مجلس

امسال باید سال حذف قوانین مزاحم تولید باشد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی حذف قوانین بازدارنده و مزاحم در مسیر تولید را رویکرد اصلی قوه مقننه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 93دانست.
عبدالرضا مصری درباره برنامه مجلس برای تحقق شعار امسال اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز قانونگذاری جدید نیست بلکه باید قوانین زاید و دست و پاگیر را حذف کرد.

وی افزود: با توجه به تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد و بویژه اقتصاد مقاومتی، امسال باید به سال بازسازی اقتصاد ایران تبدیل شود.

مصری با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانین مرتبط با فعالیت های اقتصادی و تولید اظهار داشت: می توان با تشکیل کمیته های ویژه در دولت و مجلس کار بازنگری در قوانین را به نحوی دنبال کرد که تا پایان سال قوانین زاید و دست و پاگیر در اقتصاد ایران حذف شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که برای تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب نیاز به تشکیل کمیسیونی ویژه در مجلس نیست، افزود: دولت می تواند مجوزهای لازم را برای گره گشایی از اقتصاد کشور از مجلس درخواست کند و مجلس نیز در این زمینه همکاری لازم را با قوه مجریه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که قوانین دست و پاگیر یکی از اشکالات اساسی در تولید به شمار می رود افزود: هرچه این قوانین و ضوابط غیرمنطقی که در گذشته با توجه به شرایطی تصویب شده و اکنون کارایی خود را از دست داده اند کمتر شود، بهتر به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک می شویم.

مصری با تاکید بر این که با تصویب قوانین جدید راه به جایی نخواهیم برد، افزود: نیاز به تنقیح و پالایش قوانین بیش از پیش احساس می شود که این کار بیش از هر چیز به همت دولت و مجلس نیاز دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای مقابله با شرارت های غربی ها نیازمند یک عزم و همت ملی برای تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی افزود: امسال باید به سال بازسازی اقتصاد ایران تبدیل شود به طوری که غربی ها نتوانند هیچ صدمه ای به اقتصاد ایران وارد کنند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در ادامه به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی پاسخ این گستاخی اروپایی ها را که با تحریک آمریکایی ها صورت گرفت، می دهد.

وی افزود: ملت ایران که با لگد جاسوس های آمریکایی را از کشور بیرون کرد، به اتحادیه اروپا نیز اجازه نمی دهد که چنین اقداماتی را برای دخالت در امور داخلی ایران انجام دهد.

مصری تاکید کرد: ملت ایران هزینه استقلال خود را در 35 سال گذشته با خون شهدا و ایستادگی در برابر تحریم ها و توطئه ها داده است و امروز از دستگاه دیپلماسی کشور می خواهد به پشتوانه جمعیت 77 میلیونی خود محکم در برابر این خواسته های نامشروع بیاستد.

https://shoma-weekly.ir/lyI6tk