مجلس

اهداف انتخاباتی سبب طرح مجدد گفتمان فتنه است

جریانی حیات و مماتشان در زنده نگه داشتن فتنه است. آنها به دلیل محدودیت‌هایی که باعث شد از دور خارج شوند اما اهدافشان ایجاب می‌کند که در انتخابات بعدی بروز و ظهور داشته باشند و با این بحث‌ها و گفتگوها مجدداً فرصت ظهور پیدا می‌کنند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: جریانی حیات و مماتشان در زنده نگه داشتن فتنه است. آنها به دلیل محدودیت‌هایی که باعث شد از دور خارج شوند اما اهدافشان ایجاب می‌کند که در انتخابات بعدی بروز و ظهور داشته باشند و با این بحث‌ها و گفتگوها مجدداً فرصت ظهور پیدا می‌کنند.

فاطمه رهبر با بیان اینکه بار اولی نیست که آقای مطهری این مطالب را مطرح می‌کنندو مصرّ هستند در هر جا که تریبون در اختیار دارند این مطالب را بیان کنند؛ گفت: اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس موضعشان را دقیق، با صراحت و شفافیت کامل بیان و از طرفی انزجارشان را از جریان فتنه و سران آن اعلام کردند. به نظرم می‌آید که شاید به نوعی به کمک قوه قضائیه آمدند تا قوه قضائیه بتواند در اسرع وقت نیاز عمومی کشور را که به وسیله نمایندگان مطرح شده است، برطرف سازد.

وی در گفتگو با نما افزود: به نظر من باید مطالبی که ایشان بیان می‌کنند تحلیل شود و یک بُعد این قضیه فتنه‌گران و آزادی آنهاست و وجه دیگر عملکرد قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی است. خود این دستگاه‌ها باید این موضوع را بررسی کنند و اگر نیازمند برخورد یا پاسخ به گفته‌های ایشان هست، موضع خودشان را صراحتاً و مشخصاً مطرح کنند و اگر نیاز هست که ایشان توجیه شوند یا هر برخوردی با ایشان شود باید توسط همان دستگاه‌ها انجام گیرد.

عضو کمیسیون اصل 90 خاطر نشان کرد: هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس در مجلس نهم راه‌اندازی شد که چنانچه نماینده‌ای اقدامی را انجام داد که با کیان نظام و قوای مختلف مغایرت دارد، نظیر کاری که آقای مطهری کرده‌اند، در هیئت نظارت بررسی شود. ما هم می‌خواهیم هیئت نظارت نسبت به این موضوع و این نوع برخوردها وارد دستور کار شوند و تصمیم خودشان را نسبت به عملکرد ایشان اعلام کنند.

وی با یادآوری آنکه جریان‌هایی برای تنفس مصنوعی به فتنه وجود دارد که علی مطهری هم به آنها دامن می‌زند، یادآور شد: نمی‌خواهم بگویم از روی ساده‌انگاری چنین اقداماتی را می‌کنند، ولی به هر صورت دارند اشتباه می‌کنند و جریان‌های خاص سیاسی به‌جای اینکه خودشان وارد صحنه شوند و هزینه بدهند، ایشان را جلو می‌اندازند.

رهبر در پاسخ به چگونگی در دستور مجدد قرار گرفتن اعتبارنامه یک نماینده گفت: وقتی نماینده‌ها شکایت‌نامه‌ای را امضا کنند و به کمیسیون تحقیقی که در ابتدای هر دوره تشکیل می‌شود ارجاع دهند، پس از بررسی اسناد، بررسی اعتبارنامه در دستور کار قرار می‌گیرد و نتایج آن به صحن علنی داده می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/oD824s