مجلس

انحلال مجلس مصر نوعی عقب نشینی از آرمان های اولیه انقلاب است

ناصر سودانی، عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با انحلال مجلس مصر اظهار داشت : مسلما آنچه که در مصراتفاق افتاد،  یک انقلاب اسلامی است که دارای سه  ویژگی مهم است . ویژگی اول آن توجه به موازین اسلامی  است که توسط توده مردم  شکل گرفت . ویژگی دوم آن نیز ستیز با آمریکا و اسرائیل است که این در شعارها و موضع گیری های توده مردم دیده شده است. در ویژگی سوم آن می توان مردمی بودن و به تعبیری رویکرد مردم سالارانه حکومت جدید را نام برد . به طوری که مردم مصر یک نوع حکومت مردم سالاری دینی را دنبال می کردند .
وی در گفتگوی خود با خبرنگار هفته نامه شما گفت: اما متاسفانه رژیم صهیونیستی و آمریکا متوجه خطر این انقلاب شدند؛ و از طریق فشارآوردن بر نیروهای نظامی مصر مانع از تحقق اراده ملت مصر هستند . یکی از کارهایی را که دشمنان دنبال می کردند؛ولی موفق نشدند ، آن بود که مهره خود را  یعنی احمد شفیق را می خواستند بر سرکار بیاورند، که با حضور گسترده مردم این توطئه خنثی شد.
سودانی با بیان آن که  آمریکا و اسرائیل رویکرد جدید ی را دنبال می کنند ، خاطر نشان کرد : اما هم  اکنون با یک رویکرد جدیدی و فشارآوردن بر محمد مرسی و توده مردم و با تغییر جهت انقلاب ، به دنبال این مسئله هستند که از این انقلاب اسلامی فقط پوسته ای و قشری  باقی بگذارند .
نماینده مردم اهواز با اشاره به عدم تحقق خواسته مردم توسط مرسی؛ تصریح کرد: متاسفانه به دور از انتظار، محمد مرسی رئیس جمهور مصر  تا حدودی با این خواسته بیگانگان همراهی کرد و به خواسته میلیونی عموم مردم تن در نداد . در واقع این امر هشداری است برای  مردم و انقلاب اسلامی مصر یک خطر بزرگی تلقی می شود،که اگر این روند  ادامه پیدا کند به احتمال زیاد جهت انقلاب را به سمت و سوی دیگری هدایت خواهد کرد که مراد اصلی انقلابیون و ملت مسلمان مصر نخواهد بود .
وی در پایان با ابراز نگرانی از انحلال مجلس این کشور گفت : ما نگرانی خودمان را از انحلال مجلس مصر اعلام می کنیم. چرا که با انتخاب مستقیم مردم این مجلس پا گرفت. حال اگر انتخابات مجددی انجام بدهند؛ البته بدون دخالت نیروهای نظامی بخواهند انجام پذیرد ، این کار تکرار مکررات است زیرا مردم  انتخاب خود را انجام داده اند . انحلال مجلس مصر نوعی عقب نشینی از آرمان های اولیه انقلاب است .

https://shoma-weekly.ir/CI8vzu