مجلس

امیدوارم شاهد گسترش مترو در همه شهر تهران باشیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خط مترو شهر آفتاب علاوه بر این که افزایش رفاه عمومی، جلوگیری از کاهش آلودگی هوا و تسهیل تردد مردم را در پی دارد باعث می شود تا هزینه های ایاب و ذهاب ساکنین این منطقه را کاهش داده و در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذاری های عمیقی را بر جای بگذارد.
فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «تهران سما» ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه شهرداری تهران برای راه اندازی مترو شهر آفتاب گفت: تهران کلان شهری است که با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است و حل مشکلات این شهر یک مدیر قوی می طلبد؛ آقای قالیباف طبق لقبی که رهبر معظم انقلاب به ایشان داده اند یک مدیر جهادی است که با قرار گرفتن در راس کار توانسته است مشکلات شهر تهران را سرو سامان بدهد.

وی افزود: شهر تهران با وجود محسنات و جلوهای ظاهری و باطنی بسیار نیازمند رسیدگی ویژه است که آقای قالیباف با استخراج مشکلات شهری و در میان گذاشتن آنها با نمایندگان شهر تهران توانسته است در حل این مشکلات گام های اساسی بردارد.

به گفته رهبر؛ اساسی ترین دغدغه شهردار تهران حل مشکلات این شهر است که در تلاشهای ایشان برای حل معضلات کاملا مشهوداست، یکی از این مشکلات آلودگی هوا و معضل حمل و نقل است که با توجه ویژه شهرداری تهران با گسترش خطوط مترو حل شدنی است.

نماینده تهران خاطر نشان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در تهران و بالا رفتن حجم ترافیک و آلودگی هوا گسترش و توسعه مترو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حال حاضر شاهد آن هستیم که هر 2 _3 ماه یکبار یک استگاه مترو در شهر تهدان راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: در این راستا امروز مترو شهر آفتاب افتتاح شد که شمال تهران را به جنوب شهر متصل می کند و از آنجایی که به زودی شاهد افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب خواهیم بود اهمیت بهره برداری از مترو شهر آفتاب دو چندان می شود.

رهبر گفت: این خط مترو افزایش رفاه عمومی، جلوگیری از کاهش آلودگی هوا و تسهیل تردد مردم را در پی دارد، همچنین هزینه های ایاب و ذهاب ساکنین این منطقه را کاهش داده و در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذاری های عمیقی را بر جای بگذارد.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد گسترش خطوط مترو در همه محلات شهر تهران باشیم.

https://shoma-weekly.ir/Kqyt1M