جامعه

اغتشاشات اخیر، نتیجه جنگ شناختی دشمنان بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک بیان کرد: رشد ابزار فناوری جنگ‌های شناختی را ایجاد کرد که به‌وسیله آن بر ذهن افراد سوار می‌شوند؛ دشمنان با جنگ‌های شناختی بر ذهن کسانی که هیچ آگاهی ندارند سوار می‌شوند و نتیجه آن همین اغتشاشات اخیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک یکی از مسائل اساسی از قبل از انقلاب تا به امروز را فرهنگ دینی دانست و گفت: فرهنگ دینی زیرساخت همه فعالیت‌های تربیتی، آموزشی، فرهنگی و حتی اقتصادی و اجتماعی در کشور است. اگر در این زمینه از منابع اصلی خوب استفاده نکنیم ناچار به تسلیم در برابر آورده‌های فرهنگی غربی‌ها و بیگانگان خواهیم بود که نتیجه آن تغییر سبک زندگی است.

وی با بیان اینکه در متن برنامه‌های اصلی فرهنگی، راهبردهای فرهنگ دینی را در خدمت داریم، اظهار کرد: متأسفانه آن کسانی که باید وارد میدان شوند با سستی و ضعف وارد می‌شوند و توجهی به مسائل اصلی ندارند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مسئله تهاجم فرهنگی که رهبر انقلاب آن را مطرح کردند، بیان کرد: علی‌رغم استفاده رهبر انقلاب از این واژه، بعضی از مسئولین بنا را بر تعامل فرهنگی گذاشتند. رهبر انقلاب سال‌ها قبل پیش‌بینی کردند که بیگانگان در منازل تک‌تک افراد جامعه ایران برای شکل‌دهی به تقویت باور و سبک زندگی غربی حضور خواهند داشت و خطاب به حوزه‌های علمیه تأکید کردند برای آینده باید مسائل فرهنگی را پیش‌بینی کنید.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه رهبر انقلاب سال‌ها قبل حوزه علمیه قم را مسئول فرهنگ دینی مردم دانستند، اظهار کرد: در مسائل اخیر نیز رهبر انقلاب مجدداً در موضوع فرهنگ دینی تأکید کردند و از دولت برای بازیابی ساختار مسائل فرهنگی انتظار دارند. دراین‌رابطه نیز رئیس‌جمهور هم طی یک اجلاس سخنرانی کردند و بر ضرورت این موضوع در دستگاه‌های دولتی تأکید داشت.

وی با اشاره به وجود دستگاه‌های متعدد فرهنگی در کشور گفت: طبق آمار سال ۱۳۹۵ جمعیت ایران ۷۹ میلیون نفر است که ۷۰ درصد آنها متولد بعد از انقلاب اسلامی هستند. هیچ‌کدام از این افراد مطمئناً زمان شاه، ساواک و دیکتاتوری در آن دوران و همچنین سختی‌های جنگ را مشاهده و لمس نکردند. متأسفانه در این سی‌سال نیز تشکیلات و دستگاه‌های متعدد فرهنگی نتوانستند این جوانان را مدیریت کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: رشد ابزار فناوری از جمله اینترنت سبب شد موضوعی به نام جنگ‌های شناختی مطرح شود که به‌وسیله آن بر ذهن و اندیشه افراد سوار می‌شوند؛ دشمنان با جنگ‌های شناختی بر ذهن کسانی که هیچ آگاهی ندارند سوار می‌شوند و نتیجه آن همین اغتشاشات اخیر است.

https://shoma-weekly.ir/XqAWTe