مجلس

اولویتهای کاری مجلس نهم

مهمترین اولویت مجلس شورای اسلامی در دوره نهم ،رفع موانع قانونی برای اجرای اهداف و مفاد بسیار مهم برنامه پنجم توسعه کشوراست


جواد آرین منش کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  در رابطه با اولویت های کاری مجلس نهم گفت : به نظر من مهمترین اولویت مجلس شورای اسلامی در دوره نهم ،رفع موانع قانونی برای اجرای اهداف و مفاد بسیار مهم  برنامه پنجم توسعه کشوراست، که در مجلس هشتم به تصویب رسید .
وی که با هفته‌نامه شما سخن می‌گفت، افزود: البته یک سال از اجرای این قانون می گذرد و دقیقا چهار سال باقی مانده عمر اجرای قانون پنجم توسعه منطبق با چهار سال عمر مجلس نهم خواهد بود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهداف اقتصادی این قانون خاطر نشان کرد :   این قانون رشد متوسط اقتصادی کشور را 8 درصد پیش بینی کرده است. این امر با ایجاد یک تحول اقتصادی محقق خواهد شد . اجرای صحیح قانون هدفمند کردن یارانه ها  و همچنین اجرای اصل 44 قانون اساسی و تقویت بخش خصوصی و تعاونی از جمله این برنامه است به طوری که بخش خصوصی به هدف 25درصدی ازسهم اقتصاد کشور نائل بیاید . آنچه در این برنامه پیش بینی شده است ، بایستی بهره‌گیری از اقتصاد کشور یک سوم انطباق پیدا کند که تحقق این امر تلاش بسیاری را از سوی مجلس آینده می طلبد .  
 آرین منش نماینده مردم مشهد در هشتمین دوره مجلس  شورای اسلامی با بیان اهم اقدامات مجلس آتی اظهارداشت :  از مهم ترین اقداماتی که باید در مجلس نهم به آن پرداخت ، در حوزه علم و فن آوری و تلاشهای مجدانه ای برای رسیدن اهداف کامل چشم انداز 20ساله  است . همچنین در بخش فرهنگ  نیز اجرای طرح مهندسی فرهنگی و پیوست اجرایی طرحهای مهم آن  در توسعه وایجاد فرهنگ ایرانی اسلامی است . فراهم شدن زمینه های الگوی توسعه پیشرفت ایرانی اسلامی از دیگر اهداف برنامه پنجم می‌باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد :  در حوزه های سیاسی - اقتصادی  -اجتماعی وفرهنگی اهداف زیادی در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است  که مجلس آینده  برای اجرایی شدن این قوانین باید هم خلاء های قانونی را برطرف کند و هم  در جهت اعمال نظارت صحیح و دقیق بر عملکرد دولت زمینه های اجرای کامل این قانون را مهیا کند .


https://shoma-weekly.ir/1lpcIn