مجلس

اقدامات دولت بیشتر پیمانکاران را زمین‎گیر کرده است

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره و چگنی در مجلس شورای اسلامی در باره پروژه راه آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک گفت: یک نکته حائز اهمیت در خصوص پروژه راه آهن دورود–خرم‌آباد-اندیمشک این است که تا سال گذشته بودجه راه آهن از محل سهام فولاد اهواز تامین می‌شد، اما اعتبار پیش‌بینی شده از محل فروش فولاد امسال به پایان می‌رسد.
به گفته محمد رضا ملکشاهی راد  چنانچه پروژه راه آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک سال آینده تامین منابع نشود، عملا ادامه راه آهن با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: البته پیگیری و رایزنی‌هایی با وزیر راه انجام شده و این وزارت خانه آمادگی دارد در لایحه بودجه 98 یک ردیف جداگانه که از منابع درآمدهای دولت حاصل می‌شود، برای پروژه لحاظ کند.

 

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره و چگنی در خانه ملت تاکید کرد: یکی از مطالبات نمایندگان تسریع در عملیات اجرایی و اتمام راه آهن به عنوان یکی از زیر ساخت‌های توسعه در لرستان است.

 

ملکشاهی راد اظهار کرد: اگر چه اصرار ما این است که عملیات اجرایی پروژه از سمت خرم‌آباد به اندیمشک نیز آغاز شود، اما متاسفانه دولت چند سالی است که با کمبود اعتبارات مواجه است.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دولت60 هزار میلیارد تومان از طریق اوراق قرضه تامین اعتبار کرد که خود مزید بر علت شده تا عملیات اجرایی پروژه‌ها به کندی صورت گیرد.

 

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره و چگنی در مجلس عنوان کرد: نفس پیمانکاران گرفته و توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند، به طوریکه می‌توان گفت بیشتر پیمانکاران زمین‎گیر شده‌اند.

 

ملکشاهی راد ادامه داد: موضوع دیگر اینکه قیمت لوازم و مصالح در یک بازه زمانی کوتاه چندین برابر شده و در برخی پروژه‌ها کسی در مناقصه شرکت نمی‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت باید فکر اساسی برای ادامه کار پیمانکاران داشته باشد، افزود: باید مصالح با ارز دولتی تامین شده و درعین حال فهرست بهاء کار را سال آینده افزایش دهند، تا پیمانکار احساس ضرر نکرده و کار را ادامه دهد.

 

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره و چگنی در خانه ملت گفت: هرچند دولت در تنگنای مالی به سر می‌برد، اما ما نمایندگان در حال رایزنی برای گرفتن بودجه لازم را برای پروژه‌ها هستیم.

 

ملکشاهی راد از راه آهن به عنوان زیر ساخت توسعه حمل و نقل یاد و تصریح کرد: برای حمل کالا و مسافر حتما باید به بنادری مانند امام متصل شویم، از طرفی هم در حوزه صادرات و واردات نیاز به حمل و نقل ایمن و سریع داریم.

 

وی عنوان کرد: راه آهن از امکانات حمل و نقل ایمن و سریع و یک ضرورت شناخته شده است که اثر مستقیمی بر پویایی اقتصاد، تولید و توسعه صنعت گردشگری دارد.
https://shoma-weekly.ir/2C4ngk