مجلس

افزایش پهنای باند مستلزم بسترسازی فرهنگی است

در رابطه با پهنای باند اینترنت ما نمی‌توانیم مانع آن باشیم، زیرا دنیا، دنیای فناوری است و از طرفی مزایای زیادی نیز دارد، اما برخی از افراد ایراداتی را به آن خواهند داشت. اما هر فناوری نوینی مزایای خوبی راهم در بردارد.
عبدالرضا عزیزی رئیس فراکسیون فرهنگ، رسانه و هنر در رابطه افزایش پهنای باند اینترنت اظهار داشت: اکنون عصر تکنولوژی و فناوری است و به طبع نمیتوان با پیشرفت تکنولوژی وفناوری مقابله کنیم. لذا با توجه به سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی و فناوری باید آن را مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با پهنای باند اینترنت ما نمیتوانیم مانع آن باشیم، زیرا دنیا، دنیای فناوری است و از طرفی مزایای زیادی نیز دارد، اما برخی از افراد ایراداتی را به آن خواهند داشت. اما هر فناوری نوینی مزایای خوبی راهم در بردارد.

عزیزی ادامه داد: بنابراین سرعت پهنای باند اینترنت باید افزایش یابد اما این مستلزم یک بستر سازی فرهنگی و آمادگی در جامعه است. یعنی باید این مسئله را مدیریت کنیم. اگر این فناوری از ابتدا درست استفاده شود همانند خیلی از خانوادهها در کشورهای دیگر که زمان خاصی را برای ورود فرزندانشان به اینترنت دارند و یا خانوادهها به صورت مستقیم بر روند استفاده آن کنترل دارند؛ این کار به معنای مدیریت حقیقی است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خانوادهها توسط دولت خاطر نشان کرد: برای این بسترسازی باید هم خانوادهها و هم دولت کمک کند تا ایجاد شود. دولت ابتدا باید فرهنگ سازی کند و خانوادهها را آگاه کنند تا از فرزندان خود غافل نشوند. نماینده مردم شیروان تصریح کرد: سرعت باند اینترنت خوب و مفید است اما ما نباید کاری را انجام بدهیم که فرزندان و جوانانمان را از دست  بدهیم؛ به نظرمی رسد دیگر این فناوری به دردمان نخورد. در مرحله اول ما باید بچههای خود را حفظ کنیم که بهتر خط مقدم هم خانوادهها هستند؛ خانوادهها باید از لحاظ فرهنگی آموزش ببینند و از نظر مذهبی و دینی فرزندان خود را تربیت کنند تا این مسئله را به خوبی مدیریت کنند.

https://shoma-weekly.ir/Z46uy6