مجلس

افشاگری رهبر از تفاهم‌نامه مخفیانه با صندوق جمعیت سازمان ملل

نماینده تهران با انتقاد از اقدام بی‌سابقه حوزه زنان و خانواده به بهانه تحقق برنامه پنجم توسعه در امضای تفاهمنامه‌ای با صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران گفت: مفاد پذیرفته‌شده با گذشت پنج ماه به اطلاع افکار عمومی نرسیده است.
فاطمه رهبر، رئیس فراکسیون زنان، در نطق میان دستور خود ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و آرزوی سلامتی برای جانبازان معزز اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما مسلمانان هر روز چند نوبت اقامه نماز را بر خود واجب میدانیم تا بیاموزیم جز خداوند متعال سرتعظیم بر کسی فرود نیاوریم، روزه میگیریم تا در میزان سختیها توانمان را بالا ببریم همچنین محرم و صفر را به عزاداری سالار شهیدان میپردازیم تا روحیه مقاومت را فراموش نکنیم و دهها توصیه دینی دیگر را به کار میگیریم تا روح را صیقل داده و جسم را سلامت داشته و ایمان و تقوا را افزون نماییم تا در برابر نیرنگها و فریبهای دشمنان انسانیت و معنویت ثابت قدم بایستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با این روحیه، آمریکا بداند با تشدید تحریمها و عدم اجرای تعهدات و حتی با محدود کردن تعداد سانتریفیوژها، توقف تحقیق و تعطیلی طولانی مدت آب سنگین اراک یا حتی بازرسیهای نامحدود و سرزده از تاسیسات هستهای برای مردم غیور جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد و مانند گذشته در روند توسعه و گسترش پیشرفت کشور فعالیت خواهند نمود.

نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا در اقدامی بیسابقه بدون اطلاع و هماهنگی با مراکز قانونگذار بر خلاف اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی در حوزه زنان و خانواده به بهانه تحقق برنامه توسعه پنجم تفاهمنامه با صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران به امضا رسیده است که مفاد پذیرفته شده با گذشت ۵ ماه به اطلاع افکار عمومی نرسیده است.

وی یادآور شد: یکی از کارکردهای نهادهای بینالمللی به ویژه نهادهای بینالمللی فعال در حوزه اجتماعی نفوذ نرم و خزنده در کشورها و تغییر و استحاله فرهنگ بومی کشورهای مختلف در جهت منافع و راهبردهای نظام سلطه است، موضوعی که بارها در نسخههای صندوق بینالملل پول، یونسکو، سازمان بهداشت جهانی و دیگر نهادهای مشابه برای کشورهای در حال توسعه مشاهده شده است.

رهبر تاکید کرد: تفاهمنامه همکاری پنجمین برنامه کشور در قالب ۵ برونداد کاری مشترک با صندوق جمعیت سازمان ملل تحت عنوان تقویت ظرفیت ملی در جهت تدوین و اجرای برنامه حمایتی برای نهاد خانواده و خانوارهای دارای سرپرست زن و زنان کم بضاعت است که در روز ۲۱ خرداد ۹۳ توسط معاونت زنان وخانواده نهاد ریاست جمهوری و مدیر دفتر صندوق جمعیت جهانی سازمان ملل در ایران در محل معاونت به امضا رسید.

وی افزود: سوال اساسی و مهم از مسئولان آن است که چگونه قرار است سازمان بینالمللی با مبانی غربی و سکولار در یکی از دینیترین زمینهها و شئونات اداری جامعه یعنی خانواده و خانواده سالم برای کشور مسلمانی چون ایران بسته و الگو ارائه کرده و با ایجاد خانواده سالم در کشور ایران کمک کند؟ قرار است چه راهبرد کلانی به کشور ایران دیکته شود و اساسا خانواده سالم مدنظر این نهاد بینالمللی چه نسبتی با خانواده سالم مدنظر اسلام دارد؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری، ادامه داد: مقام معظم رهبری چندی پیش خطاب به مسئولان زن دستگاهها تاکید داشتند که باید ذهنمان را از تفکرات غربی که یک تفکر کلیشهای غلط که ظاهرش دلسوزانه و باطنش خائنانه است خلاص شویم حال آنکه در برنامهریزیهای سازمان مذکور مواردی همچون به رسمیت شناختن آزادیهای جنسی بی قید و شرط افراد، کاهش نرخ باروری، کندی رشد جمعیت به منزله پایه توانمندسازی اقتصادی زنان، پیشرفت جوامع در عرصههای مختلف و کلید مقابله با فقر یاد شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: در واقع این صندوق صراحتا باروری و فرزندآوری را مانعی برای پیشرفت زنان خانواده و اجتماع تلقی میکند همچنین جمعیت سازمان ملل متحد از آموزش زنان و دختران به عنوان ابزاری برای کاهش رشد جمعیت یاد میکند در حالی که راهبرد کلان جمهوری اسلامی کاملا مغایر است.

وی به برخی از مواد این تفاهمنامه اشاره کرد و گفت: مطابق این تفاهمنامه استخدام مشاوران ملی با نظارت صندوق جمعیت سازمان ملل جهت ارائه کمک فنی، استخدام مشاوران بینالمللی جهت ارائه کمک فنی به معاونت، تشکیل بانک اطلاعات زنان و زنان سرپرست خانواده، حمایت از دورههای آموزش بومی شده برای کارمندان سازمانهای دولتی، قضائی، نیروهای پلیس و غیره، آموزش آموزشگر برای تدریس خانواده سالم، وارد کردن مباحث خانواده سالم به محتوای آموزشی کلاسها به تصویب رسیده است.

رهبر یادآور شد: برونداد دیگر صندوق با همکاری مرکز آمار ایران، پژوهشکده آمار و دانشگاه تهران، دانشگاه علوم اجتماعی و گروه جمعیتشناسی در حال انجام است که در قالب این برونداد مرکز آمار ایران پژوهشکده آمار و گروه جمعیتشناسی اقداماتی را درحال انجام دارند لذا مطابق این تفاهمنامه دادههای جمعآوری شده که کاملا مرتبط با مسایل امنیت ملی و راهبرد جمهوری اسلامی ایران است به صورت دقیق و مبسوط در اختیار سازمان ملل قرار میگیرد.

وی افزود: از رئیس جهمور درخواست دارم نسبت به پذیرش این تعهدات توضیحات لازم را ارائه کند که شاید بهتر بود در حهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید بر سیاستهای افزایش جمعیت معاونت امور زنان و خانواده نسبت به اجرایی شدن ماده ۲۳۰ قانون برنامه توسعه پنجم و افزایش مرخصی زایمان قانون حمایت از خانواده، پرداخت مستمری زنان سرپرست خانواده و طرح تسهیل ازدواج، قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه لایحه بیمه زنان خانواده و کاهش ساعت کاری بانوان اقدام میکرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری فراکسیون زنان و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی دو طرح پیشنهادی در مورد مرکز عالی فرا قوهای به دفتر مقام معظم رهبری تقدیم شده تا با همسویی و هماهنگی با دیگر طرحهای ارائه شده فرصتی برای زنان و دختران عزیز در کشور جمهوری اسلامی ایجاد شود.


https://shoma-weekly.ir/m1KA1c