سیاسی

افزایش کارآفرینی محققان با تسهیلات شرکت های دانش بنیان

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ و اندیشه اسلامی به دانشجویان از طریق اساتید تصریح کرد: اساتید با برگزاری کلاس ها در چارچوب های علمی، آموزشی و اعتقادی به تربیت دانشجویان مطابق با استانداردهای روز بپردازند.
علی عباسپور،رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات در نشست معارفه اعضای هیات علمی جدید این واحد دانشگاهی ، تصریح کرد: شغل معلمی دارای اجر مادی و معنوی بوده و خدمت به نسل جوان و تربیت نیروی انسانی متخصص برای نظام جمهوری اسلامی ایران، وظیفه ای سنگین و پرافتخار است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات بر لزوم کاهش اتکا به شهریه دانشجویان و توجه بیش از پیش به درآمدزایی از طریق پروژه های علمی و تحقیقاتی تاکید و خاطر نشان کرد: ضروری است طرح های پژوهشی علاوه بر انتشار مقالات آن با ضریب تاثیر بالا در مجلات معتبر علمی، به درامدزایی برای دانشگاه و اساتید از طریق انعقاد قرارداد با مراکز، دستگاه ها و نهاد های مختلف نیز منجر شود .

عباسپور شرایط جامعه دانشگاهی امروز کشور را با سال۱۳۶۳ متفاوت دانست و گفت: در سال های پس از انقلاب اسلامی، از هر ۱۰۰ هزار متقاضی ورود به دانشگاه ها تنها ۱۰ نفر قادر به ورود در آن دانشگاه ها بودند و تعداد دانشجویان کشور در مجموع ۱۵۰ هزار نفر بود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی هم اینک دارای بیش از ۴ میلیون دانشجو است و با توجه به سیاست های نظام آموزش عالی کشور در دولت های مختلف بخشی از ظرفیت های دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیش از متقاضیان ورود به دانشگاه ها است.

عباسپور تنوع بخشی به حوزه هایی چون تولید، کشاورزی، دامپروری و نفت را با همکاری صنعت و دانشگاه میسر دانست و خاطرنشان کرد: عدم تاثیرگذاری نیروی متخصص در بهبود اقتصاد کشور ، نشان دهنده نقص تعامل بین صنعت و جامعه دانشگاهی کشور است.

وی تسهیلات و قوانین در حوزه تاسیس شرکت های دانش بنیان و انجام پروژه های پژوهشی را مطلوب خواند و اظهار داشت: امید است با استفاده از شرایط ایجاد شده در محیط دانشگاهی، میزان اقبال به کارآفرینی و درآمدزایی توسط اساتید و محققان واحد در ۵ سال آتی افزایش یابد.

https://shoma-weekly.ir/MtW1AW