جامعه

اندر رنج‌های بیمار داری

از تفریط برخی پزشکان و پرستاران که بیمار و همراهش را موجوداتی اضافه می‌بینند، تا افراط برخی نزدیکان که کمک و همدردی را با ترحم و صحبت‌های سراسر منفی و روحیه خراب کن اشتباه می‌گیرند. بد نیست گاهی خودمان را بیمار تصور کنیم تا به خودمان بگیریم!

آقای یکی یدونه- طی چند روز گذشته با دو بیمار که دچار بیماری سخت و صعبالعلاجی هم شده بودند، روزگار میگذراندیم.

یکی از این بیماران هنوز از نظر جسمی توان انجام کارهای شخصیاش را داشت؛ ولی دیگری حتی برای انجام کارهای ضروریاش در تمام مراحل، کسی را لازم داشت تا کمکش کند؛ اما هردوی این بیماران از نظر روحی بسیار آسیبپذیر شده بودند و حساس! البته تا قبل از این هردو به خوش اخلاقی و داشتن روحیه خوب مشهور بودند!

اما بیماری همه ماجرا نیست! ماجرا این است که مقام معظم رهبری فرمودهاند: «ما میخواهیم اگر کسی در خانوادهای مریض شد، آن خانواده جز رنج بیمار داری، رنج دیگری نداشته باشد.» و در حال حاضر و به گفته مسئولین پس از اجرای طرح جامع نظام سلامت، شرایط بیمارداری بهتر شده است.

از تفریط برخی پزشکان و پرستاران که بیمار و همراهش را موجوداتی اضافه میبینند، تا افراط برخی نزدیکان که کمک و همدردی را با ترحم و صحبتهای سراسر منفی و روحیه خراب کن اشتباه میگیرند. بد نیست گاهی خودمان را بیمار تصور کنیم تا به خودمان بگیریم!

https://shoma-weekly.ir/yVeSqA