جامعه

الگو و چارچوبی برای تحلیل اغتشاشات اخیر

نصر عزیزی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نوشت: در جریان فتنه برای بزرگ نمایی غیر واقعی جریان باطل و القائات غلط و کوچک نمایی جریان حق ،با فضاسازی غول امپراطور رسانه ایی و مقدمه چینی های طولانی از قطره باطل ، اقیانوس حق، و از اقیانوس حق ،قطره باطل ساخته میشود، تا در غبار گمراهی و ضلالت ،جماعت ملیونی جامعه را همراه نشان دهند و چهره حق را مشوش سازند.

در همه فتنه هایی که تاکنون جریان استکبار جهانی و دشمنان اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی تدبر ، طراحی ،تدارک و عملیاتی نمودند ،تا به زعم خویش نظام جمهوری اسلامی را سرنگون نمایند. تحربه ۴۳ ساله گذشته نشان داد هیچ کدام از اقدامات همه جانبه دشمنان ما اگرچه خسارت‌بار و هزینه زا بود ، ولی بر اساس شاخص‌های عقلی و نقلی و ارزیابی و استنادی با شکست های مرحله ای از جنگ و کودتا و تجزیه سازی و جنگ مداوم نرم و سخت موفق نبوده و اقدامات سال های اخیر به عنوان شورش های کور تلقی می شوند.

برای بررسی و ارزیابی اغتشاشات اجتماعی بر اندازی ،الگوو چهارچوبی ارائه می‌شود تا با دسترسی همگان ، بتوان تحلیلی واقع‌بینانه ارائه نمود .

بر این اساس ۱۴ خصوصیت و ویژگی و عامل و عنصر به عنوان شاخص ها و ملاک و معیار موثر بودن و یا کور بودن اغتشاشات اخیر عبارتند از:

۱_رهبری اغتشاشات ۲_ مدیریت اغتشاشات ۳_ سازماندهی اغتشاشات ۴_ هدف گذاری ۵_ ظرفیت یابی اجتماعی ۶_ ظرفیت‌سازی اجتماعی ۷_ موقعیت شناسی ۸ _انگیزه و اراده عمومی مردم۹_ شبکه سازی۱۰_ هدایت و نظارت ۱۱ _همراهی مردم ۱۲ _فراگیری ۱۳ _اعتماد مردم ۱۴ _عنصر ایثار و فداکاری .

قبل از پرداختن به عوامل چهارده گانه فوق ،هرفرد و یا نهاد و یا موسسه تحقیقاتی و امنیتی می تواند با تمسک به این عوامل و بر اساس تحلیل های عقلی و منطقی و مختصر مشاهدات میدانی و حتی بدون نیاز به اطلاعات جامع آماری به نتایج لازم و اقناعی دست یابد. در حالی که اطلاعات جامع و در دسترس دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، حاوی تحلیل‌های دقیق و حقیقی خواهند بود .

بررسی و تحلیل اغتشاشهای اخیر بر اساس عوامل ۱۴ گانه :

۱_ رهبری ،آنچه تاکنون مشخص گردید ،هیچ کدام از تحرکات به وقوع پیوسته، رهبری شناخته‌شده‌ای در درون نظام نداشته‌اند و یا جریانی هم ادعای معتبری در این زمینه ندارد ولی به کرات از جانب دشمنان خارجی و به صراحت به رهبری این اغتشاش ها اعتراف گردید .سر رشته اصلی رهبری نیز توسط رژیم آمریکا ،سازمان سیاه، سازمان جاسوسی انگلیس ،شورای هدایتگری صهیونیست‌ها ،اتاق‌های فکر و اندیشکده‌های بر انداز در این کشورها و همراهی و هماهنگی و همکاری برخی رژیم های غربی و منطقه‌ای بوده است .

بنابراین چهار لایه برای تدبیر ، طراحی ،برنامریزی ،توجیه ،آموزش ،هماهنگی و اجرای اغتشاش ها وجود دارد ؛

الف _لایه رهبری که به آن اشاره گردید .

ب_لایه سطح دوم، مجموعه و طیفی از عناصر و جبهه نامأنوس ضد اسلام و جمهوری اسلامی که بخش اجرا و هدایت عملیات و زمینه سازی را در خارج از کشور به عهده دارند ،امپراطور رسانه ایی در این لایه فعال است .

ج_ لایه سطح سوم اعم از نفوذی های ساکت و نفوذی های عملیاتی و رابطین و سر دسته ها برای جمع آوری اطلاعات و شناسایی و هماهنگی و ارتباط و یارگیری که غالباً در درون کشور و بعضی در تردد بین داخل و خارج حضور دارند .

