تومان خیلی تاثیرگزار نیست.

افتخاری ادامه داد: وقتی اشتغال ایجاد شود و درآمد 50 درصد یارانه ها برای تولید و زیرساخت ها به کار گرفته شود سه دهک بالای جامعه نیز فرزندانشان شاغل می شوند یعنی سود این طرح برای همه دهک های جامعه است و در حقیقت مجلس از این طریق به همه آحاد جامعه خدمت انجام می دهد چرا که باعث می شود چرخ های تولید بچرخد، کسب وکار بهتر پیش برود و بازار اقتصادی رونق بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/6Ratdg