ویژه

انتخابات سوریه مهر تائیدی بر شکست آمریکا

برای آمریکا و متحدان عرب خود بسیار سخت خواهد بود مردی را باز بر مسند قدرت سوریه ببینند که طی سه سال اخیر توانسته در برابر شدید‌ترین حملات تروریستی مقاومت کرده و وحدت ارتش و نهادهای دولتی را با وجود پراکندگی جغرافیایی آنان حفظ کند. پیروزی بشار اسد در این انتخابات، برنامه ریزی بلند مدت آمریکا و متحدان غربی، عبری و عربی خود در منطقه را به شکستی خواهد کشاند که مغایر با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و هزینه‌های سنگینی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.
امیر صابری- سوریه بیش از ۳ سال است که در گیر یک جنگ فراگیر با گروههای تروریستی است که این جنگ به قربانی شدن ۱۷۰ هزار نفر و آوارگی ۷ میلیون سوری منجر شده است. در طول ۳ سال گذشته بیش از هزاران تروریست از نقاط مختلف جهان برای مقابله با نظام حاکم در سوریه به رهبری بشار اسد، با کمک آمریکا، غرب، عربستان، قطر، اردن و ترکیه وارد سوریه شدهاند و جنایات بیشماری را علیه مردم این کشور مرتکب شدند.

حالا درپی تصویب قانون جدید که قویترین قانون اساسی در این کشور محسوب میشود و طی آن قرار است قدرت به انتخابات گذاشته شود، خرداد ماه سال جاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه میتواند امیدی باشد برای پایان بحرانها. انتخاباتی که فهرست نامزدهای آن از شخصیتهای سیاسی، دانشگاهی و طوایف مختلف سوری تشکیل شده است.

اتاق جنگ تروریستها، به رهبری از سوی آمریکا و غرب و حمایتهای بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات سابق عربستان پیش بینی شش ماهه برای سرنگونی نظام بشار اسد را داشتند. اما حالا و پس از شکستهای متعدد تروریستها و پیروزیهای پی در پی ارتش لبنان در تمامی مناطق کشور، ورود اسد به کارزار انتخابات ریاست جمهوری سوریه معادلات آنها را بیش از پیش دچار بحران کرده است.

همچنین اعلام رسمی زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه که به معنی حاکمیت دولت و ثبات این کشور در شرایط دشوار کنونی تلقی میشود، اولین نشانه شکست مخالفان بین المللی در پیروزی دموکراسی در این کشور میتواند باشد. پیروزیهای اخیر ارتش و مردم سوریه، بشار اسد را بر آن داشته تا با حمایتهای مردمی که حالا با این پیروزیها بیشتر از گذشته شده، یک پیروزی سیاسی را تجربه کند و این پیروزی که تاثیر روانی، اجتماعی وسیاسی زیادی بر اوضاع داخلی سوریه خواهد گذاشت انتخابات ریاست جمهوری است.

در اولین اقدام و علی رغم وجود جنگ داخلی در این کشور، سوریه قانون اساسی را به همه پرسی گذاشت و دو انتخابات پارلمانی و شورهای محلی را برگزار کرد که این اقدامات بخشی از دست آوردهای سیاسی دولت بشار اسد تلقی میشود. تحولات اخیر اوکراین که باعث موضع گرفتن سرسخت آمریکا درقبال روسیه شده و این پیروزی جز برای بشار اسد در جلب حمایتهای بیشتر کاخ کرملین در مقابله تروریستهای مورد حمایت آمریکا نیست.

برآیند گزارش نظرسنجیها نشان میدهد که بشار اسد با بیش از ۷۰ درصد از رای مردم سوریه برای یک دوره ۷ ساله دیگر به عنوان رئیس جمهوری سوریه انتخاب خواهد شد. او علاوه بر زبان عربی، به زبانهای انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد. همسر بشار اسد، اسماء نام دارد و دارای سه فرزند میباشد. بشار اسد پس از به قدرت رسیدن، سعی کرد تا اقتصاد بسته سوسیالیستی سوریه که در زمان پدرش، حافظ اسد ساخته شده بود را به یک اقتصاد باز و غیر سوسیالیستی تغییر دهد. آمریکا ساز مخالفت و کارشکنی انتخابات سوریه را کوک کرده است، در حالی که آمریکا خود از مهمترین حامیان نیروهای تکفیری مخالف دولت سوریه است، نارضایتی خود را از این موضوع به شدیدترین شکل ممکن بیان کرده است.

سخنگوی کاخ سفید انتخابات ریاستجمهوری در سوریه را «فاقد مشروعیت و اعتبار» خواند و مدعی شد نظام سوریه تلاش میکند تا بدلی از دموکراسی را به نمایش بگذارد.

پافشاری دولت اسد بر برگزاری انتخاباتی سالم در سوریه و اینکه با توجه به قدرت و محبوبیتش پیروزی وی در انتخابات، دور از ذهن نخواهد بود، به طور حتم از حالا آمریکا را برآن داشته تا با تجهیز بیشتر تروریستها دخالتهای خود در راستای کارشکنی در مسیر دموکراسی سوریه را آغاز کند.

برای آمریکا و متحدان عرب خود بسیار سخت خواهد بود مردی را باز بر مسند قدرت سوریه ببینند که طی سه سال اخیر توانسته در برابر شدیدترین حملات تروریستی مقاومت کرده و وحدت ارتش و نهادهای دولتی را با وجود پراکندگی جغرافیایی آنان حفظ کند. پیروزی بشار اسد در این انتخابات، برنامه ریزی بلند مدت آمریکا و متحدان غربی، عبری و عربی خود در منطقه را به شکستی خواهد کشاند که مغایر با سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و هزینههای سنگینی برای آنها به دنبال خواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/WvLOAL