مجلس

ایثارگران تصاویر بدون شرح جامعه

ایثارگران تصاویر بدون شرح جامعه هستند. هرگاه به جانبازی می‌نگریم با توجه به محدودیتهایی که در زندگی به واسطه مجروحیتش ایجاد شده است ویا فرزند شهیدی که بدون پدر بزرگ شده است، خود الگوی مقاومت و از خودگذشتگی در جامعه است.
مجتبی رحماندوست- فرهنگ دفاع مقدس یکی از محورهای مهم فعالیتهای فرهنگی کشوراست، یکی از سرمایههای عظیم الگوی فرهنگی ما ایثارگران هستند که این موضوع حاصل ۸ سال دفاع مقدس است. جوانانی که تکلیف مدار پا به عرصه دفاع از آرمانها و ارزشهای اسلامی نهادند و آن گونه که همگان میدانند ایثار و از خودگذشتگی از خود نشان دادند. اگر ما به زندگی هر کدام از این عزیزان یک نگاه فرهنگی داشته باشیم در خواهیم یافت میتوانیم، کشور ما دارای یک سرمایه عظیم فرهنگی است. هرگاه این افراد در عرصهای ظهور و بروز کردند، الگوی مقاومت برای سایرین بودهاند و عامل تشویق و ترغیب جوانان در حوزههای گوناگون بودهاند.

ایثارگران تصاویر بدون شرح جامعه هستند. هرگاه به جانبازی مینگریم با توجه به محدودیتهایی که در زندگی به واسطه مجروحیتش ایجاد شده است ویا فرزند شهیدی که بدون پدر بزرگ شده است، خود الگوی مقاومت و از خودگذشتگی در جامعه است.

فرهنگ ایثار و شهادت عامل تقویت روحی و فرهنگی جامعه ما است، دفاع مقدس یکی از ظرفیتهایی است که مسئولان فرهنگی ما میتوانند از تجربیات آن دوران اقتباس کنند و قواعد و عوامل مدیریتی امروز جامعه را از آن اقتباس کنند، این خود یک سرمایه گذاری عملی در عرصه فرهنگی کشور است.

*عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

https://shoma-weekly.ir/JwxdSG