مجلس

اکنون فرصت عذر خواهی فتنه گران از مردم است

در سال 88 فتنه گران برای براندازی نظام از تمام مهره های بزرگ و کوچک خود نهایت استفاده را کردند و در این مسیر عده ای با اقدامات مجرمانه خود سبب آشوب های خیابانی شدند و طیفی دیگر نیز به واسطه سکوت رازآلود خود بر آتش فتنه بیش از بیش دمیدند، اما در این برهه از زمان با پیروزی حجت الاسلام روحانی در انتخابات، بسیاری از تهمت زنندگان معترف به سلامت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران شدند، در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب، ایشان در طی منویات اخیر خود خواستار عذرخواهی بخشی از این افراد از مردم شدند.

در سال 88 فتنه گران برای براندازی نظام از تمام مهره های بزرگ و کوچک خود نهایت استفاده را کردند و در این مسیر عده ای با اقدامات مجرمانه خود سبب آشوب های خیابانی شدند و طیفی دیگر نیز به واسطه سکوت رازآلود خود بر آتش فتنه بیش از بیش دمیدند، اما در این برهه از زمان با پیروزی حجت الاسلام روحانی در انتخابات، بسیاری از تهمت زنندگان معترف به سلامت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران  شدند، در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب، ایشان در طی منویات اخیر خود خواستار عذرخواهی بخشی از این افراد از مردم شدند. در همین راستا گفت و گوهایی با تنی چند از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی داشتیم.

نقوی حسینی: مقام معظم رهبری این اقدام تلخ و مجرمانه، فتنه گران 88 را  فراموش نمی کنند

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره معتقد است: در سال 88 ملت ایران یک حماسه  بزرگ آفریدند و با یک حضور باشکوه رئیس جمهور خودشان را انتخاب کردند؛ متاسفانه عده ای با وارد کردن اتهام تقلب به این انتخابات پاک، منظم و صحیح جمهوری اسلامی به چهره منزه جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کردند.

وی در ادامه می افزاید: این اقدام، اقدامی مجرمانه و غیر قابل بخششی بود؛ زیرا در مرحله اول به حماسه بزرگ ملت ایران خدشه دار کرده و در مرحله بعد چهره انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال بردند و باعث تنش ها و آشوب های خیابانی شدند. این اقدامات مجرمانه هیچ گاه قابل بخشش نیست و بنابر نص قانون باید به جرم آنها رسیدگی شود زیرا جرم آنان با عذر خواهی هم بخشودنی نخواهد بود؛ چنانچه مقام معظم رهبری در نماز جمعه بعد از انتخابات، فرمودند کسانی که اتهام تقلب به انتخابات ریاست جمهوری وارد کردند مجرم هستند؛ لذا مقام معظم رهبری این اقدام تلخ و مجرمانه، فتنه گران 88 را  فراموش نمی کنند و معمولا در بیاناتشان به این نکته اشاره دارند. 

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اثبات عدم ادعای تقلب در انتخابات خاطر نشان می کند: در انتخابات امسال با آنکه هئیت نظارت انتخابات، مجریان و بازرسان همان هئیت افراد نظارت انتخابات88 بودند؛ انتخابات برگزار شد و فرد منتخب با اختلاف حدود 250هزار رای، پیروز میدان شد و افرادی که در سال 88 مدعی تقلب درروند انتخابات بودند اکنون با اعلام نتیجه اعتراف کردند روند انتخابات در کشور سالم بوده است.

وی تصریح می کند: با این اوصاف خوب است حداقل کسانی که در فتنه نقش مجرمانه نداشتند،  از مردم عذر خواهی کنند و با اعلام عدم اتهام تقلب خطای خود را جبران کنند اما افرادی که اهل فتنه بوده اند و براین اتهام پافشاری می کردند و باعث این آشوبها و کشتارها و از دست دادن جان عده ای شدند مجرم به حساب می آیند و با عذرخواهی بخشیده نخواهند شد.

