مجلس

افزایش قیمت خودرو قانع‌کننده نیست

بحث افزایش قیمت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شد. در نشستی که بامسئولین خودرو سازی داشتیم بحثهای مختلفی مطرح شد که به نظر کمیسیون این مباحث قانع کننده نبود همچنین این بحث در کمیسیون اصل 90هم دنبال شد که متاسفانه در آنجا هم نتیجه نرسید .
سید عنایت الله هاشمی  عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات مجلس در راستای کنترل و نظارت قیمت خودرو گفت : بحث افزایش قیمت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شد. در نشستی که  بامسئولین خودرو سازی داشتیم بحثهای مختلفی مطرح شد که به نظر کمیسیون این مباحث قانع کننده نبود  همچنین  این بحث در کمیسیون اصل 90هم دنبال شد که متاسفانه در آنجا هم نتیجه نرسید .

وی با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص در این زمینه خاطر نشان کرد: نهایتاً بحث تحقیق و تفحص در رابطه با افزایش خودرو ها مطرح شد و در مجلس هم این مسئله به تصویب رسید. اعضای این کمیته هم مشخص شده اند و اکنون کار تحقیق و تفحص شروع شده است و اکنون باید منتظر نتیجه گزارش این کمیته باشیم .

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در ادامه تصریح کرد : در نشستی که با مسئولین خودروسازی داشتیم .مباحثی که مطرح شد  ضد و نقیض بود ، همین امر باعث قانع نشدن اعضای کمیسیون شد . البته کمیته تحقیقی جزئیات این مسائلی که آنها مطرح می کنند را مشخص میکند. وی افزود :آنها یکی از دلایل افزایش خودرو را بالا رفتن قیمت مواد اولیه مطرح کردند و دلیل دیگر را افزایش قیمت ارز بیان کردند .یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت را کاهش تولید خودرو دانستند که باعث به وجود آمدن بازار سیاه شد.

نماینده مردم سپیدان با اشاره طرحهای پیشنهادی ادامه داد: از پیشنهادهای مطرح شده آن بود که قیمت تمام شده خودرو و قیمت بازار را محاسبه کنند و ماتفاوت را به حساب خزانه واریز شود که یکی از بحثهای مهم بود که باید دید تا چه حد می توانند اجرایی کنند زیرا قیمت گذاری مشکل بود . بحث دیگری که مطرح شد برای کنترل بازار سیاه خودرو بود که بنده هم برای کوتاه شدن دست دلالان پیشنهاد دادم که در سال اولی که خودروخریداری می شود اگرمالیات نقل و انتقال سنگینی دریافت شود دیگر برای دلالان مقرون به صرفه نیست  و به طور طبیعی بازار سیاه خودرو از بین خواهد رفت.البته اکنون شورای  رقابت وارد قضیه شدند و یک قیمتی را تعیین کردند اما این مسئله به کمیته تحقیق تفحص کاری ندارد و آنها کار خود را دنبال می کنند تا به نتیجه برسند .   

https://shoma-weekly.ir/vuTz6n