د_لایه سطح چهارم، هسته های عملیاتی و اجرایی که به دهها دلیل ترکیب نامانوس و نامعجون و ناهماهنگی از عناصر مسئله‌دار و فاقد هویت و سرخورده و روسپی هاو خلافکار ها و دارای سوء سابقه و ضربه دیده و رانده شده از اجتماع و خانواده و بزهکاران اجتماعی می باشند .البته در این لایه با دلایل و انگیزه های مختلف از احساسات جوانان پسر و دختر با وعده‌های پوچ برای همراهی در شورش ها و مهیج ساختن هیجانات سو استفاده می شود .تحلیل شرایط هر کدام از این لایه ها نیازمند بحث مفصلی خواهد بود لذا با هر نوع تحلیل و محاسبه منطقی به موضوع رهبری اغتشاش ها پرداخته شود ، در کشوری با ساختار بی نظیر جمهوری اسلامی ، هیچ نتیجه ای قابل تصور نیست . یعنی اگر چراغ رهبری شورش در جهان خارج چشمک زنان میباشد ، ولی در داخل کشور هیچ روشنائی محسوسی ندارد .

تصور شود در انقلاب اسلامی ایران یک تصمیم امام خمینی ساختار یک امپراطوری ابرقدرتی جهان و یک کشور شاهنشاهی را به هم ریخته و متزلزل می نمود واین همان امامی بود که ۱۵ سال اجازه قیام مسلحانه را به انقلابیون نمی داد .

۲-مدیریت؛

یک آشوب اجتماعی فراگیر برای اثر گذاری وحداقل ضربه وارد نمودن به پیکره جامعه ،علاوه بررهبری،بایددرخوزه های مختلف هدف‌گذاری شده،مدیران مدبر،قوی،مصلخ، کارامد، باتجربه،باانگیزه، باثبات، معتقدومقیدداشته باشدتابتوانداشوب اجتماعی را هدایت نماید.به موقع فرمان دهد، به موقع متوقف نماید، تحلیل از صحنه داشته باشد، .ایاهیچ عقل سلیمی می پذیرد که پشت صحنه فتنه های انجام گرفته تاکنون یک‌هزارم درصد،چنین نقش مدیریتی ایفاگردیده باشد؟البته رهبری کور دشمن جای خود باقی است.

۳_سازماندهی آشوب اجتماعی؛

اغتشاش واشوب اجتماعی سازماندهی شده،اگرهدفگذاری موثرداشته باشد،باید به بخشی از اهداف خود برسد.درچیدمان سازماندهی،نظم منطقی و ساختار هدفمندی برقرار باشد،البته رهبری آشوب درذهن ودرعالم هواگردی، نوعی سازماندهی را پیش بینی میکندولی درعمل یک درهزارم درصد، امکان موفقیت ندارد.بخشی از سازماندهی های این اشوبهانقاط مشترکی دارند که بعضی از آنها حمله به زباله دانها ،اماکن عمومی،ضرب وجرح مردم دراماکن عمومی،ودرصورت نبودن مزاحم حمله به نیروهای انتظامی و امنیتی وتیراندازی وکشته سازی وامثال آن.

نهایت این نوع سازماندهی هراز چندگاهی تکرار مکررات ووارد نمودن خسارات واعلام حضور برای عناد بایک نظام است.

در چنین شرایطی پس از سرکوب شدن ودستگیری وناامنی ازناخیه مردم،چندسالی می‌گذرد تارهبری ضدانقلاب بازحمت فراوان وتلاشهای وسیع وهزینه های میلیارددلاری برای اغتشاش دیگری تجدید قوا نماید.برای چه؟ تکرار مکرر برای سرنگونی نظام.!!!!.

۴_هدفگذاری؛

اغتشاش کور هدف موثرندارداگرداشت،باید نظام جمهوری اسلامی درسالها پیش که فاقد بسیاری از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بود،سرنگون می گردید.البته درکنار بسیاری از برنامه ها،طراحیهای کودتا برای بدست گرفتن حاکمیت بازور سرنیزه وکشتارجمعی،به رسم مرسوم ومعمول سایر کشورها، نوعی هدف‌گذاری بود،ولی دشمن به دلیل پشتوانه مردمی نظام،ازاین نوع هدف‌گذاری مایوس وبه شیوه های دیگر متوسل گردید که در مراحل بعدی وار جمله مرحله اخیر،هر مرحله کورتر از مرحله قبل بوده است.

درتنوع وتعددوتغییر هدفگذاریهاباید گفت اگر دشمن ترورهای چندهزارنفری اول انقلاب ومسئولان نظام وبه تبع آن ترور دانشمندان هسته آیی کمترین توفیقی بدست می اورد،برنامه های آشوب‌های کور سالها پیش به نتیجه می رسید.

عزیزی: ۵_ظرفیت یابی؛

اگر مجموعه ای از تدابیر و امکانات و نیروها و سازمان دهی های جدید در دستیابی دشمن به اهداف اش با فراوانی زیاد بیش از پیش وجودداشته باشد، آشوب کور نخواهد بود.

