مجلس

انتقاد مصری از تبعیض در پرداخت یارانه به نشریات

عبد الرضا مصری انتقاد از بی‌توجهی دولت به پروژه راه‌آهن کرمانشاه که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: تزریق اعتبار 160 میلیارد تومانی به راه‌آهن حوزه انتخابیه قبلی آقای نوبخت هیچ توجیهی ندارد.
رئیس فراکسیون موتلفه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی خطاب به وزارت راه و شهرسازی گفت: پروژه راه‌آهن کرمانشاه 20 سال است در حال اجرا بوده و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما متاسفانه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به حوزه انتخابیه قبلی خود توجه داشته و 160 میلیارد تومان به راه‌آهن آن اختصاص می‌دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه مردم 20 سال منتظر شنیدن سوت قطار کرمانشاه هستند، اما حتی یک ریال هم برای این پروژه که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اختصاص داده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم در تذکر دیگر خود خطاب به وزارت دفاع و سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور تصریح کرد: نمایندگان در مجلس مصوب کردند که به رزمندگان معسر از ابتدای سال 94، 75 درصد حداقل حقوق و دستمزد پرداخت شود اما متاسفانه یک ریال هم به این رزمندگان کمکی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: رزمندگانی که روزی ما به آن‌ها احتیاج داشته، در جبهه حاضر شده‌اند اما اکنون برای ارائه خدمات آن‌ها با تاخیرهای بسیاری مواجه هستند.

مصری با اشاره به وضعیت حق التدریسی های آموزش و پرورش افزود: قانون در مجلس در خصوص حق التدریسی‌های آموزش و پرورش مصوب شده اما متاسفانه این افراد تعیین تکلیف نشده اند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگر خود با انتقاد تبعیض در پرداخت یارانه به نشریات گفت: رفع تبعیض در پرداخت یارانه به نشریات مطالبه نمایندگان استان‌های مختلف است.

https://shoma-weekly.ir/jijRb8