مجلس

انتقاد افتخاری از حذف موارد قرآنی، دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی در لایحه دولت

رئیس فراکسیون قرآن‌، عترت و نماز مجلس، با اشاره به بررسی «لایحه قانون تنظیم برخی از احکام و مقررات برنامه‌های توسعه کشور» در مجلس، از حذف بندهای قرآنی پیشنهاد‌شده از سوی دولت، انتقاد کرد.
لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به بررسی «لایحه قانون تنظیم برخی از احکام و مقررات برنامه‌های توسعه کشور» در جلسه امروز، سه‌شنبه 5 آبا‌ن‌ماه، خانه ملت، گفت: دولت بعد از جلسات مختلف این لایحه را ارائه کرده که اصل کار، اتفاق مبارک و خوب است.

وی افزود: بر اساس این لایحه برخی احکام برنامه‌های توسعه دائمی می‌شود.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس یادآور شد: در دوره بررسی این لایحه، فراکسیون مجلس پیشنهادات مختلفی را برای درج در لایحه سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و آقای نوبخت ارائه کرد که از جمله می‌توان به بحث تحصیل رایگان قاریان و حافظان قرآن کریم و صندوق توسعه مشارکت‌های قرآنی اشاره کرد که متأسفانه هیچ‌یک از این موارد در لایحه دولت مورد توجه قرار نگرفته است.

وی همچنین در مورد دفاع مقدس نیز تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی مستمر است که باید به شکلی ویژه مورد توجه قرار گیرد، ولی متأسفانه در لایحه احکام این حوزه نیز مورد غفلت واقع شده است. به طور مثال بند اول ماده 44 برنامه پنجم توسعه درباره فرزندان شاهد است که در این جا نامی از آن برده نشده است.

به گفته لاله افتخاری در حوزه زنان و خانواده و نیز اقتصاد مقاومتی وضعیت به همین منوال است.

وی متذکر شد: به دلیل همین نواقص، مجلس اقبالی به یک‌فوریت طرح نشان نداد و یک‌فوریت با 59 موافق و 123 مخالف رأی نیاورد، لذا به صورت عادی در دستور کار قرار گرفت.

افتخاری در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه برخی از این موارد در حوزه قرآن، دفاع مقدس و زنان جمع‌بندی و ارائه شده است، انتظار می‌رفت که مورد توجه قرار می‌گیرد و با توجه به شرایط تازه، تلاش می‌کنیم این موارد در بررسی‌هایی که در مجلس صورت می‌گیرد، در لایحه گنجانده شود.

https://shoma-weekly.ir/NKPaWt