مجلس

انقلاب تعالی زن در کنار عفت را به ارمغان آورد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زنان از حداقل های موقعیت های اجتماعی برخوردار نبودند، گفت: امروز زنان ایران اسلامی باید انقلاب اقتصاد مقاومتی را رقم بزنند.
لاله افتخاری نماینده مجلس در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با بیان اینکه زنان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) همیشه تأثیرگذاری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی را متذکر می شدند.

وی افزود: در روزهای سرد بهمن 57 زنان با کودکان در آغوش گرفته به خیابان ها آمدند و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سر دادند، در تمامی اتفاقات و جریاهای حساس و تاریخی انقلاب اسلامی حضور زنان دیده می شد که این حضور تا 8 سال دفاع مقدس ادامه داشت، امروز زنان با حفظ عفت در عرصه های مختلف اجتماعی به درجات والایی رسیدند.

افتخاری به تشریح وضعیت زنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در سال های قبل از پیروزی انقلاب زنان از حداقل های امکانات اجتماعی برخوردار بودند و بیشتر زنان دربار و وابستگان از موقعیت های اجتماعی و تحصیلات عالی برخوردار بودند؛ تنها در شهرهای بزرگ امکان تحصیل در مقطع دبیرستان بود و از آنجایی که در این شهرها حجاب نامناسب بود و به تبع آن فساد هم بیشتر بود، نمی توانستند ادامه تحصیل بدهند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت امام خمینی(ه) تحولی شگرف در وضعیت و جایگاه زنان به وجود آمد؛ امروز زنان ما در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی و ورزشی با رعایت شئونات اسلامی به بالاترین درجه رسیدند.

افتخاری در ادامه این مطلب افزود: از آنجایی که دشمن چشم دیدن موفقیت های زنان ایران اسلامی را ندارد همواره در تلاش برای تبلیغات دروغین در خصوص نقض حقوق زنان در ایران اسلامی هستند این در حالی است که ما قوانین زیادی برای حفظ حقوق زنان داریم که کشورهای دیگر از آن بی نصیب هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر انقلاب اسلامی در اشکال دیگر ادامه دارد، تصریح کرد: امروز زنان ایران اسلامی باید انقلاب اقتصاد مقاومتی را رقم بزنند، داشتن خانواده متعالی و سعادتمند، انقلاب دیگری است که زنان در شکل گیری آن نقش بسیار حساس و مهمی را ایفا می کنند.

افتخاری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره ملی 7 هزار شهید زن، بیان کرد: ایشان در این پیام به ارائه الگوی سوم زن مسلمان اشاره کردند، زنان مسلمان ایران اسلامی با پیروی از مکتب فاطمی می تواند الگوی سوم باشند.

وی خاطرنشان کرد: زنان ما باید قدر آزادی، افتخار و عزتی را که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند را بدانند و از آن به خوبی محافظت کنند.

https://shoma-weekly.ir/1xcEdn