ویژه

اعلام نتیجه مسابقه سوگواره عکس عاشورایی

رئیس واحد جوانان حزب موتلفه اسلامی از مشخص شدن نتیجه «مسابقه سوگواره عکس عاشورایی» خبر داد.
امیر نظیفی در گفتگو با «شما» گفت: قریب به سه دهه است که حزب موتلفه اسلامی در دهه آخر صفر مراسم سوگواری برگزار میکند که در سال ۸۹ در شواری واحد جوانان تصویب شد یک سوگواره هنری نیز در کنار آن برگزار گردد.

وی با ارائه چشم انداز توسعه این سوگواره به دیگر عرصههای هنری همچون فیلم، پوستر، نقاشی و شعر در سالهای آتی، خاطر نشان کرد: برای مسابقه سوگواره عکس از عید غدیر اطلاع رسانی از طرق مختلف انجام شد و مهلت ارسال آثار از ابتدای تا پایان ماه محرم بود که تا پنجم صفر نیز تمدید شد.

رئیس واحد جوانان حزب موتلفه اسلامی با تصریح به اینکه عضویت در حزب شرط شرکت در مسابقه نبود، تنها محدودیت شرکت در این مسابقه را داشتن سن زیر ۳۰ سال عنوان کرده و افزود: امسال در داوری شرکت کنندگان را به دو بخش زیر ۱۸ سال و ۱۸ تا ۳۰ سال تقسیم کردیم، که همه آثار زیر ۱۸ سال شایسته تقدیر شناخته شد و ۳ اثر داخلی ۱۸ تا ۳۰ سال برگزیده شد.

وی با اعلام اینکه ۲۵۷ عکس از ۶۲ مرد و ۳۸ زن از ۲۲ استان کشور و نیز ۱۳۹ عکس از ۸ کشور جهان به داوری راه یافته بودند، خاطر نشان کرد: با توجه به دریافت عکسهایی از دیگر کشورهای جهان در سال گذشته، ستاد سوگواره در برنامه امسال بخش بین الملل را اضافه کرد که با همکاری مجمع جهانی اهل بیت، مجمع تقریب مذاهب، جامعه المصطفی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اطلاع رسانی آن انجام شد و آثاری از کشورهای ایتالیا، نیجریه، هند، ترکیه، پاکستان، کره جنوبی، روسیه و استرالیا در مسابقه شرکت کردند.

نظیفی با اشاره به اینکه هیئت داوری این مسابقه را ۶ نفر از میان متخصصان عضو و غیر عضو حزب موتلفه اسلامی به عهده داشت، تصریح کرد: از مجموع نزدیک به ۴۰۰ اثر داخلی و خارجی راه یافته به هیئت داوری، ۲۹ عکس به مرحله نهایی راه یافت که از مجموع این آثار نمایشگاهی در حاشیه مراسم سوگواری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی، از تاریخ
۲ تا ۱۱ دی
ماه برگزار شد.

رییس واحد جوانان حزب موتلفه اسلامی با آرزوی آنکه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام این خدمت کوچک را از مجموعه جوانان حزب موتلفه اسلامی بپذیرد؛ عنوان کرد: با مشارکت دیگر نهادهای تخصصی همچون خانه عکاسان، وزارت ارشاد و... میتوان این سوگواره را در سالهای آینده توسعه داد. همچنین واحد جوانان حزب موتلفه اسلامی سعی دارد در کنار این سوگواره، جشنوارهای نیز در مقطع اعیاد شعبانیه برگزار کند.

اسامی برگزیدگان: ابراهیم اسفندیاری، سید امیر مرتضوی، حسین بامداد، حمید شیشه گر، سعید زعفری، سمیرا ابراهیمی، سمیه حاجی مقصود، محمدعلی شاه میری، عادل سلمان، محسن حمیدزاده، محمد آهنگر، محمد حسین ملکزاده، مریم خادمی، موسی تقوی نمین، مهرداد فتحی، مهسا ربیعی گندمان، مهنوش سیفی، نرگس توران، نیلوفر محمودیان، یاسر حاج محمد خانی، رامین ربیعی و بابک انصاری جابر .

(افراد شرکت کننده زیر ۱۸ سال): دلارام ترکمننژاد، زهرا یزدانی، سعید زعفری، شقایق پروری، فاطمه ابوالحسنی، کیمیا خسروانی، محسن پورابولی، محمد بازرگان، محمد رضا اصفهانی، میثم کرمی، نرگس جلالیان.

https://shoma-weekly.ir/CrHIGW