مجلس

اهداف سال جهاد اقتصادی محقق نشد

هادی قوامی: سال 1390سال خوبی بود . اما به لحاظ نام گذاری سال و اهداف آن از جهت سال جهاد اقتصادی آن انتظاراتی که مد نظر داشتیم محقق نشد

هادی قوامی نایب رییس  کمیسیون برنامه و بودجه در هشتمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ارزیابی و بررسی روند عملکرد مسوولین در سال 1390گفت : سال 1390سال خوبی بود . اما به لحاظ نام گذاری سال و اهداف آن از جهت سال جهاد اقتصادی آن انتظاراتی که مد نظر داشتیم محقق نشد به گونه ای که انتظار می رفت یک تغییر اساسی در ساختارها اتفاق بیافتد که متاسفانه این امر رخ نداد.
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در بهارستان هشتم با بیان اقدامات ارزنده در زمینه ی مسائل اقتصادی کشور خاطر نشان کرد:البته در اوایل سال کارهای خوبی شروع شد مثلا بسته سیاستی پولی  انعطاف پیدا کرد به گونه‌ای که توانست نقدینگی را کانالیزه کند و طبیعتا به سمت تولید سوق دهد که امیدواریم این روند بتواند در سال 91 هر چه بهتر ادامه پیدا کند تا ما بتوانیم در زمینه تولید و اشتغال و فضای کار آفرینی پیشرفتهای قابل ملاحظه ای  را داشته باشیم.
قوامی عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به مصوبات مجلس هشتم در خصوص ایجاد فضای کار و اشتغال تصریح کرد: در مجلس هشتم اتفاق ها ی خوبی افتا د و ما طرحی را در این مجلس طراحی کرده و به تصویب رساندیم به طور نمونه برای ایجاد فضای مناسب کار آفرینی و رفع موانع کسب وکار که در راستای جهاد اقتصادی مطرح می گردد این قانون توانسته است این فضا را مناسب کند و امید است در سال آینده به سمت بهبود فضای کسب و کار پیش برویم  و همچنینن فضای تولید و اشتغال و کار آفرینی بهبود پیدا کند  و این انتظاری است که می توانیم در مجلس نهم داشته باشیم  .
نماینده منتخب مردم اسفراین در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویتهای مجلس نهم گفت : در خصوص اولویتهای مجلس نهم باید گفت، مجلس شورای اسلامی می بایست به مشکلات اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشد. همچنین نظارت در اجرایی شدن برنامه پنجم توسعه را در برنامه ی کاری خود  در نظر بگیرد تا آن را عملیاتی کند و شاخص هایی که در این برنامه  کشور را به سمت چشم انداز بیست ساله سوق می‌دهد، ارتقاء دهد.
وی در ادامه افزود: پرداخت به مسائل اجتماعی یکی دیگر از اولویت های مجلس نهم خواهد بود و این بدین دلیل است که مسائل اجتماعی به جهت جهش افزایش  رشد هرم جمعیت دچار معضلات و مشکلاتی است که نمایندگان مجلس نهم باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
قوامی در مورد برنامه های آتی خود در مجلس آینده تصریح کرد:برنامه هایی که در این مجلس باید دنبال شود این است که باید بتوانیم یک طرح و یا لایحه ای با عنوان لایحه ی الگوی توسعه ایرانی - اسلامی را در دستور کار خود قرار دهیم  که با در نظر گرفتن الگوی ایرانی- اسلامی درجهت توسعه کشورگام های موثری بر داریم چرا که باید روند کار به سوی بومی سازی توسعه باشد که مبنای آن الگوی ایرانی- اسلامی با توجه به فرهنگ کشور و آموزه های دینی انجام پذیرد که در واقع این امر یک کار بسیار بزرگی است که باید مجلس نهم انجام دهد.
 وی در پایان اظهار داشت: همچنین در مجلس آینده باید برنامه هایی نظیرادامه ی اصلاحات در بحث تحولات اقتصادی ، هدفمند کردن یارانه ها ،توجه به تامین اجتماعی ، مسائل اقتصادی در زمینه   تولید‌ی و در بخش کارآفرینی، اعمال بسته های حمایتی  در بخش صنعت و کشاورزی و.. .دنبال کنیم خصوصا بحثهای خصوصی سازی به شکل حقیقی را پیگیری کنیم تا انشاءالله تحقق پیدا کند. همچنین در زمینه ی کشاورزی مسئله‌ی آبیاری تحت فشار که می‌بایست برای حمایت از کشاورزان بودجه خوبی اختصاص داده شود زیرا ما با توجه به بحران آبی که در کل کشور داریم باید زمینه این کار هر چه سریعتر فراهم گردد و به طور کلی مجلس نهم می بایست توجه ویژه ای به مسئله اشتغال که یک چالش اساسی در کشور است داشته باشد.

 

https://shoma-weekly.ir/L3DOuo