۶_ ظرفیت سازی ؛

جریان معاند و برانداز اگرتوانست در عده یابی بخشی از بدنه جامعه را، با درصد قابل توجهی آماری به عنوان مخالف و بر انداز همراه کند،معلوم است از مرحله اشوب کور به مرحله شورش موثرتر انتقال یافت و این در حالی است که نیروی مخالف با شیوه های مختلف و با استفاده از ابزارهای قانونی اعلام حضور به ابراز نظر مینماید و در مسیر تخریب و بر اندازی قهری قرار نمی گیرد. آیادر ۴۴ سال گذشته حتی به عرف برخی کشورهای غربی نشانه‌ای از چنین رویکردی وجود داشته است؟ بزرگترین اشتباه دشمن و جریان معاند این است که برخی تغییرات و رویکردهای انتخاباتی را به نفع مخالفت با انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن و بر اندازی ،تفسیر و تحلیل می‌کند .

۷ _موقعیت شناسی؛

دشمن با تحلیل غلط فکر می کند سکته یک دختر مریض و یا بی‌تدبیری در گران سازی بنزین توسط برخی مسئولان نالایق و یا دروغ بسیار بزرگ تقلب انتخاباتی و یا مواردی کشته سازی های تعمدی، جرقه یک آشوب فراگیر اجتماعی برای سرنگونی یک نظام انقلابی منحصر به فرد در تاریخ جهان میشود. در اغتشاشات بنزین اعتراف نمودند مقدمات طراحی شده برای فتنه ۱۰ سال سوم یعنی سال ۹۸ به صورت نارس و زودرس شروع گردید و تیرهای آن به تاریکی ها پرتاب گردید. یعنی به زعم خود کل تلاش‌های جریان استکباری در طی ۶ مرحله با یک محاسبه غلط موقعیتی به هوا رفت در حالی که اصل آن در هوا بود .

۸_ انگیزه و اراده عمومی مردم ؛

فرض شود همه این مراحل با محاسبات دقیق تری نسبت به دوره های فتنه قبلی در اغتشاشات اجتماعی طی شده باشد، آیا بر انگیخته نمودن انگیزه های میلیون ها انسان حامی و پای کار و جان فدای نظام ،با چه عوامل و عناصر تاثیر گذار معنوی و اعتقادی و محاسباتی انجام می شود؟ آن هم ملتی که تنهاترین نظام دینی و اعتقادی جهان را در کشورشان مستقر ساختند و تجربه قریب چهارده قرن مبارزه را در هویت تاریخی و ملی خود دارند .

۹_شبکه سازی ؛

تجربه انقلاب اسلامی حاوی شبکه سازی های متفاوت ،متعدد و متنوعی در مبارزه مردم ایران به رهبری امام خمینی پیش روی این ملت و جهانیان است .صدها عامل و دلیل برای کارآمدی آن نوع شبکه سازی ها برای نیل به پیروزی وجود داشت. اگر دشمن مادی گرای نگون بخت، بر اساس تجربه مارکسیستی ،تز و آنتی تز و سنتز ،تحلیل وارونگی در انقلاب‌های شبه مخملی و راه اندازی آشوب ها برای ایران دارد، به اعتراف خودشان تاکنون آب در هاون کوبیده اند. هیچ شورشی عمومی علاوه بر دارا بودن سایر عوامل بدون شبکه سازی کارآمد، به هیچ نقطه ای نمی رسد.

۱۰_ هدایت و نظارت ؛

این عامل در حین عملیات اغتشاشی اعمال می گردد. از نشانه های واضح رها شدگی آشوب اخیراین است که دسته های کوچک، اقدامات بی هدفی را در گوشه ای از خیابان های غیر مهم انجام می دهند و پس از چند دقیقه با مقاومت مردم و یا حضور نیروهای امنیتی دستگیر و سرکوب می‌شوند. تکرار همین عمل در گوشه‌ای دیگر و یا زمانی دیرتر به وقوع می‌پیوندد .یعنی وقتی امکان ارتباط هدایتی وجود نداشته باشد و یا سلب گردد، آشوب کور خواهد بود. البته تله گذاری امنیتی نیز شگردی برای به صحنه کشاندن عقبه انهاست.

۱۱ _همراهی مردم؛

ادعای طراحان و رهبران انهااین است که اغتشاش هاصدای خفته و نهفته مردم است .اگر چنین باشد، چرا حداقل یک ده هزارم درصد مردم ایران، با آنها هماهنگ نمیشوند؟ حداکثر توان دشمن در بسیج ضد انقلاب در کلانشهر تهران به چندصد نفر نمی رسد که پس از دستگیری ها مشخص میشود بسیاری از آنها جوانان فریب خورده و یا هیجان زده و غیر مطلع و یا غیر مرتبط و یا با انگیزه های غیر سیاسی بوده اند .

