مجلس

افزایش اعتبار برای بیمه زنان خانه دار در بودجه 93

رئیس فراکسیون زنان مجلس، با تاکید بر اینکه طرح بیمه زنان خانه‌دار همچنان به قوت خود باقی است، گفت: نه تنها این طرح متوقف نشده بلکه در تلاشیم با اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل، مبلغ 200 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 93 برای این طرح در نظر بگیریم.
فاطمه رهبر در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در مورد طرح بیمه زنان خانه‌دار، افزود: این طرح متوقف نشده بلکه تنها زنان مناطق محروم و زنان بی سرپرست در اولویت بیمه قرار گرفتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، بیمه شدن همه زنان خانه‌دار همچنان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: سال گذشته در کمیسیون تلفیق مبلغ 100 میلیارد تومان برای بیمه شدن زنان‌ خانه‌دار در مجلس به تصویب رسید که تا پایان سال حدود 200 هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: متاسفانه در لایحه بودجه سال 93 بیمه زنان خانه‌دار نه تنها افزایش اعتبار نداشت بلکه نسبت به سال گذشته با کاهش 85 درصدی مواجه شد، اما فراکسیون زنان به کمیسیون اجتماعی و کمیسیون تلفیق پیشنهاد داد تا این اعتبار افزایش یابد.

رهبر در تشریح چگونگی افزایش اعتبارات برای بیمه زنان خانه‌دار، یادآور شد: بر اساس پیشنهاد ارایه شده به کمیسیون تلفیق،‌ قرار شد مبلغ 200 میلیارد تومان به طرح بیمه زنان‌ خانه‌دار اختصاص یابد که تا پایان سال 400 هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: علاوه بر تلاش مجلس برای افزایش اعتبارات طرح بیمه زنان خانه‌دار،‌ در تلاش هستیم تا ردیف بودجه‌ای مستقل برای این طرح در نظر بگیریم تا به صورت قانون درآمده و هرساله اعتباری برای آن درنظر گرفته شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی،‌ با تاکید بر اینکه زنان محروم در مناطق محروم و زنان سرپرست خانوار در اولویت طرح بیمه زنان خانه‌دار قرار دارند،‌ گفت: به طور حتم با اجرای این طرح در سال‌های آینده شاهد پوشش بیمه‌ای تمام زنان متاهل و خانه‌دار خواهیم بود.

https://shoma-weekly.ir/zRd8ZT