مجلس

اولویت کاری مجلس نهم حمایت از تولید ملی است

ناصر سودانی: حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی و ایجاد اشتغال از اولویتهای کاری خواهد بود .

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در خصوص موضع ایران در منازعات اخیر کشور سوریه و ترکیه اظهار کرد:موضع جمهوری اسلامی ایران در این مسئله دعوت به خویشتن داری است و رفع مشکلات از طریق گفتگوهای مستقیم و بدون دخالت کشورهای بیگانه که به دنبال ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی هستند. این مسئله را خصوصا ترکیه باید دریابد که مستکبران به ویژه کشورهایی که سابقه استعمارگری در کشورهای اسلامی داشته اند و به حمایت از رژیم صهیونیستی تا کنون برخاسته‌اند. به دنبال چیزی جز ایجاد اختلاف در بین صفوف کشورهای اسلامی نیستند به ویژه در جهت شکستن خط مقاومت ضد اسرائیلی تلاش می‌کنند این مسئله را ترکیه باید متوجه باشد.
 وی در ادامه گفت و گوی خود با هفته نامه شما خاطر نشان کرد: آنچه که اخیرا اتفاق افتاده عبور هواپیمای جنگنده ترکیه از مرز سوریه است و پدافند سوریه در واقع از کشور خود دفاع کرده است ما نمی خواهیم در این مقطع جانبداری کنیم اما اصل موضوع مستلزم یک گفتگوی بدون حضور بیگانگان و به طور صریح و شفاف میان دو کشور است که هر دو مسلمان و باسابقه ممتد فرهنگی، تمدنی، اقتصادی، امنیتی و...هستند . برای ما نیز بسیار سخت خواهد بود که شاهد اختلاف بین این دو کشور همسایه و مسلمان باشیم .
سودانی در رابطه با اولویت برنامه خود در مجلس نهم  گفت :همان طور که مقام معظم رهبری مسیر را ترسیم کرده اند حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی و ایجاد اشتغال از اولویتهای کاری خواهد بود . لذا راهکارها در این زمینه فراوان است به طوری که  اکنون کمیسیون ها مشغولند و یک کمیسیون برای این امر تشکیل شده است که شکل عملیاتی به این شعار را بدهد .  

https://shoma-weekly.ir/ep2zUi