جامعه

القای ناامیدی و ضریب دادن به پروژه «مهاجرت به خارج از کشور»

یکی از کارویژه های اصلی دشمن در جنگ ترکیبی علیه مردم ایران، القای بن بست در بهبود امور و سیطره ناامیدی و القای آینده ای سیاه و تاریک است. یکی از خروجی های این عملیات رسانه ای، تشویق اقشار مختلف مردم به مهاجرت از کشور است.
متاسفانه برخی رسانه های اصلاح طلب در این پروژه ضدایرانی با دشمن همصدا و همراه هستند. این در حالی است که جریان اصلاح طلب در دوره ۸ ساله دولت روحانی، ضربات شدیدی به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد کرد. این طیف همچنین با فتنه ۸۸ و غائله آبان ۹۸ و همچنین در آشوب های اخیر، بر آتش آشوب بنزین ریخته و سفره مردم را کوچک کردند. با اینحال در اقدامی تأمل برانگیز در جایگاه شاکی نشسته و پازل دشمن در عملیات روانی علیه ملت ایران را تکمیل می کند.

در همین رابطه روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «مهاجران در موقعیت فرار از وضعیت فعلی؛رفتن به هر قیمتی» نوشت:«ما نتیجه حوادث سال ۸۸ را در سال ۸۹ با پدیده فرارمغزها مشاهده‌ کردیم. افراد ممکن است میل به مهاجرت داشته باشند، اما وقوع یکسری از اتفاقات، اقدام برای مهاجرت‌شان را سرعت می‌بخشد و میل را تبدیل به اقدام می‌کند. به‌هرحال آزادسازی مدرک، یادگیری زبان و انجام فرآیند پذیرش‌تحصیلی یا مهاجرتی در یک‌کشور، بین شش تا ۹ماه زمان می‌برد. حدس ما این است که این وضعیت در آمار سال آینده به‌شکل تصاعدی نشان داده شود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «سن‌مهاجرت پایین آمده است. قبلا یکی از انگیزه‌های افراد برای بازگشت به کشور، غم غربت و دوری از خانواده بود. اما حالا خانواده فرزندان را ترغیب به مهاجرت می‌کنند تا بعدا خودشان به آنها اضافه شوند. این سیگنال آماری نیست، تحلیلی است.. یک فرآیند مهاجرتی رخ داده است. زمانی که عوامل کلان مهاجرت تضعیف می‌شود، تمام بخش‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. تمام بخش‌هایی که از وضعیت ناپایدار اقتصادی و ناامیدی اجتماعی گلایه و شکایت دارند، می‌توانند در فرآیند مهاجرت قرار گیرند. به‌همین‌دلیل است که عوامل مهاجرت یک کشاورز درست مانند عوامل و دلایل مهاجرت پرستار و پزشک است... از سال99 بعد از آبان‌ماه 98 که بیشترین فشار اقتصادی و اجتماعی وارد شد، ما اولین هشدارها را دادیم.»
https://shoma-weekly.ir/uAY1lP