مجلس

انقلابی زدایی حوزه­های علمیه در راستای ترویج اسلام آمریکایی است

به نظر می رسد که نگرانی که حضرت امام (ره) نسبت به ترویج اسلام آمریکایی داشتند، معظم له نیز قبل هشدار دانستند وجود خط انحراف این خطر به وجود می­آورد، که اسلام فاقد روحیه انقلابی­گری مطرح بشود و طلاب و فضلا به دور از نگاه انقلابی، تنها به بعد اسلامی حوزه­های علمیه بپردازند. این خط انحراف همان ترویج اسلام آمریکایی است که باید جلوی ترویج آن از سوی طلاب و علما گرفته شود.
فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرنگار روزنامه الکترونیکی شما با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در خصوص ضرورت انقلابی­گری حوزه­های علمیه اظهار داشت: توجه ویژه به حوزه­های علمیه و تربیت طلاب، فضلا و علما از قبل انقلاب، حین انقلاب و بعد از انقلاب، از مباحث حایز اهمیت بوده، که هم در زمان حیات حضرت امام(ره) وهم در زمان زعامت مقام معظم رهبری مورد توجه بوده است. شاهد این مدعا سفرهای مفصل و برنامه­ریزی شده مقام معظم رهبری، طی سنوات گذشته به قم است که دیدارهای مختلفی با اقشار مردم و بسیاری از طلاب، علما و فضلا و مراجع در جهت برنامه­ریزی های کلان کشور داشته­اند.

وی افزود: ازسوی دیگر با ابتکار حضرت امام(ره) و بیان مسئله وحدت حوزه و دانشگاه، که نشأت گرفته از توجه ویژه­ به حوزه­های علمیه و دغدغه ایشان در راستای رشد علمی و معرفتی بوده است؛ همچنین به فرموده مقام معظم رهبری که حوزه­های علمیه قم پایگاه­ و مهد انقلاب است که همواره نیاز به اندیشه، تدبیر و برنامه­ریزی بسیار دقیق است؛ لذا این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

رهبر در ادامه گفت: دو جریان و قشر مهم جامعه، دانشجویان و طلاب که ایشان در سخنان اخیر خود اشاره داشتند،باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگرداشته باشند؛ چنانچه علی رغم تشکر ویژه رهبری از دانشجویان و دانشگاهیان در روند و حرکت رشد علمی، به حضور روحانیت در این مسیر تأکید کردند و این روند را بدون آنها کافی نداستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر یادآور شد: با دقت نظر مقام معظم رهبری و تأثیری که ایشان در همه عرصه­ها دارند، تأکید وتوجه ایشان به حوزه­های علمیه که همچنان، انقلابی باقی بمانند، بسیار قابل تأمل است؛ زیرا اکثر حوزه­ها اسلامی هستند اما آنچه مهم است این حوزه­ها باید انقلابی باقی بمانند.

وی افزود: به نظر می رسد که نگرانی که حضرت امام (ره) نسبت به ترویج اسلام آمریکایی داشتند، معظم له نیز قبل هشدار دانستند وجود خط انحراف این خطر به وجود می­آورد، که اسلام فاقد روحیه انقلابی­گری مطرح بشود و طلاب و فضلا به دور از نگاه انقلابی، تنها به بعد اسلامی حوزه­های علمیه بپردازند. این خط انحراف همان ترویج اسلام آمریکایی است که باید جلوی ترویج آن از سوی طلاب و علما گرفته شود.

فاطمه رهبر با نوید این موضوع که در حوزه­های علمیه با رویش­های انقلاب مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: مطمئن هستیم با توجه به رویش­های انقلاب در حوزه­های علمیه، به یاری خداوند خود طلاب به این پیام و دغدغه رهبری معظم لبیک خواهند گفت و با افق روشن تری از شرایط فعلی و بیان گفتمان و اندیشه ­های نوین طلاب و فضلا، این لبیک ­گویی به فرمایش مقام معظم رهبری خواهیم شنید.

وی تأکید کرد: این احساس خطر که رهبری عظیم شأن دریافتند، حضرت امام(ره) نیز بارها هشدار دادند؛ متأسفانه افراد و کسانی هستند که تحت عنوان حضور در حوزه های علمیه و با سوابق زیادی که داشتند، دچار انحرافات و مخاطره شده­اند و از اسلام آمریکایی پیروی کرده ­اند. که به نظر می آید دقت نظر مقام معظم رهبری تأکید بر هماهنگی و انطباق بین انقلابی بودن و اسلامی بودن حوزه­های علمیه است که خدای ناکرده به صرف اینکه حوزه­ها فقط اسلامی هستند، به سمت اسلام آمریکایی حرکت کنند و حرکتهای انقلابی را نادیده بگیرند. امیدواریم این نوید و لبیک را به زودی از طرف علما و فضلا مطابق سنوات گذشته بشنویم که به نظر می­رسد این انتظار به زودی از سوی بزرگان حوزه­های علمیه محقق خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/DP5zP9