۱۲ فراگیری ؛

تاکنون در هیچ کدام از فتنه های دشمن هیچ نشانه ای از همراهی مردم، به فراگیری فراخوان‌های فتنه وجود نداشته است. در روزهای اول فتنه ۸۸ ،حضور بخشی از بدنه رای دهندگان به موسوی و کروبی، به دلیل توهم پیروزی در انتخابات و اصل تقلب ،به صورت اعتراض آرام و بدون کمترین مزاحمت اعتراضی، دشمنان نگون بخت را به اشتباه انداخت و خواب انقلاب مخملی انها را آشفته نمود. همین جماعت با سخنرانی رهبری و بررسی های قانونی ،صف شان را جدا نمودند و آشوبگران به تخریب و ناامنی و غارت اموال مردم ادامه دادند و شعار انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است، با حضور میلیونی مردم ایران و حتی معترضان به تقلب موهومی درنهم دیماه برای سال ها به محاق رفت. به احتمال زیاد فراگیری اعتراض مردم ایران در سوم مهرماه جاری و نماز جمعه قبل از آن چشم دشمن را کور و فراگیری وارونه میلیونی را به حساب آشوبها گذاشت. کور باد چشمانی که نمی خواهند نور حق را ببینند .

۱۳_ اعتماد مردم ؛

مردم ایران به چه دلایل عقلی، تاریخی ،دینی، عرفی و ملی به آمر

عزیزی: یکای جهانخوار و نوکرانش و جبهه ضد انقلاب اعتماد نمایند؟ اگر از بین حداقل یک صد دلیل بتوانند ۵ درصد ،غیر از اتهامات و دروغ پراکنی و لجن پراکنی به نظام دلایلی ارائه نمایند ،به همان نسبت می توانند روی اعتماد مردم حساب باز کنند .بنابراین حد بالای حماقت این است که بدون هیچ پشتوانه اعتمادی مردمی اشوبهای بر اندازی را راه اندازی می نمایند.

۱۴ _عنصر ایثار و فداکاری ؛

نکته مهم این است که ایثار و فداکاری واز خودگذشتگی وتا پای جان ماندن وتقدس هدف و ایمان و باور به حرکت و آرمان خواهی در جریان اغتشاشات و آشوب ها چه جایگاهی دارند؟

کسی می تواند ادعا کند فریب خوردگان و مزدوران تخریب‌گر ،ذره‌ای از عناصر فوق را دارا هستند؟ آیا مقلدان نحله های تکراری فکری و ماده گرایی جامعه شناسان غربی که ادای جامعه شناس را در می آورند ،می توانند از حمایت معدود شورشگران در همه دوره ها به تعداد انگشتان دست کسانی را معرفی نمایند که در مسیر آشوب‌های کور، آماده ایثار و شهادت باشند؟ اگر سراغ دارید به ملت ایران معرفی نمایید. چه هدف مقدس و چه نوع آرمان گرایی ارزشی دارند؟ و باید دانست ایثارگری در نظام جمهوری اسلامی به دلایل اعتقادی و غیره ،یک استثنا در تاریخ مبارزات ملت ها است.

سوال اساسی؟؟؟؟:

اگر عوامل چهارده گانه مذکوردر تدبیر و طراحی و برنامه ریزی و اجرای عملیات در اغتشاشات علیه جمهوری اسلامی مورد توجه هستند، چرا در بسیج و همراهی مردم با جریان شورش و فتنه موثر نیستند؟

برای پاسخ به سوال اشاره شده به ۳۰ عامل و بطور اختصار اشاره می گردد .هرکدام از این عوامل نیازمند تفصیل و مستندات و تحقیقات و آمار های متعددی است که کم و بیش و بطور رایج در جامعه ما و البته در اندیشکده های تخصصی دشمنان به انها پرداخته گردید. این عوامل عبارتنداز ؛

۱_ اعتقاد دینی مردم به اسلام ، پدیده استقرار نظام جمهوری اسلامی و گره خوردن و پیوستگی و وابستگی گریز ناپذیر این دو باهم ، با تحقیق می توان اثبات نمود جمهوری اسلامی ایران بالاترین حد اعلای سرمایه اجتماعی را به رسم تعاریف متداول جهانی در جهان دارد .

۲_ ولایت فقیه به عنوان نوظهورترین پدیده رایج و حاکم مورد نظر اسلام در سپهر سیاسی جامعه و بی نظیر ترین شکل حکومتی در جهان کنونی،ضمن ارجاع به اصل مرجعیت دینی غیر قابل فهم در سایر نظامهای سیاسی جهان، و با شاخص های منحصر به فرد فقیه ،آگاه به زمان، مجتهد، عادل، و باتقوا، سیاستمدار ،مردم دار ،و الگوی رهبری، این تحفه الهی را مردم ایران با دل و جان و گوشت و خونشان لمس و تجربه کردند و نورانیت این الگو در حال صدور جهانی و تهدید حکومت های ظالم استکباری است .

