مجلس

اولین گل به خودی زنان مجلس دهم

یک عضو فراکسیون زنان مجلس نهم، با اشاره به پرونده توهین نادر قاضی‌پور به زنان کشور، گفت: منتخبان خانم مجلس دهم که شعار احقاق حقوق زنان را مطرح می‌کردند، انتظار می‌رفت حداقل به اعتبارنامه آقای قاضی‌پور اعتراض کنند، اما تصویب اعتبارنامه او، اولین گلی بود که خانم‌های نماینده مجلس به خودشان زدند.

فاطمه رهبر نماینده سابق مجلس و عضو فراکسیون زنان مجلس نهم در گفت‌وگو با ندای ایرانیان با اشاره به تصویب اعتبارنامه نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس دهم با وجود جنجال‌های سخنرانی و توهین او به زنان کشور، گفت: خانم‌های منتخب مجلس دهم که امروز اعتبارنامه همه‌شان تأیید شد و در زمان انتخابات شعارهای داغ داشتند و اعلام می‌کردند که احقاق حقوق بانوان در رأس کارهایشان هست، انتظار می‌رفت که حداقل در اعتراض به اعتبارنامه آقای قاضی‌پور، اقدامی داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه بدون هیچ اعتراضی، تمام اعتبارنامه‌ها در صحن علنی تصویب شد در حالی که انتظار می‌رفت برخی از نماینده با توجه به شعارهای انتخاباتی‌شان نسبت به این مسئله واکنش نشان می‌دادند.

نماینده سابق تهران با ابراز تأسف از تصویب اعتبارنامه قاضی‌پور، خطاب به منتخبان زن مجلس دهم اظهار داشت: چرا این افراد سکوت کردند؟ آیا مصلحت در کار بوده است؟ آیا بده بستانی در کار بوده است؟ هر ۱۷ نفر خانم نماینده مجلس باید پاسخگوی این مسئله باشند.

رهبر که در ماه‌های گذشته پیگیر توهین نادر قاضی‌پور بود، همچنین خاطرنشان کرد: تلاش شد که من در قضیه اعتبارنامه‌ها ورود پیدا کنم که من گفتم در حیطه اختیارات من نیست، گفتم که تمام مستندات وجود دارد و نمایندگان می‌توانند در تصویب اعتبارنامه‌ها آن‌ها را مطرح کنند.

این نماینده مجلس نهم یادآور شد: من در همان زمان نمایندگی‌ام این مسئله را به سمت دستگاه‌های قضایی سوق دادم و نامه به دادستانی ارجاع شده است و من از همان‌جا این مسئله را پیگیری می‌کنم.

وی افزود: البته انتظار می‌رفت که بقیه نماینده‌ها هم نسبت به این مسئله واکنش نشان می‌دادند اما اگر حتی یکی از خانم‌های مجلس نسبت به این مسئله اعتراضی نشان می‌داد و این اعتراض به صحن علنی می‌آمد، آنجا با رأی تمام نمایندگان نتیجه مشخص می‌شد.

رهبر با بیان اینکه روی صحبت من با زنان مجلس دهم هست که حتی در شعب هم به اعتبارنامه قاضی‌پور اعتراض نکردند، تأکید کرد: اگر این اعتراض می‌شد ما می‌توانستیم ببینیم این اعتراض در صحن مجلس چه وزنی دارد، به هر حال سکوت زنان مجلس در برابر اعتبارنامه آقای قاضی‌پور اولین گلی بود که خانم‌های نماینده مجلس به خودشان زدند.

https://shoma-weekly.ir/aOa9z7