آقای یکی یدونه- میگن توی ژاپن یه شرکتی تأسیس شده به نام «شرکت معذرت خواهی»! اولش که شنیدم فکر کردم این شرکت برای به وجود اومده که اگر کسی، دیگری رو دل آزرده کرد و یا مسئولین ژاپنی خراب کاری کردند، این شرکت پول بگیره و به جای اونها از جامعه بشریت عذر خواهی کنه! اما در ادامه گفتند علت ایجاد شر کت معذرت خواهی آموزش معذرت خواهی به افرادی است که بلد نیستند! همانها که وقتی یه کاری رو خراب میکنند، رئیس تیم مذاکره کننده هم نمیتواند آنها را قانع کند. اینها باید هم که چنین آموزشهایی ببینند. خلاصه درگیر این شدم که کدام حالت به درد ما میخورد؟ دیدم هردو خوب است و صد البته برای ما مفید! در حالت اول که خیلی نیازمند آنیم، به دلیل آنکه مواردی که به معذرت خواهی نیاز دارد زیادند، مایه آرامش است. و صد البته ممد حیات است و مفرح ذات! مخصوصا اگر بابت اشتباهات مکرر مسئولین باشد. این معذرت خواهی حتی اگر از طرف دیگری هم باشد مایه آرامش است. اما حالت دوم! حالتی تقریبا نشدنی است! چرا که بیش از ۹۰ درصد مشارکت را میطلبد، و تازه معلوم نیست این آموزشهای معذرتی جواب دهد! البته انسان به امید زنده است! همین الآن دوستان کار آفرین به فکر باشند که حسابی جواب میدهد و بازارشان سکه سکه میشود. پس تا دیر نشده به خودتان بگیرید!