۳ _انقلاب الهی اسلامی با جهت گیری دعوت به عدالت الهی و تمرد از نظم ظلم ساخته جهانی ،این انقلاب با خون آگاهانه و عاشقانه به ثمر رسید.

۴_تجربه نهفته قریب چهارده قرن مبارزات مسلمانان در طول تاریخ علیه ظلم زمان.

۵ _انگیزه الهی حاکم بر انتخابات ملت ایران.

۶_ساختارهای مدنی و اجتماعی کارآمد در نبرد و عرصه‌های نابرابر تحمیلی اقتصادی، نظامی، رسانه‌ی، امنیتی و تحریم ها و غیره .

۷_ قانون اساسی و نظام تشریعی و هدایت تقنینی منبعث از آن با نظارت و مراقبت نهاداطمینان‌بخش شورای نگهبان.

۸_ اجرای عدالت نسبی بطور عام و اعتقاد مردم به این جهت گیری به روایت آمار ها و مقایسه ها.

۹_حریان سیال و روبه‌جلو شهادت طلبی و تاثیر خون شهدا .

۱۰_ مقبولیت نظام و مشروعیت آن علیرغم هجمه ظالمانه تبلیغات استکبار جهانی و القائات جریان مزدور یا نا آگاه ،با توجه به بی نظیر ترین نظام رای گیری و انتخابات ها و مشروعیت آن.

۱۱_ خدمات عادلانه و فراگیر نظام اسلامی به عامه مردم, فارغ از هر نوع نژاد و اعتقاد و سلیقه و قومیت و گرایش ها و تاثیرات حاصله در ارتقاء سطح زندگی آحاد جامعه .

۱۲_ پاسخگویی به مطالبات عمومی مردم در اوج محدودیت سازی های نظام استکباری.

۱۳ _جهت گیری مداوم نظام در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض ( جهت صحیح, عمل روبه‌رشد).

۱۴ _پاکدستی عامه مسئولان خدمتگزار در سطوح مختلف، علیرغم وجود بخشی از سو استفاده گران از بیت المال.

۱۵ _وجود نهادهای اجتماعی و تشکل‌های مردمی خدمتگزار.( هزاران تعاونی ،اتحادیه ,هزاران صنف, هزاران مسجد ,هزاران صندوق های قرض الحسنه, نهادهای خیریه ,تشکل‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی و غیره ).

۱۶ _تبری از الگوهای موجود جهانی به دلیل اثبات ناکارآمدی عادلانه .

۱۷ _رای حقیقی مردم ،کیفیت و کمیت بی نظیر آن در جهان.

۱۸ _تبلیغات بی رحمانه و تهاجمی جهان استکباری، سراسر دروغ ، افترا، تهمت ،تحریف ،و تخریب برای گمراه ساختن مردم با هزینه های سرسام آور .

۱۹ _آزموده شدن جریان ها و گروه های مدعی بر خلاف مسیر نظام اسلامی .

۲۰ _برخوردهای مستمر با سواستفاده کنندگان و مسئولان منحرف از جهت گیری نظام .

۲۱ _فراهم بودن نقد و نقادی حقیقی در همه امور.

۲۲_ وجود ساختارها و نهادهای متعددبرای مطالبه گری مردم ،نظیر مراجع تقلید عظام،ائمه جمعه و جماعات، حوزه های علمیه ،و رسانه های آزاد.

در طول تاریخ ،مرجعیت دینی، هم وظیفه نیابت عام امام زمان س درزمان غیبت، و هم بار سنگین وظایف نظام اسلامی را بدون استقرار نظام حکومتی، به عهده داشته اند. با استقرار نظام اسلامی ، نهادهای حکومتی در ارتباط با جامعه و مردم نظام‌مند گردیدند .

۲۳_پذیرش قاعده آزمون و خطا در رای دادن و پذیرش اشتباهات و اشکالات کلان و تجدید نظر لازم توسط مردم و مسئولان.

۲۴ _آزادی حقیقی حاکم، نه آزادی صوری و تشریفاتی .

بر اساس معرفت دینی، بی حجابی و وجود برخی منکرات و ناهنجاری‌ها، زندان نمودن زنان در حصار بی بند و باری و شهوت رانی و آزادی جنسی و انقطاع نسل و فروپاشی کانون و نهاد خانواده است.

۲۵ _تقابل مسیحیت تبشیری تحریر شده غرب با حاکمیت دین اسلام در شکل نظام حکومتی و نظام سیاسی اجتماعی.

