مجلس

افزایش قیمتها باعث نارضایتی عمومی می شود

در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها قرار بود دولت افزایش قیمت نداشته باشد . چرا که این گرانی موجب افزایش فشار برمردم می شود و این افزایش قیمتها باعث نارضایتی عمومی می شود . بنابراین قرار شد که در چارچوب طرح دو فوریتی تصویب کنیم و عملیاتی گردد‌.
موسی الرضا ثروتی عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر جوانان و ورزش  عنوان کرد : در خصوص استیضاح وزیر جوانان و ورزش ،استیضاح شروع شد ، ولی به دلیل مسائل اقتصادی جاری که در جامعه وجود  دارد ، مانند گرانی، تورم و نرخ ارز نمایندگان دو طرح یک فوریتی را مطرح کردند که تشخیص دادند که این مسائل مهم تر از این استیضاح است . به همین دلیل توافق کردند که استیضاح را به تاخیر بیاندازند و در واقع از این کار  منصرف شدند تا به مسائل اقتصادی رسیدگی نمایند .
وی تصریح کرد‌: این انصراف حاکی از این نیست که ایرادی بر وزارت ورزش نبود ولی نمایندگان توافق کردند و امضای خود را پس گرفتند تا استیضاح به بعد موکول شود و دو طرح یک فوریتی نیز تصویب شد . در این طرح آمده است که نرخ ارز وارد به خزانه شود و دولت اینها را به عنوان یارانه و کارهای دیگر بکار نگیرد‌.
نماینده مردم بجنورد در ادامه  خاطر نشان کرد : طرح دیگر آن بود که در اجرای  قانون هدفمند کردن یارانه ها دولت افزایش قیمت نداشته باشد . چرا که  این گرانی موجب افزایش فشار برمردم می شود و این افزایش قیمتها باعث نارضایتی عمومی می شود . بنابراین قرار شد که در چارچوب طرح دو فوریتی  تصویب کنیم و عملیاتی گردد‌.
ثروتی در خصوص طرح الحاق کمیته امداد به ماده 107اظهار داشت : مطابق این طرح کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت مالیاتها معاف می شوند . این مسئله در کمیسیون های مربوطه چون اقتصادی و برنامه وبودجه و اجتماعی به تصویب رسیده است ولی هنوز به صحن نیامده که به زودی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد

https://shoma-weekly.ir/mMq47W