مجلس

انتظار مردم برخورد قاطعانه دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی است

عفت شریعتی نماینده مردم مشهد و کلات در مورد ویژگیها و دلایل اولویت جبهه متحد اصولگرایان گفت: لیست های انتخاباتی معمولا یک پشتوانه‌ای را  دارند، بر این اساس پشتوانه جبهه متحد اصولگرایان جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه های علمیه هستند که  حضرت آیت الله مهدوی کنی مدیریت می کنند، طبیعتا چنین پشتوانه ای مورد توجه جامعه قرار می گیرد.
این عضو فراکسیون موتلفه اسلامی با اشاره به انتظارات مردم از اصولگرایان در این عرصه  افزود: انتظار مردم هم این است که جبهه متحد اصولگرایان در معرفی کاندیداهای اصلح اسباب اطمینان خاطر جامعه را فراهم کند برای به وجود آمدن یک مجلسی پر بار و  توانمند، شجاع که این مجلس بتواند در امر قانونگذاری و نظارت در حسن اجرای قوانین تاثیر گذاری کامل داشته باشد .
شریعتی خاطر نشان کرد: از طرفی مجلس نهم مجلسی خواهد بود که با  ارائه طریق از منظر قانون گذاری و نظارت در مورد وضعیت جهان اسلام و چه در پاسخگویی به تحریم ها و یاوه گویی ها ،چه در مسایل امنیت داخلی و چه در امنیت خارجی نقش‌آفرینی خواهد داشت. همچنین مجلس نهم باید ساماندهی وضعیت اقتصادی را از منظر قانونی داشته باشد که طبیعی است برای این مجلس‌، نمایندگان خبره و کارآمد و متعهد و با تجربه می توانند تاثیر گذاری داشته باشند .  عضو کمیسیون شوراها و امنیت داخلی مجلس هشتم در رابطه با دادگاه مفاسد اقتصادی تصریح کرد : در مفاسد اقتصادی نیز مردم انتظار دارند، قوه قضائیه در چار‌چوب وظایف خود  مطالبات و مسائل جامعه را پاسخگو باشد و تبعاً وظیفه این قوه در جهت دادخواهی مردم چه به صورت فردی و چه به صورت اجتماعی در وسعت کلان قضیه است. در این زمینه نیز میدان‌داری قوه قضائیه افزایش اعتماد عمومی را در بر خواهد داشت.  وی افزود : مسلما دستگاه قضا با تدبیر و عدالت و با رعایت تمامی حد و حدود شرعی به این گونه مسائل رسیدگی خواهد کرد. مردم نیز هنگامی که پیگیری، تدبیر و برنامه ریزی این دستگاه را متوجه شوند و مشاهده کنند تبعاً امید شان و عشق و علاقه شان به تحقق عدالت در جامعه بیشتر خواهد شد و انتظار این است که عدالت فردی و عدالت اجتماعی  در جامعه رعایت شود و کسانی که به حق و حقوق جامعه تعدی کردند، پاسخگوی رفتار و کردار خود باشند.    

 

https://shoma-weekly.ir/LL0yzf