۲۶ _امتزاح و ملموس بودن رویکرد انقلاب اسلامی درموضوع دیانت در عین سیاست ،و سیاست در عین دیانت ،برای رهبری و اصلاح امور جامعه.

۲۷_ اتفاق بی نظیر قرن در راهپیمایی ۲۸ میلیونی جهانی اربعین حسینی ناشی از انقلاب اسلامی، یعنی حفظ نظام اسلامی و تقویت و گسترش و توسعه جهانی آن برای مقدمه سازی

عزیزی: ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی شریف.

۲۸_ حضور ۵ میلیون زائر در سالروز شهادت امام هشتم س، یعنی بزرگترین سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی .

۲۹_ مجموعه اغتشاشات هدایت‌شده علیه نظام اسلامی، مهر تاییدی بر این حقیقت قرآن است که الیوم یئس الذین کفرو من دینکم فلا تخشو هم و اخشون ،یعنی نقطه بروز حقیقت کور بودن آشوب‌ها و اغتشاشات ویاس ونومیدی دشمن.

۳۰_ به هر حال مردم باور دارند و اندیشکده‌های استکبار هم در موضوعات مختلف در حال تحقیق پدیده سازی های شگفت انگیز انقلاب اسلامی هستند، که ؛

بسم الله الرحمن الرحیم الم تر کیف فعل ربک باصحا ب الفیل ،الم یجعل کیدهم فی تضلیل، و ارسل علیهم طیرا ابابیل فجعلهم کعصف ماکول.

فضاسازی ها ، تصورات واقعیت ها :

۱_ قتل مهسا امینی ،کدام مستند؟ کدام دلیل ؟

۲_ حجاب تحمیلی ،کدام مستندقرانی ؟مستند فقهی و شرعی ؟ مستند قانونی ؟مستند عرفی و مقبولیت مردمی ؟

۳_اغتشاش نیست ,اعتراض است!!، معترضان چه کسانی و چه جریانی ؟اعتراض به چه چیز ؟روش های قانونی و عقلی و عرفی و اجتماعی اعتراض ؟ موضوعات اعتراض؟. از حداقل یکصد عنوان اعتراضی فردی، کدام عنوان ؟به چه دلایلی؟ موضوع اعتراض شخصی یا اجتماعی است ؟آیا معترضان با قتل و آتش زدن و ناامنی و ضرب وشتم و کشت و کشتار و رعب و وحشت به خواسته هایشان می رسند ؟شناسنامه معترضان کجاست؟ آیا اغتشاش یک گروه خرابکار چند نفره در کل کشور خواسته یک ملت ۸۵ میلیونی است ؟۴ _اغتشاشگران لایه های پنهان مخالف جامعه هستند !!!آیا در حوادث اخیر عدد اغتشاشگران ، یک هزارم درصد مردمی که برای محکومیت آنان به خیابان‌ها آمدند، میباشند؟ چه گروه و جریان و اشخاصی مسئولیت این عددرا به عهده می گیرند؟

۵ _گفته می‌شود اغتشاش ها نشانه نارضایتی هاست ،موضوعات نارضایتی ؟شاخص های نارضایتی ؟سنجش نارضایتی؟ ارزیابی نارضایتی ها چیستند ؟

۶_گقته می‌شود اغتشاشات شکاف حاکمیت با مردم است، این ادعای دشمنان بر اندازی بوده که خود به آن معترفند. مدعیان این فرضیه ،یا عاملان و نفوذی های دشمن هستند یا جاهلان ناآگاه و مقلد کور دشمنان.

۷ _شعارهای اغتشاشگران چه مبنای عقلی و منطقی ،شرعی و اخلاقی وعرفی و اجتماعی دارد؟ شعار مرگ بر دیکتاتور ،منظور چیست؟ آیا منظورشان مقام معظم رهبری می باشد ؟آیا این شعارآرزوی جریان استکبار و منافقین و ملحدان و جنایتکاران و تروریست‌ها و آدمکشان نیست؟ معیارهای تشخیص دیکتاتوری چیست؟

۸_ گروهکهای ناپایدار ای که در شرایط خاصی از شب و در نقطه های خاصی تحرکات خود را با حمله و تخریب شروع می کنند، اگر برای جذب و همراهی مردم امیدوارند ،آیا یک هزارم در صد ، امکان موفقیت دارند ؟ ندارند. زیرا اقدام آنها علیه منافع مردم وبانفرت شروع می گردد .

۹_ برخی عقبه ناو صل و پوسیده و مقلد غرب و متوهم و میدانی که ادای جامعه شناسی را در می آورند، و اظهاراتشان از حد بی‌منطقی تهوع آور است ،در تحلیل غلط می‌گویند، اینها دنبال مطالباتشان هستند ،در حالیکه نوع مطالبه باید پنج ویژگی ؛ مشروع ، مقبول ، مرسوم ،معروف و ممکن را داشته باشد.

