ویژه

افتخار می‌کنم که شاگرد مرحوم مرتضایی‌فر بودم

اولین اجرای بنده بود و بنا بود که در مصلی تهران نمازجمعه برگزار شود و به من نیز گفتند که شما به طور رسمی باید اجرا را شروع نمایید. نیروهای امنیتی خیلی مشتاق نبودند که بنده آنجا باشم هم به‌جهت عدم آشنایی با بنده و هم به دلیل اینکه من بسیار جوان بودم. در آن شرایط مرحوم مرتضایی‌فر همچون پدری دست من را گرفته بودند و نمی‌گذاشتند که از کنارشان فاصله بگیریم و از من حمایت می‌کردند. من ارادت ایشان را به مقام معظم رهبری به عینه مشاهده می‌کردم و هر زمانی که مقام معظم رهبری را زیارت می‌کردند دستشان را به سینه و به صورت تعظیم خدمت ایشان عرض ادب می‌کردند.
مهدی قربانعلی یکی از مجریان جوان برنامههای تریبون نمازجمعهی تهران که این روزها یاد تکبیرهای رسای مرحوم مرتضاییفر را برای مومنین و متدینین تهرانی زنده میکند، از سجایای اخلاقی و ممشای رفتاری بلال انقلاب میگوید:

 مهمترین خصوصیات و سجایای اخلاقی مرحوم مرتضاییفر چه بود و آیا شما از تجربیات ایشان در اداره و مجریگری نمازجمعه بهره مند شدید؟

ابتدا جا دارد درگذشت مرحوم مرتضاییفر را تسلیت عرض نمایم. ایشان هم یک الگوی رفتاری و هم یک الگوی اجرایی برای ما مجریان تریبون نمازجمعه بودند. افتخار میکنم که شاگرد ایشان بودم. همیشه از نوع رفتار و نوع اجرای مرحوم مرتضاییفر الگو برداری کردهام و این را به عنوان یک افتخار برای خودم در نظر میگیرم. مرحوم مرتضاییفر ویژگیهای بارز اخلاقی  زیادی داشتند. مدت زمانیکه من بصورت مستقیم و تنگاتنگ با ایشان در ارتباط بودم تجربیات خوبی از ایشان کسب نموده ام . مرحوم مرتضاییفر بسیار خوش برخورد و از لحاظ ارتباط جمعی بسیار قوی بودند و بنده هیچ وقت در اخلاق مرحوم مرتضاییفر تکبر و غرور را ندیدم. جاذبه خاص ایشان در شرکت مردم در نمازجمعه موثر بود و از همه مهمتر، تسلط ایشان در اجرای مراسمات و اتکاء داشتن به خداوند بسیار برای من آموزنده بود. به جرأت عرض میکنم که مرحوم مرتضاییفر همه امورش خدایی بود. در نوع رفتار و اجرای ایشان بنده اخلاص را میدیدم. مرحوم مرتضاییفر در انتقال دادن تجربیات به جوانان دریغ نمیکردند. بنده انصافا نسبت به ایشان مدیونم. برخی مواردی که  من اشتباهی داشتم گوشزد میکرد و نوع گفتار مرحوم مرتضاییفر آنقدر زیبا بود که همچون شهدی در دل انسان جا باز میکرد.

مهمترین و شیرین ترین خاطرهای که شما از مرحوم مرتضاییفر دارید را برای خوانندگان آدینه تهران بفرمایید؟

اولین اجرای بنده بود و بنا بود که در مصلی تهران نمازجمعه برگزار شود و به من نیز گفتند که شما به طور رسمی باید اجرا را شروع نمایید. نیروهای امنیتی خیلی مشتاق نبودند که بنده آنجا باشم هم بهجهت عدم آشنایی با بنده و هم به دلیل اینکه من بسیار جوان بودم. در آن شرایط مرحوم مرتضاییفر همچون پدری دست من را گرفته بودند و نمیگذاشتند که از کنارشان فاصله بگیریم و از من حمایت میکردند. من ارادت ایشان را به مقام معظم رهبری به عینه مشاهده میکردم و هر زمانی که مقام معظم رهبری را زیارت میکردند دستشان را به سینه و به صورت تعظیم خدمت ایشان عرض ادب میکردند.

 مهمترین الگویی که در ذهن شما از مرحوم مرتضاییفر مانده و شما باید این الگو را به نسلهای بعدی مجریان نمازجمعه انتقال دهید چیست؟

التزام عملی به  نظام مهم ترین الگویی است که از ایشان در ذهن من نقش بسته است. ایشان التزام قلبی نسبت به نظام، امام راحل، مقام معظم رهبری، شهداء و نمازجمعه داشتند. ایشان زمانی که شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل را میگفتند با تمام اعضاء و جوارحشان این شعارها را میگفتند. من از ایشان یاد گرفتم که اگر چیزی را عنوان کنم با ایمان قلبی ابراز کنم که تأثیر آن بر مخاطب خیلی بیشتر خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/JGt5FH