مجلس

اگر زاویه نگاه ما قرآنی باشد دانشگاه سکولار نمی شود

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در همایش قرآنی «نورالبصائر» در مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل اظهار کرد: نگاه همه علوم باید با زاویه دید قرآنی باشد و اگر این طور شد، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما دیگر مراکز و دانشگاه سکولار نیست.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در همایش قرآنی «نورالبصائر» در مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل طی سخنانی گفت: برای این که در عصر غیبت، یک منتظر واقعی باشیم، لازم است تا خود را هم‌گون و هم‌خوان با دولت جهانی قرآن قرار دهیم.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم خود را یک منتظر واقعی بنامیم که رفتار، گفتار، کلام، سکوت، ازدواج، خشم، مسئولیت‌پذیری و تمامی فعالیت‌های ما بر مبنای قرآن باشد.

وی با بیان این که قرآن کریم امانتی است که از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به دست ما رسیده است، افزود: هر کدام از ما مسئولان وظیفه‌ای برعهده داشته که باید در راستای قرآنی کردن جامعه آن را به نحو درست به انجام برسانیم تا این توفیق برای‌ ما حاصل شود که در مکتب قرآن زانو زده و خدمت کنیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم امانتدار خوبی باشیم، باید در هر فعالیتی که انجام می‌دهیم مؤیدی از قرآن داشته باشیم و بتوانیم آن را با قرآن تطبیق بدهیم؛ در غیر این صورت راهی که می‌رویم به طور یقین مسیر انحراف است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌ بر تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآنی، بیان کرد: در این راستا با توجه به بودجه میلیاردی اختصاص داده شده، زمینه‌های بسیار خوبی جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری فراهم شده است.

وی افزود: در گام اولیه این طرح که با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام است، بیش از سه میلیون دانش‌آموز ثبت‌ نام کرده و استقبال خوبی از خود نشان داده‌اند.

این مقام مسئول عنوان کرد: نگاه همه علوم باید با زاویه دید قرآنی باشد و اگر این طور شد، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما دیگر مراکز و دانشگاه سکولار نیست.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود شهرستان ولایت‌مدار آران و بیدگل با توجه به سابقه و فعالیت‌های بالای قرآنی که دارد، پیشگام و پرچمدار فرهنگ قرآنی و به عنوان پیش‌کسوت در حوزه قرآنی شناخته شود.

https://shoma-weekly.ir/cq13pB