مجلس

اقتصاد سیاسی بیشترین ضربه را به ما می زند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید از اقدامات و راه های رفته پیشینیان عبرت گرفته و راه های ناصحیح گذشتگان را طی نکند.
عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شاخصه های مورد نظر برای انتخاب رئیس جمهور آینده گفت: در انتخاب رئیس جمهور آینده باید سابقه افراد و نوع عملکرد آنها در گذشته، سعه صدر و نوع برخورد با مشکلات، میزان پایبندی وی نسبت به ولایت مد نظر قرار گیرد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، اخلاق مداری، پذیرش سه قوا، توفیق در سوابق قبلی، ولایت مداری، پاک دستی و اعتقاد به کار جمعی را از دیگر ویژگی های فرد منتخب برای ریاست دولت آینده برشمرد.

گفتگوی 8 نفره مناظره نبود

مصری درپاسخ به این سوال که ارزیابی ایشان از مناظره ها چگونه بوده و آیا برنامه های تلویزیونی و این مناظره ها به تنهایی می تواند ملاک انتخاب قرار گیرد ؟ گفت: مناظره ها، تنها برشی از شناخت این افراد به ما می دهد و البته این برنامه که با حضور 8 کاندیدا پخش شد مناظره نبود، و مناظره دو نفره صورت می گیرد،  بلکه تنها برنامه ای برای ابراز دیدگاه های این افراد نسبت به سوالات تعیین شده از سوی کارشناسان بود.
وی افزود: البته زمان در نظر گرفته شده نیز برای پاسخگویی به موارد مطرح شده زمان کوتاهی بود و امکان پاسخگویی کامل و جامع وجود نداشت اما در کل تا حدی فرصت شناخت را به مردم می داد.

آرامش و اخلاق مداری نکات مثبت مناظره

مصری،داشتن سعه صدر، اهل تعامل بودن و داشتن آرامش را از نکات مثبت اولین مناظره دانست و گفت: این موارد همگی از موارد مورد نیاز کشور در شرایط کنونی است که خوشبختانه در این مناظره رعایت شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بخش دوم این مناظره خوب نبود و عملا دستاوردی را برای مردم به دنبال نداشت، اما الا ای الحال فرصت خوبی است که به جای صرف هزینه های زیاد و تبلیغات پرهزینه یک تبلیغات محتوایی  صورت می گیرد و این دوره تبلیغات از وضعیت شکلی به محتوایی تبدیل شده که روند خوبی است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این برنامه با وجود رقابت بین کاندیداها حرمت ها حفظ و اخلاق مدارانه رفتار شد که خیلی مهم بود.

تمرکز مطالبات مردم از رئیس جمهور روی اقتصاد است

وی در بخش دیگر در پاسخ به اینکه هم اکنون ایران اسلامی نیازمند چه اقداماتی است و رئیس جمهور آینده برای رفع این نیازها چگونه عمل کند؟ گفت: هم اکنون تمرکز مطالبات مردم در ایران اسلامی در حوزه اقتصاد است و رئیس جمهور آینده باید با داشتن برنامه ای مدون، تیم کاری مجرب و پشتوانه عملیاتی اجرایی که از ملاک های اصلی است به میدان آمده و در جهت رفع این نیازها تلاش کند.
مصری افزود: همانگونه که گفته شد تمرکز مطالبات مردم بر روی اقتصاد بوده و ریشه اقتصادی دارد که دولت آینده باید به آن پرداخته و مردم را از اقتصاد سیاسی نجات دهد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آینده باید اقتصاد را به مسیر خود برده و به اقتصاد اقتصادی تبدیل کند، چرا که اقتصاد سیاسی بیشترین ضربه را به ما می زند.

گفتگو نکنیم که گفتگو کرده باشیم

وی دومین شاخصه در جهت رفع نیازهای ملت ایران را قوت در سیاست خارجی داست و گفت: رئیس جمهور آینده باید با یک تعامل و گفتگوی جدید در کنار حفظ کشور به نتایج مثبتی در این حوزه دست یابد، و در واقع گفتگو نکند که تنها گفتگو کرده باشد.
مصری گفت: عمده مطالبات مردم نسیت به رئیس جمهور آینده در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی است که باید با جدیت دنبال و در کوتاه مدت به انجام برسد.

دولت آینده خود را با سایر قوا هماهنگ کند

وی، تعامل با دیگر قوا را یکی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات دولت آینده برشمرد و گفت: دولت آینده باید بتواند بدون درگیری، لجاجت و پرهیز از هر گونه چالش خود را هماهنگ با سایر قوا کرده و مشکلات بین مسئولین به بخش های جامعه نکشد.
وی افزود: مسئولین باید مشکلات را بین خود حل کرده و کسانی که در راس مسئولیت قرا رمی گیرند باید افرادی آگاه و تسهیل کننده مشکلات باشند.
مصری، ایجاد آرامش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... را ضروریات دولت اینده برشمرد.
وی در خصوص عملکرد دولت نهم و دهم گفت: با توجه به اینکه در آخرین روزهای این دولت به سر می بریم دیگر سخن گفتن در مورد آن ضرورتی ندارد، اما دولت اینده باید با عبرت از پیشینیان، راه های ناصحیح را که قبلا رفته اند پیش نگیرد.