سودانی: تا در قید حیات هستید توبه انقلابی کنید

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز با بیان دادن فرصت مجدد برای بازگشت فتنه زدگان به آغوش ملت  از جانب مقام معظم رهبری می گوید: در جریان فتنه 88 برخی از کسانی که چشم آنها تنها  کرسی مقام و قدرت را می دید، در سالم ترین انتخابات نظام تشکیک روا داشتند لذا در شرایط فعلی برای ترمیم اعتمادی که مورد خدشه قرار داده بودند؛ مقام عظمای ولایت به عنوان سکاندار کشتی انقلاب، فرصت جبران و بازگشت را به برخی از این افراد داده اند تا اگر بخواهند به دامن ملت بازگردند.

وی در پایان خاطر نشان می کند: این افراد باید با اعلام برائت از اقدامات خود، از ساحت مردم و مجریان انتخابات عذر خواهی کنند تا علاوه برترمیم اعتماد مردم، بتوانند به صفوف ملت بپیوندند و تا زمانی که در قید حیات هستند با توبه انقلابی خود به نوعی به جبران ظلمی که در 4 سال گذشته به ملت روا کرده اند اقدام کنند و ما به عنوان نمایندگان مردم در انتظار این اقدام هستیم و اگر این افراد بر دیدگاه و نظر سابق خود اصرار بورزند قطعا ملت قهرمان ایران  آنها را نخواهند بخشید.

 

اسداللهی : مقدمه حضور مشکل گشای مردم باید در دولت مهیا شود

غلامرضا اسداللهی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درمراسم تنفیذ دکتر روحانی اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در روز تنفیذ برای همه دولتها راهگشا است. معظم له در مسائل بین الملل به نوعی ، دیدگاه آقای روحانی مبنی برتعامل بین کشورها را تائید کردند و اذعان داشتند که برخی از کشورها مانند آمریکا با وجود برخورد عاقلانه جمهوری اسلامی ایران، در بسیاری از موارد در مقابل ما قرار دارند و با ما در چالش هستند، براین اساس سیاست خارجی باید برپایه تدبیر و حکمت باشد و با یک عقلانیت و برنامه ای مدون و همسو با اهداف نظام پیش برود. البته در خصوص ارتباط با کشورهای دنیا تنها  رژیم غاصب اسرائیل به لحاظ نامشروع بودنش است که خط قرمزما محسوب می شود.

این عضوکمیسیون برنامه و بودجه ضمن بیان تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با معیشت مردم به عنوان مهم ترین محور کار در دولت یازدهم  خاطر نشان کرد: تمام مسوولین و دولت باید تلاش کنند و در قبال این تلاش، مردم هم باید صبوری کنند  زیرا پیشرفت و کار در حوزه اقتصاد یک امر آنی نیست و نیازمند فرصت است. همچنین برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به همکاری دولت و مردم نیازمند هستیم تا مسئولین بتوانند کار خود را پیش ببرند و  مقدمه این فرصت  باید در دولت مهیا شود .

نماینده مردم تربت جام در ادامه با بیان ضرورت همکاری و همفکری تمام جریانات سیاسی تصریح کرد : توصیه ای که مقام معظم رهبری در این مراسم به همه گروهها و جریانات سیاسی داشتند کمک و همکاری به دولت یازدهم بود. لذا با وجود فرصتها وظرفیتهایی که در کشور است باید از آنها در جهت خدمت به مردم و حمایت از دولت استفاده کرد تا با همدلی و وحدت رویه بتوانیم وضع معیشت مردم و مشکلات این حوزه را که  یکی از ضروریات معظم له است را مرتفع کنیم .

وی افزود: مهم ترین مطالبه مردم در ایام انتخابات برنامه اقتصادی و معیشت بود و نامزدها انتخاباتی با ارائه برنامه به این عرصه وارد شدند  تا وضعیت و شرایط اقتصادی را تغییر دهند.

اسداللهی در پایان اظهار داشت: به طور کلی  فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب برای دولت آینده راه گشا و امیدوار کننده بود. ایشان با بیان عناوین و خدمات دکتر روحانی قبل و بعد ازانقلاب شخصیت وی را انسانی فرهیخته دانستند که این توصیفات می تواند برای آقای روحانی دلگرم کننده باشد و کمک دلسوزان داخل نظام و جناحها هم می تواند وی را در جهت اجرایی شدن برنامه های دولت  یاری  رساند.

https://shoma-weekly.ir/3MeUtO