۱۰ _برخی با نادانی اینگونه تحرکات قانون شکن و هنجارشکن را مناقشات بین مردم و حکومت می نامند و از انواع بحران ها یاد می کنند همین گروه هیچ شاخص‌هایی از سطح زندگی رفاهی و داشته‌هایشان ،نشانی از هم سطحی زندگی مردم را ندارد و هوس های ناهنجار و ناموزون خودشان را مناقشه مردم و حکومت تلقی می کنند .علاوه بر این معنی بحران را یانمی فهمند و یا بنا ندارند بفهمند.

۱۱ _بعضی ها هنوز نمی فهمند اینجا جمهوری اسلامی است نه لائیک ،نه لیبرالیسم،نه کمونیسم، نه پادشاهی . نشخوار بخشی خواسته هایشان در فضای این نظام و خواسته این مردم قرار ندارد .به همین دلیل بهانه حجاب و یا سایر بهانه ها را تحمیلی و اجباری می نامند. البته صرفنظر از نمایندگی پیاده‌نظام براندازی دشمنان.

۱۲_ جامعه شناسان ناآشنا با جامعه، تحلیل های احساسی و فاقد معرفت و مبنای دینی و بومی و نگاه های مردم شناسی، با کلیشه های غربی در اظهارات اخیر،و مولدین بحران های ساختگی و راه حل های بی مبنا ،حق قضاوت در جریان های اخیر را ندارند .

۱۳ _اگر اغتشاشگرانی که هنوز در گروههای معدود تجمع و تخریب می کنند و گوش به فرمان بعضی میدان‌دار ها به عنوان مزدور و واسطه دهم دشمن هستند، و بدنبال سرنگونی نظام میباشند، حداقل نه هزار دلیل ، بلکه ده دلیل به مردم بدهند تا آنها را تنها نگذارند و مردم نیز از تجمع میلیونی خودداری کنند و خواهان انتقام از اغتشاشگران نباشند .

۱۴ _ننگ و روسیاهی تحرک های کور اخیر برای کسانی است که در این کشور مسئولیت عالی داشته اند .بعضی ادعای فقاهت و سیاست وقضاوت و کیاست و مردمداری دارند. تمام هستی و آبروی محدود و سابقه مخدوش و وجهه منفور خود را به پای مرگ طبیعی یک دختربی حجاب گذاشته‌اند و استخوان‌های پایشان را از شدت تاثر و تعلم به زبانه آتش گذاشتند تامیلیاردها خسارت به بیت المال و اموال خصوصی مردم و شهادت جمعی از مدافعان و حافظان امنیت، نتایج بی معرفتی آنان شود .حالا بیایند یک جو غیرت و صداقت و عزت داشته باشند و بیانیه ندامت وغفلت بدهند.

۱۵ _سلبریتی های بی هویت، بی شخصیت ،بی ظرفیت ،بی معرفت، بی دانش و بریده از مردم که کل هنرشان فقط در یک عضله پا و یا چرخش زبان و یا ادا و اطوار در مشغول سازی میباشد ،و بدلیل تسامح و تساهل و غفلت و نادانی بعضی از کارگزاران ،از هیچ به من با دکنکی ، و از من ،به سقوط رسیده‌اند، آنها را با سیاست و تدبیر امور و دل سوختن برای مردم چه کار؟

از نگاه میلیونها ایرانی شخصیت شما همان بادکنکی ا ست که در آن فوت گردید و با یک نوک سوزن خالی میشود.

چند پیشنهاد به طیف اغتشاش گران:

۱ _فریب خوردگان بشنوند ،دشمن بعد از ۴۴ سال تا کی می خواهد این رویکردراادامه دهد؟، .اشکالی ندارد که دشمن ذات و ماهیت اش به دهها دلیل دشمنی است دنباله روان تا کی باید دنبال دشمن بدوند؟

۲ _هر کس بنا دارد به هر دلیلی نه اعتراضی، بلکه عناد را انتخاب و به میدان تخریب و قتل و اغتشاش وارد شود،فقط چند دقیقه در خلوت و تنهایی فکر نماید به دنبال چه و برای چه و با چه فایده ای ؟

۳_ ترکیب اغتشاش‌گرانی که جپهه دشمنان چند سال با زحمت فراوان و هزینه‌های میلیاردی برای روزهای موعود شناسایی می کنند، بخشی جوانان فریب خورده و احساساتی و البته نگران و ناراضی و بقیه شامل مزدوران آموزش‌دیده اعضای گروهک های ضد انقلاب ،بهائیان ،سلطنت‌طلبان، زندان رفته ها ،خانمهای روسپی ،اشخاص دارای سوء سابقه اخلاقی و سیاسی ،دزدان حرفه ای سابقه دار، اراذل و اوباش سابقه‌دار ،محکومان سابقه دارو امثال اینها هستند. سرنوشت محتوم بخشی از این جماعت قلیل گمراه این است که بایاس از زندگی طعمه های دشمن هستند .اینها که نمی دانند در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ چگونه از این گروه ها استفاده نمودند .حال سوال این است آنها که حساب شخصیتی و خانوادگی شان از این گروه ها جداست، آخر خط شان کجاست؟