مشکلات دولت ها به خود مردم بر می گردد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم گفت: مردم باید افرادی را که از اول انقلاب تاکنون دارای سابقه خوب و مناسبی بوده انتخاب کنند چرا که ایرادات دولت تا حد زیادی به خود ما بر می گردد و این مردم هستند که باید فرد اصلح را انتخاب کنند تا دچار مشکل نشوند.
مصری تصریح کرد: متاسفانه ما همیشه به دنبال چهره جدید هستیم اما هوشیاری و درایت به انتخاب افرادی که امتحان خود را طی سالیان پس داده و موفق بوده اند اقدام کنیم چرا که توجه به سابقه افراد تا حد زیادی راهگشاست.
وی در خصوص مصوبات سفرهای دولت به استان کرمانشاه و تحقق یا عدم تحقق آن گفت: یک سری از مصوبات سفرهای دولت همان اقدامات روتین و در دست انجام کشور بوده که مصوبه سفر معرفی شده اند و بخشی از آنها نیز محقق شده اند اما برخی دیگر نیز که جزو اصلی ترین مصوبات دولت خصوصا در استان کرمانشاه بوده هنوز انجام نشده است.
وی، پالایشگاه آناهیتا را مهمترین مصوبه دور اول سفر دولت به استان کرمانشاه برشمرد و گفت: متاسفانه این پرو‍ژه با وجود رفع موانع هنوز هم تعطیل بوده و جلسات زیادی نیز پیرامون آن برگزار شده است و در این جلسات همه طرفین به جز وزیر نفت به تعهدات عمل کرده و چک 20 میلیارد تومانی از سوی صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی به مدیر پرو‍ژه تحویل و در مجموع تا دوماه دیگر باید 150 میلیارد تومان تخصیص یابد تا پرو‍ژه اجرایی شود.

آرزوی شنیدن سوت قطار به دل مردم کرمانشاه مانده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم، دیگر پروژه مهم استان کرمانشاه را راه آهن دانست و گفت: متاسفانه این پروژه از درخواست های مردم استان کرمانشاه از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی بوده که تا دولت دهم نیز ادامه داشت و آرزوی شنیدن سوت قطار به دل مردم کرمانشاه مانده است و نمی دانیم چند سال دیگر باید انتظار آن را کشید.
مصری تصریح کرد: این پرو‍ژه آنقدر پرو‍ژه سنگینی نبود که همه سال به طول بیانجامد و هم اکنون نیز که قول پایان آن تا تابستان امسال  داده شد که بنده یقیین دارم این قول نیز عملی نشده و محقق نخواهد شد.

پالایشگاه آناهیتا وضعیت کرمانشاه را متحول می کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم گفت: همانگونه که گفته شد پالایشگاه آناهیتا یکی از مهمترین پروژه های استان کرمانشاه محسوب می شود و اگر ده ها پروژه کوچک از استان حذف شود باید این پروژه به ثمر برسد چرا که این پروژه به تنهایی با دهها پرو‍ژه از این دست برابری و نقش بسزایی در رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در استان کرمانشاه دارد.
وی افزود: این پروژه در واقع وضعیت استان کرمانشاه را متحول خواهد کرد و ما همه تلاشمان را در اجرای آن انجام می دهیم و در صورت حل تمام مشکلات و در مرحله اجرا قرار گرفتن ظرف سه سال شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.
مصری ادامه داد: هم اکنون همه چیز آماده است و در صورت عمل به تعهد از سوی وزارت نفت اجرا خواهد شد و اجرای آن یک عزم جدی را می طلبد.

اعتقاد به عمل و اعتماد به مردم رمز پیروزی امام (ره)

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر با تسلیت ایام سوگواری بنیانگذار انقلاب گفت: کار حضرت امام (ره) را نمی توان گفت نفس قدسی نبوده، چرا که این اقدام با معادلات و دو دو تا چهارتای امروز امکان پذیر و قابل عمل نبود.
وی افزود: امام (ره) دو ویژگی داشت که باعث پیروزی و به نتیجه رسیدن انقلاب شد.
مصری ادامه داد: اعتقاد به کاری که انجام می داد و تحمل سختی آن و اعتقاد و اعتماد به مردم و قبول امت دو ویژگی امام (ره) بود که باعث پیروزی انقلاب شد.
وی گفت: امام (ره) امت را قبول داشت و این باعث شد که قدرت پوشالی منطقه نتواند در برابر خواسته های او مقابله کند.

اتحاد و همدلی ضرورت ادامه انقلاب است

مصری نقش انقلاب اسلامی را در بیداری اسلامی منطقه بسیار موثر دانست و گفت: اثرات این انقلاب تنها بر کشور ما نبود بلکه امروز شاهدیم این نفس قدسی توسط مقام معظم رهبری به تمام منطقه رسیده و وموج اسلام گرایی در منطقه و سایر کشورها راه افتاده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: امروزه ویژگی های انقلاب با ویژگی های امام (ره) پیوند خورده و همه جهان اول امام خمینی را می شناسند و سپس انقلاب اسلامی را .
وی ادامه داد: امروزه و پس از گذشت سالیان از انقلاب اسلامی، وظیفه ما قداست و پاسداری از آرمان های امام راحل و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.
مصری در پایان گفت: هم اکنون ما باید با پیروی از رهبر معظم انقلاب از طریق چهارچوب های تعیین شده از سوی امام (ره) پرداخته و با اتحاد، همدلی و برداری حرکت و از ارزش های انقلاب دفاع و حفاظت کنیم.

https://shoma-weekly.ir/Cp98qa