مجلس

اهداف اصلاح‌طلبان انحراف از افکار امام و انقلاب است

این طیف باید با چه زبانی بگویند حکومت اسلامی را قبول ندارند و در مقابل ولایت فقیه زاویه دارند یا اصلا ولایت فقیه را قبول ندارند؛ اینها با شخص مقام معظم رهبری مشکل دارند چون ایشان نقشه آنها را برآب می‌کند و بر اصول حضرت امام(ره) اصرار می‌ورزد و در همان چارچوب حرکت می‌کند چنانچه اینها در زمان حضرت امام(ره) با ایشان هم مشکل داشته‌اند؛ بنابراین دولت باید توجه داشته باشد که حداقل در حفظ اصول و ارزش‌ها و چا‌رچوب نظام جمهوری اسلامی به این جریانات میدان ندهد.
دوم خرداد، یادآور حوادث تلخی است که در طول عمر انقلاب اسلامی رخ داده است. رویکارآمدن جریان سیاسی موسوم به اصلاحات با تفکرات لیبرالیستی و با شعار توسعه سیاسی حاکی از آن بود که عدهای با هدف قراردادن اصول و مبانی انقلاب به دنبال تغییرات قانون اساسی هستند؛ کما آنکه بعد از گذشت زمان و نقشآفرینی بسیاری از عناصر اصلاحطلب در کودتای 88، ماهیت آنها بیش از پیش برای مردم روشن شد. سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکاوی این جریان در گفتگو با «شما» اظهار داشت: جریان دوم خرداد، پیوند بین نیروهای افراطی و متمایل به غرب با جریانات معاند و ضد انقلاب بود؛ در حقیقت دوم خرداد پیوند این دو جریان بود؛ طبیعی است، وقتی دو جریان افراطی متمایل با غرب با جریان معاند و ضد انقلاب با یکدیگر پیوند بخورند، محصولی جز، مجلس ششم، تحصن و اعتصاب و راهپیمای علیه انقلاب و علیه ارزشهای انقلابی نخواهد داشت.

وی با اشاره به متضرر اصلی این دعواهای سیاسی افزود: مسلم است که دود این دعوای سیاسی تنها به چشمان مردم میرود؛ البته مردم متوجه میشوند که این نوع افراطیگریها در راستای خروج از دایره انقلاب و نظام بوده است. پیمودن چیزی جز شکست منافع ملی را در بین ندارد محصول این تفکر دوم خرداد، سرنوشت افرادی چون مهاجرانی و گنجی و... که به خارج از این مرزها متواری شدند. لذا مردم از این جریان افراطی و تند که به مقدسات و ارزشهایشان توهین میکردند، رویگردان شدند. همچنین زمینهای برای ظهور و بروز فعالیت آنها فراهم نشد.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: یادآور شوم که اگر در انتخابات سال92، کسی همانند آقای روحانی رأی آورد، به جهت آن است که ایشان با چهره اعتدال به میدان آمد. حتی برائت خودش را از آن نیروهای افراطی پنهان نمیکرد، بنابراین با چهره اعتدال و عقلانیت، استفاده از نیروهای انقلاب به میدان آمد؛ البته بعدها آن نیروهای افراطی اصلاحطلب خود را به گونهای به دولت چسباندند و هنوز به دولت آویزان هستند و گاهی اوقات اختلافات آنها را در محاوراتشان میبینیم. در حقیقت جامعه ایران برای آن جریان متخاصم، تحصنگرا بستری را فراهم نخواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه خطر انحراف از بیانات امام و رهبری یکی از اهداف اصلاحات است، ادامه داد: درحقیقت جبهه اصلاحات، هندسه انقلاب را که توسط حضرت امام(ره) ترسیم و توسط مقام معظم رهبری تبیین شد، هدف قرار دادند. هم اکنون این مسئله در رفتارهایشان دیده میشود. براساس سخنان امام(ره)، موضوع مردم، استقلال کشور، تدین و پایبندی به مبانی اسلامی، مبارزه با استکبار و زورگویی، مسئله فلسطین، موضوع معیشت مردم، توجه به مستضعفین و رفع فقر از خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آنها هندسه انقلاب را به وجود آورده است. سابقه فعالیت سیاسی در کشور ما نشان می‌‌دهد که هرگاه اصلاحطلبان با هر وسیلهای احیا میشوند و در فضای کشور دارای نام و جایگاه میشود، حمله به اصول و ارزش­ها را کلید می­زنند. بنابراین هرگاه تریبونی در دانشگاهها، مراکز علمی و اجتماعی پیدا کرده علیه ارزشهای انقلاب و نظام و مردم سخنپراکنی کردند این سابقه به همه نشان می­دهد که اخیرا هم شاهد بودیم؛ علیه ارزش­های دین در برخی تریبونها موضعگیریهای را داشتند. آنها اهل تساهل و تسامح بر سر ارزشها هستند.

نماینده مردم ورامین در هشداری به دولتمردان اعتدالی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید باید به دو لحاظ در برخورد با اصلاحطلبان توجه داشته باشد و این گونه به نیروهای افراطی و ارزشستیز میدان ندهد. بنده به دلیل شعارهایی که خود دولت داده است وقتی دولتی با نام اعتدال میآید و میگوید اعتقادی به افراط ندارد! باید متذکر شویم که افراط که تنها در یک جناح نیست، به دلیل آنکه در هر دو جناح افراط وجود دارد؛ بنابراین دولت در تثبیت صداقت خود و توجه به مشی که اعلام کرده، نباید به این افراد میدان بدهد که اجازه ظهور و بروز داشته باشند.

وی با اشاره به انحرافات این طیف سیاسی از اصول انقلاب یادآور شد: به دلیل انحراف و زاویهای که این جریانات با اصول و چارچوب انقلاب و پایههای نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، نشان از این است که آنها این جریانات حکومت اسلامی را قبول ندارند! به هر جهت این طیف باید با چه زبانی بگویند حکومت اسلامی را قبول ندارند و در مقابل ولایت فقیه زاویه دارند یا اصلا ولایت فقیه را قبول ندارند؛ اینها با شخص مقام معظم رهبری مشکل دارند چون ایشان نقشه آنها را برآب میکند و بر اصول حضرت امام(ره) اصرار میورزد و در همان چارچوب حرکت میکند چنانچه اینها در زمان حضرت امام(ره) با ایشان هم مشکل داشتهاند؛ بنابراین دولت باید توجه داشته باشد که حداقل در حفظ اصول و ارزشها و چارچوب نظام جمهوری اسلامی به این جریانات میدان ندهد.

https://shoma-weekly.ir/tymT2B