۴ _تاریخ انقلاب اسلامی و آشوب ها و فتنه‌ها و اغتشاشات مایه عبرت است .هیچ برنامه دشمن (صدها برنامه )تاکنون موفق نبود .دلیل اصلی این است که عنایت خداوند قادر در محاسبات آنها نیست. علاوه بر آن در هیچ کشوری از کره زمین هیچ حمایتی از ناحیه عامه مردم از نظام حکومتی، نظیر جمهوری اسلامی مشابهی وجود ندارد .حال برخی تفاله‌های از دین و دنیا و زندگی بریده می توانند این نظام را سرنگون کنند؟

۵_ خانواده‌هایی که فرزندانشان احتمالاً فریب خورده و طعمه چنین گرگهای درنده انسان نما گردیده ،دست به کار شوند و آنها را نجات دهند یکی از راهها، همراهی و هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی و تدارک برنامه‌های تربیتی و آموزشی برای آنهاست.

۶_مسئولان ملی باید بسته آموزشی توجیهی و اطلاع‌رسانی را با محاسبات همه جانبه اجرایی نمایند و برخی را در زندان ها و برخی را از طریق رسانه ملی به اطلاع جامعه برسانند .البته شیوه های دیگری برای این موضوع وجود دارد. یاداوری این نکته لازم است تا رسیدن به مرز اقتدار همه جانبه ،همچنان با چنین دشمنی‌های دشمنان مواجه خواهیم بود .

۷_ از جمله بسته های آموزشی، ارائه چارچوبی از قوانین و ضوابط و شیوه‌های اعتراض های اجتماعی است که در نظام ما به رسمیت شناخته است و باید حدود آشوب و اغتشاش و اعتراض و براندازی و امثال آن شفاف گردد .اگر چه در همه موارد خارج از چارچوب ها توسط دشمنان و با جهت گیری تمرد و سرنگونی اقدام می شود .

۸ _مسئولان امنیتی همچون گذشته با تجربه موفق دهه ۶۰ از ظرفیت اطلاعاتی ۸۵ میلیونی استفاده نمایند.چارچوب و شرایط و کیفیت و محتوا و اولویت ها و موضوعات و زمان و ساز و کار شبکه سازی و مشارکت مردم و نوع بهره برداری و مستندات و نحوه تجزیه و تحلیل و نظام ارتباطی هدفمند و سازماندهی لازم آن طراحی، بازنگری و اجرا شود و نباید هیچ مخل امنیتی و وابسته به بیگانگان در هیچ نقطه ای احساس امنیت نماید. الحمدلله ظرفیت مشارکت و همکاری مردم ما برای تعهدات دینی و انقلابی در این خصوص بسیار بالا می باشد .

۹_ دستگاه های مسئول امنیتی و انتظامی در مواجهه با اغتشاش ها و براندازی ها با علم به حمایت و هدایت دشمنان، باید مرز بین عاطفه و ملاطفت و برخورد و ارشاد و سرکوب ضروری شدید و سپردن به دست قانون برای اعمال مجازات های لازم را از همدیگر تفکیک نمایند.مجال سواستفاده از رأفت نظام داده نشود. این رویه برخوردها با وجود خسارات بالای جانی و مالی و روحی و امنیتی مردم و بیت‌المال و جسارت بیش از حد آشوب گران، نارضایتی مردم را به دنبال دارد. به هر حال ،اعمال اقتدار ضروری و مناسب ،از ناحیه نظام برای مخلان نظم و امنیت و غارتگران اموال مردم با تحقیق مبنای شرعی و قانونی و عرفی و اجتماعی دارد و نباید کمترین تردیدی به خود راه داد.

۱۰_مسئولان بدانند و می‌دانند مردم حامی آنها هستند و به هیچ وجه زیر بار تعطیلی یا تقلیل اجرای حکم خداوند نظیرحجاب و امثال آن با ملاحظه شرایط و مقتضیات زمانی و ظرفیت ها و اصلاح و تکمیل شیوه ها و کوتاهی و قصور در انجام وظایف نخواهند رفت اگر مسئولی صلاحیت و معرفت و شناخت و ظرفیت و جسارت و جرات اجرای قانون را ندارد ،جای خود را به دیگر واجدان شرایط بسپارد .

والسلام .نصر عزیزی.مهر ۱۴۰۱

https://shoma-weekly.ir/Khkpqc