مجلس

الگوی تبلیغات اصولگرا‌ها نیاز به تغییر دارد

عوامل دیگر دخیل در انتخابات نیز‌‌ همان گونه که گفته شد، باید بررسی شود، به نظر می‌رسد که لیست اصولگرا‌ها هم باید با دقت بیشتری بسته می‌شد. همچنین به نظر می‌رسد که نحوه تبلیغات اصولگرا‌ها نیز نیاز به تغییر داشت و یا اینکه شعار‌های خود را باید بهتر انتخاب می‌کردیم.
بیش از سه روز است، نتایج قطعی انتخابات مجلس در بسیاری از حوزه ها مشخص شده است؛ هرچند از مدت ها پیش تصور بر آن بود که ترکیب مجلس تغییر خواهد کرد، کمتر کسی پیش بینی می کرد که این تغییر ترکیب حداقل در تهران بدین صورت رقم بخورد، به گونه ای که تمام افراد یک لیست در حوزه تهران وارد مجلس شوند و تمام افراد لیست دیگر از آن بازبمانند.

به گزارش «تابناک»، این اتفاق که می‌توان آن را در چندین انتخابات گذشته و حتی انتخابات مجلس ششم، بی‌سابقه دانست، واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت که از همه مهم‌تر، واکنش نمایندگان کنونی مجلس به آن بود، به ویژه نمایندگانی که جزو لیستی بودند که توفیق ادامه راه را پیدا نکردند.

در اولین و دومین جلسه بهارستان بعد از دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظر افرادی که در لیست اصولگرایان حضور داشتند و نتوانستند در این انتخابات پیروز میدان باشند، متفاوت بود. برخی حضور بعضی از چهره‌های اصولگرایی در لیست ائتلاف را عامل شکست می‌دانند و برخی دیگر حمایت دولت از یک لیست را دلیل شکست خود عنوان می‌کنند؛ اما می‌توان گفت که تقریبا همه پاسخ‌ها نشان می‌داد که همه امید آن‌ها به رأیی است که از دل شهرستان‌ها بیرون آمده است.

فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: این نتیجه نیاز به بررسی و تحقیقات گسترده دارد و باید به صورت ویژه عمکرد اصولگریان در سالهای گذشته توسط افراد مختلف و اصولگرایان بررسی تا نقاط ضعف شناسایی و رفع شود.

این نماینده اصولگرا گفت: البته مقداری از این اتفاق نیز طبیعی و قابل پیش بینی بود، زیرا وقتی دولتی بر روی کار می‌آید، حزب حاکم قطعا در مجلس هم حاضر می‌شوند، و به نوعی می‌توان گفت که مجالس متأثر از دولت‌ها هستند. از سوی دیگر، پشتیببانی جناح حاکم از لیست اصلاح طلبان نیز در این پیروزی مؤثر بوده است.

وی افزود: عوامل دیگر دخیل در انتخابات نیز‌‌ همان گونه که گفته شد، باید بررسی شود، به نظر می‌رسد که لیست اصولگرا‌ها هم باید با دقت بیشتری بسته می‌شد. همچنین به نظر می‌رسد که نحوه تبلیغات اصولگرا‌ها نیز نیاز به تغییر داشت و یا اینکه شعار‌های خود را باید بهتر انتخاب می‌کردیم.

وی در مورد تغییر اغلب نمایندگان گفت، این اتفاق طبیعی است، چون مشکلات اقتصادی در کشور وجود داشت و مردم به ویژه در شهرهای کوچک توقع دارند نمایندگان این مشکلات را رفع کنند که با توجه به بیشتر شدن مشکلات اقتصادی در چهار سال گذشته، موجب شد این تغییرات ایجاد شود.

https://shoma-weekly.ir/apPhTR