مجلس

افزایش نارضایتی مردم از دانشگاه آزاد در پی بالارفتن شهریه‌ها

در حوزه دانشگاه آزاد مسئله‌ای که حایز اهمیت است، این دانشگاه یک رقم قابل توجهی افزایش شهریه داشته است که مشکلاتی را برای دانشجویان به وجود آورده که باعث نارضایتی مردم و مراجعات و تلفن‌هایی از سوی آنان شده است.
قاسم احمدی لاشکی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات از حضور دو وزیر آموزشی کشور در این کمیسیون خبرداد و گفت: به دلیل تعطیلات سه هفتهای که نمایندگان مجلس داشتند؛ و به جهت شروع سال تحصیلی هم دانش آموزی و هم دانشجویی حضور سه وزیر آموزشی در کمیسیون آموزش و تحقیقات هماهنگ شد تا وزیر آموزش و پرورش، سرپرست وزارت علوم و رئیس دانشگاه آزاد حضور یابند.

وی افزود: این حضور به دلیل آن است که مجلس بتواند در این فرصت کم در هفته اول کاری خود برنامههای آموزشی لازم را برای شروع سال تحصیلی ارائه دهد و همچنین از برنامههای آموزشی در دانشگاهها ومدارس وزارتخانهها مطلع گردد.

احمدی تاکید کرد: در این جلسه کمیسیون به هیچ عنوان در حوزه عزل و نصبهای دانشگاهها برنامهای ندارد و به این بحث ورودی نخواهد داشت؛ ما بیشتر به دنبال این هستیم تا مباحث آموزشی در مدارس و دانشگاهها را در سال تحصیلی جدید جویا شویم و از تدابیری که در این حوزه اندیشیدهاند، مطلع شویم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در این جلسه اظهار داشت: در حوزه دانشگاه آزاد مسئلهای که حایز اهمیت است، این دانشگاه یک رقم قابل توجهی افزایش شهریه داشته است که مشکلاتی را برای دانشجویان به وجود آورده که باعث نارضایتی مردم و مراجعات و تلفنهایی از سوی آنان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در فرآیند آموزشی، آموزش و پرورش هم به جهت تراکم نمیتواند مباحث آموزشی را به بدنه آموزشی و مدارس تزریق بکند، که بالطبع آنها هم یک سری مشکلاتی داشتهاند و حرفهایی برای رفع این موانع خواهند داشت.

https://shoma-weekly.ir/qS3YCM