مجلس

اوباما از ملت ایران پاسخ قاطع دریافت خواهد کرد

تجربه ثابت کرده است که غربی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده و هر زمانی که منافع نامشروع آنها اقتضا کنند، به تمام تعهدات خود پشت پا می‌زنند.
فاطمه رهبر امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی سال‌های اخیر که فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای مقابله غرب با پیشرفت و توسعه کشورمان شده، بارها ایران به عدم حسن نیت کشورهای غربی اعتراض کرده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های بسیاری برای شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود با مجامع جهانی به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و میزان بازرسی‌ها از فعالیت‌های هسته‌ای ایران بی‌نظیر است.

این نماینده مجلس با یادآوری توافقات اخیر ایران با 5 + 1 که مشهور به توافقات ژنو شده است، گفت: پیش و پس از مذاکرات ژنو دلسوزان و دوستداران اسلام و انقلاب به تیم مذاکره توصیه کردند که مراقب طرف‌های مذاکره باشند و به آنها اعتماد نکنند.

رهبر گفت: تجربه ثابت کرده است که غربی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده و هر زمانی که منافع نامشروع آنها اقتضا کنند، به تمام تعهدات خود پشت پا می‌زنند.

وی افزود: به همین دلیل ملت ایران همواره به غربی‌ها بی‌اعتماد بوده و امروز که مواضع خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا را با وجود توافقات اخیر ایران با 5 + 1 مشاهده می‌کنیم، دلیل این بی‌اعتمادی بیش از گذشته مشخص می‌شود.

* آمریکایی‌ها با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی به چاه رفته‌اند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای با اشاره به سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی در راه مذاکرات ایران در ژنو گفت: پیش از انجام مذاکرات به ویژه در ژنو 2 شاهد بودیم که تلاش‌های گسترده‌ای از سوی رژیم صهیونیستی برای عدم توافق میان طرفین انجام شد.

رهبر گفت: این سنگ‌اندازی‌ها نیز طبیعی است، چرا که اشغالگران قدس می‌دانند که ایران مهمترین مانع در برابر زورگویی‌ها و ظلم و ستمی است که آنها در قبال جهان اسلام به ویژه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌‌دهند.

وی با اشاره تحت تاثیر قرار گرفتن کاخ سفید از لابی‌های صهیونیستی تاکید کرد: کشورهای غربی و اعضای 5 + 1 به ویژه سران کاخ سفید نباید بیش از این با طناب پوسیده صهیونیست‌ها به چاه بروند و مطمئن باشند که تداوم این وضع نه منافع آنها را تامین می‌کند و نه به سود اشغالگران قدس است.

رهبر در پایان اظهار داشت: اظهارات خصمانه اوباما به طور قطع از سوی ملت ایران پاسخ قاطع دریافت خواهد کرد و کاخ سفید مطمئن باشد که اینگونه رفتارها تاثیری در عزم و اراده ملت ایران برای تحقق حقوق هسته‌ای نخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/zRVf0y